این ماسک 150 دلاری تشخیص چهره فیس آی‌دی آیفون 10 را فریب داد

قابلیت تشخیص چهره فیس‌آی‌دی آیفون 10 از امنیت بسیار بالایی برخوردار است اما از قرار معلوم این ماسک 150 دلاری توانسته تشخیص چهره فیس آی‌دی آیفون 10 را فریب دهد.

0

اپل به کاربران آیفون X اطمینان خاطر داده است که می‌توانند روی قابلیت تشخیص چهره این گوشی حساب باز کنند. اما از قرار معلوم یک شرکت ویتنامی موفق به ساخت ماسکی شده است که به کمک آن می‌توان فیس‌آی‌دی آیفون 10 را فریب داد.

این ماسک که ظاهر عجیب و حتی ترسناکی دارد و جای بینی و چشم‌ها در آن خالی گذاشته شده است محصول فناوری چاپ سه‌بعدی، مقداری آرایش و تصاویر دو‌بعدی است. گفته می‌شود که در قسمت پوست ناحیه گونه‌ها نیز پردازش مخصوصی انجام شده است.

برای اثبات ادعای فریب فیس‌آی‌دی آیفون 10، این شرکت ویتنامی ویدئویی را نیز منتشر کرده است که در این ویدئو آیفون 10 ابتدا با صورت واقعی فرد قفل گوشی را باز می‌کند و سپس فیس‌آی‌دی آیفون 10، ماسک طراحی شده بر اساس صورت همان‌ فرد را با خود فرد اشتباه می‌گیرد.

ناگفته نماند که هزینه ساخت این ماسک نیز چندان ارزان نبوده است و با ماسکی 150 دلاری طرف هستیم. فرآیند ساخت این ماسک نیز دقیقاً از زمانی که آیفون 10 عرضه شده شروع گردیده‌ است.

به این ترتیب با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت فرآیند فریب دادن فیس‌ آی‌دی آیفون 10 چیزی حدود یک هفته زمان برده است. شرکت سازنده این ماسک تاکید کرده است که این محصول در حال حاضر تنها با این هدف ساخته شده است که بتواند ثابت کند فناوری مَپینگ عمیقی که از طریق فیس آی‌دی انجام می‌شود قابل فریب دادن است و توسعه این ماسک نیازمند تحقیقات بیشتری است.

اپل نیز چند هفته پیش مستنداتی را برای فناوری که در فیس آی‌دی به خدمت گرفته است منتشر کرد. اپل در این مستندات متذکر شده است که آیفون X از شبکه عصبی برای تشخیص چهره‌های افراد استفاده می‌کند.

اپل در این مستندات مدعی شده است که استفاده از ماسک یا عکس افراد نمی‌تواند فیس‌آی‌دی آیفون X را فریب دهد. در همین زمینه جالب است بدانید چندی پیش یکی از نویسندگان وال‌استریت ژورنال سعی کرد با یک ماسک سیلیکونی، فیس‌آی‌دی آیفون X را فریب دهد اما در این تلاش نافرجام ماند.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.