تعرفه‌های جدید اینترنت نامحدود (غیرحجمی) پرسرعت اعلام شد

امروز محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در صفحه اینستاگرام خود تعرفه جدید اینترنت پرسرعت غیرحجمی (نامحدود) مبتنی بر سیم مسی (ADSL) و همچنین فیبر نوری را منتشر کرد.

1

پس از این‌که تعرفه پیشین پیشنهادی با مخالفت گسترده مردم مواجه شد وزیر ارتباطات قول داد تا یک جدول تعرفه بهتر را آماده و تصویب کند و حالا این تعرفه جدید رسماً اعلام شده است:

همان‌طور که می‌بینید در این جدول یک سقف تعرفه برای هر سرعت درج شده که ارائه دهندگان خدمات اینترنت موظف به رعایت آن هستند. علاوه بر این در فضای رقابتی هر شرکت می‌تواند مبلغ کمتری را (حداقل 80 درصد سقف تعرفه) از مشترک دریافت نماید.

همچنین این سرویس‌ها با این‌که غیرحجمی یا نامحدود هستند اما شامل مصرف منصفانه (Fair Usage Policy) شده و به این ترتیب باز هم یک سقف و محدودیت حجم دارند. با این وجود شرکت‌ها می‌توانند سقف مصرف را برای هر سرویس به دلخواه خود تعیین کنند تا با ایجاد یک فضای رقابتی مصرف ‌کننده بتواند بهترین گزینه را خود انتخاب کند. شرکت‌ها موظفند تا جزئیات سقف مصرف را به اطلاع مصرف‌کنندگان برسانند.

با این وجود پس از گذر از سقف مصرف عادلانه شرکت‌ها کماکان موظفند با سرعت پایه 128 کیلوبیت بر ثانیه (16 کیلوبایت بر ثانیه) سرویس‌دهی را تا پایان دوره ماهانه ادامه دهند. همچنین در مصرف منصفانه ترافیک داخلی باید حداقل دوبرابر ترافیک بین‌الملل لحاظ شود.

گفتنی است این تعرفه‌ها از دهم آذرماه اجرایی خواهد شد و تنها برای اینترنت دسترسی ثابت است. به این ترتیب سایر خدمات اینترنتی از جمله اینترنت همراه، TD-LTE و سایر خدمات شامل این تعرفه‌ها نخواهند شد.

در صورتی که در مورد این تعرفه‌ها نظر یا پیشنهادی دارید می‌توانید آن را در صفحه اینستاگرام آذری جهرمی مطرح کنید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. محمد می‌گوید

    قیمت بسیار بالا و سرعت و کیفیت بسیار پایین. ای خدا