المپوس یک عینک هوشمند به همراه دوربین 2.4 مگاپیکسلی معرفی کرد

برخلاف عینک هوشمند گوگل که یک دوربین و نمایشگر مشخصاً بر روی یک عینک نصب‌شده بودند، EI-10 از ساختاری تفکیک‌پذیر برخوردار است که به‌راحتی می‌توان آن را بر روی هر عینکی، ازجمله عینک‌های ایمنی نصب کرد.

0

المپوس به‌تازگی دوربینی روانه بازار کرده است که هیچ شباهتی به دوربین‌های قبلی این شرکت ندارد. این دوربین 2.4 مگاپیکسلی بر روی یک عینک هوشمند به نام Olympus EyeTrek Insight EI-10 نصب می‌شود.

این عینک که کاربری «صنعتی-تجاری» دارد، به کاربر اجازه می‌دهد بدون اینکه جلوی دید گرفته شود، نمایشگر داخلی را ببیند. شکل و شمایل این عینک مشابه عینک‌های هوشمند دوربین‌دار گوگل است. عینک هوشمندی که سال 2013 عرضه شد و سال 2015 تولید آن متوقف شد. البته عینک گوگل بار دیگر جهت مصارف سازمانی عرضه‌شده است.

برخلاف عینک هوشمند گوگل که یک دوربین و نمایشگر مشخصاً بر روی یک عینک نصب‌شده بودند، EI-10 از ساختاری تفکیک‌پذیر برخوردار است که به‌راحتی می‌توان آن را بر روی هر عینکی، ازجمله عینک‌های ایمنی نصب کرد.

EI-10 مجهز به اندروید بوده و قادر به ثبت عکس و فیلم با رزولوشن 1992×1216 بوده و تصاویر را بر روی نمایشگر OLED با رزولوشن 640×400 نمایش دهد. در کنار قابلیت‌های دوربین EI-10، این عینک دارای اپلیکیشن‌های دیگری است که برای کاربری‌های مخصوص طراحی‌شده است.

المپوس اعلام کرده است که درحال حاضر درحال همکاری با توسعه‌دهندگان نرم‌افزار و تولیدات است تا تجربه کاربری با EI-10 را بهبود ببخشد. قابلیت‌های دیگر این عینک هوشمند ازجمله قابلیت اتصال به وای‌فای و بلوتوث، چند حس‌گر سه محوره (شتاب سنج، ژیروسکوپ و میدان مغناطیسی) 1 گیگابایت رم، 8 گیگابایت حافظه داخلی، میکروفن 16 بیت مونو، پورت یواس‌بی Micro-B، طراحی سبک و جمع‌وجور (66 گرم وزن با باطری) و عمر شارژ باطری بالا (30 تا 60 دقیقه) است.عرضه عمومی عینک EI-10 به‌زودی و باقیمت 1500 دلار آغاز می‌شود.

منبع petapixel
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.