یک کودک 10 ساله موفق شد با فیس آی‌دی آیفون 10 مادرش را آنلاک کند!

قابلیت فیس‌آی‌دی در آیفون 10 قرار است محافظ امنیت حریم شخصی کاربران باشد اما از قرار معلوم یک کودک 10 ساله موفق شده است با فیس آی‌دی آیفون 10 مادرش را آنلاک کند!

0

قابلیت فیس آی‌دی که برای اولین بار در آیفون 10 شاهد آن هستیم شیوه‌ای منحصر به فرد را برای تشخیص هویت مالک گوشی با استفاده از چهره وی به خدمت گرفته است. این ویژگی باعث شده است تا کاربران زیادی در سراسر دنیا سعی کنند به هر نحوی که شده فیس آی‌دی آیفون 10 را دور بزنند.

در همین زمینه اگر اخبار فارنت را خوانده باشید حتما چشم شما به خبر ماسک 150 دلاری که توانسته تشخیص چهره فیس آی‌دی آیفون 10 را فریب دهد افتاده است، مطالعه خبر اینکه آیا دوقلوهای همسان می‌توانند فیس آی‌دی آیفون X را فریب دهند؟ نیز در نوع خود جالب است.

اپل هم متذکر شده است که ممکن است فیس‌ آی‌دی آیفون 10 در بعضی موارد نتواند تفاوت بین دوقلوهایی که چهره‌ای شبیه‌ به هم دارند را تشخیص دهد، از طرف دیگر اپل متذکر شده که ممکن است فیس آی‌دی در تشخیص هویت افراد یک خانواده که سن آن‌ها کمتر از 13 سال باشند نیز اشتباه کند.

در این بین شاهد انتشار ویدئوی جدیدی هستیم که در آن یک کودک 10 ساله فیس‌ آی‌دی آیفون 10 مادرش را فریب داده و آیفون 10 را به راحتی آنلاک کند.

به این ترتیب می‌توان گفت بر خلاف ادعای اپل، سن و سال در بین افراد خانواده برای به اشتباه انداختن فیس آی‌دی چندان فرقی نمی‌کند و همان‌گونه که در این ویدئو مشخص شده، فیس آی‌دی آیفون 10 نمی‌تواند اختلاف چهره کودک 10 ساله را با مادرش که سن و سال بسیار بیشتری از وی دارد تشخیص دهد.

مادر این پسر 10 ساله در این ویدئو توضیح می‌دهد علی‌رغم اینکه فیس آی‌دی اپل برای صورت وی تنظیم شده است باز هم فرزندش با چهره خود می‌تواند به راحتی قفل آیفون 10 را از طریق فیس آی‌دی باز کند.

جالب اینجاست که از قرار معلوم این کودک توانسته است قفل گوشی آیفون 10 پدر خود را نیز با فیس آی‌دی باز کند اما در این مورد ظاهرا فیس‌ آی‌دی آیفون 10 تنها یک بار فریب خورده است.

ناگفته نماند زمانی که مادر این کودک چهره خود را در شرایط نور روشن دوباره به فیس ‌آی‌دی می‌شناساند، دیگر کودک قادر به باز کردن قفل آیفون 10 از طریق فیس آی‌دی نبوده است. اما زمانی که مجدد این مادر چهره خود را در شرایط نور تاریک به فیس آی‌دی می‌شناساند، دوباره این کودک 10 ساله به راحتی قادر به دور زدن فیس آی‌دی میشود.

در خصوص این مورد تاکنون اپل پاسخی نداده است اما پیش از این تاکید داشته که فرآیند تشخیص هویت کاربر از طریق چهره وی در فیس آی‌دی نسبت به اثر انگشت امنیت بیشتری دارد، اما ظاهرا امنیت فیس آی‌دی آنچنان هم که گفته می‌شود بالا نیست و فیس آی‌دی چهره افراد مختلف را با سن و سال و جنسیت متفاوت ممکن است به اشتباه بگیرد.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم به تماشای ویدئوی باز کردن قفل آیفون X از طریق فیس‌ آی‌دی توسط یک کودک 10 ساله بنشینید:

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.