این چراغ LED فوق پرنور، مانند یک خورشید کوچک در دستان شماست

چراغ‌های LED مانند این، با LED های به‌کاررفته در فلاش‌ها و یا فلاش‌های روی دوربین گوشی‌های هوشمند، اندکی متفاوت است؛ زیرا این چراغ‌ها از دیودهای بسیار کوچک‌تری ساخته‌شده‌اند.

0

افراد زیادی در اطراف ما هستند که اصطلاحاً «دست به ابزار» بوده و خود شروع به ساخت وسیله‌های مختلف می‌کنند. یکی از این افراد در انگلستان دست به ساخت یک چراغ LED کوچک زده است که قادر است نوری برابر با 500 وات تولید کند. دمای رنگ این نور 5600 کلوین بوده و آن را 500 دلار قیمت‌گذاری کرده است؛ 1 دلار به ازای هر وات نور! این فرد که «متیو پرکس» نام داشته و ویدئوهای خود را تحت عنوان DIY Perks منتشر می‌کند، ویدئویی از چراغ LED 500 واتی خود منتشر کرده است که تاکنون در یوتیوب بیش از 600 هزار بازدید داشته است.

متیو پرکس درباره چراغ پرنور خود می‌گوید: «ایده ساخت این ویدئو این بود که نشان دهم تا چه میزان فناوری LED پیشرفت کرده است. یکی از ویژگی‌های مهم این چراغ LED 500 واتی برای من قدرت بازسازی رنگی آن است. صادقانه بگویم، این چراغ «نور روز» بسیار خوب و متعادل شده‌ای را ساطع می‌کند که من همتای آن را در کمتر چراغی دیده‌ام. به همین دلیل این چراغ قادر به استفاده در شرایطی است که نیاز به نور کامل و طبیعی 5600 کلوین وجود دارد؛ مانند استودیوها و یا نورپردازی‌های سینمایی. خوشبختانه این ویدئو مورد اقبال قرارگرفته است و برای برخی از مردم در راه‌حل‌های نوآورانه ساخت نور الهام‌بخش بوده است».

پرکس می‌گوید چراغ‌های LED مانند این، با LED های به‌کاررفته در فلاش‌ها و یا فلاش‌های روی دوربین گوشی‌های هوشمند، اندکی متفاوت است؛ زیرا این چراغ‌ها از دیودهای بسیار کوچک‌تری ساخته‌شده‌اند. هر دیود به‌طور جداگانه نور بسیاری تولید می‌کند و ازآنجاکه دیودها به‌صورت کاملاً فشرده در کنار هم قرارگرفته‌اند، مجموع نور تولیدی در آن‌ها با توجه به‌اندازه کوچک آن‌ها بسیار زیاد است.

پرکس در مورد قدرت این LED کوچک می‌گوید: «این چراغ زمانی من را غافلگیر کرد که آن را در بیرون از خانه امتحان کردم. این چراغ با میزان نوری که توانست در یک فضای باز ایجاد کند من را به‌شدت متعجب کرد و به شکل غافلگیرکننده‌ای قدرتمند است. من این چراغ را در شب امتحان کردم، اما نوری که تولید کرد، مانند یک خورشید کوچک قدرت داشت و توانست کاری کند که بتوانم تمام محیط اطرافم را با نور کافی و جزئیات دقیق ببینم». فکر می‌کنم باید حرف او را تائید کنیم.

منبع digitaltrends
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.