اپل: صفحه‌نمایش آیفون X نیز ممکن است دچار عارضه Burn-in شود

پیکسل 2 XL پیش از این عارضه Burn-in را مثل اکثر گوشی‌های با صفحه‌نمایش OLED تجربه کرده، در همین راستا اپل نیز به احتمال عارضه Burn-in در آیفون X اعتراف کرده است.

0

پیکسل‌ 2 XL گوگل با مشکلات مختلفی روبرو است که یکی از آن‌ها عارضه‌ای است که از آن در محافل فناوری با نام Burn-in در قسمت صفحه‌نمایش گوشی یاد می‌شود. در پیکسل 2 XL گوگل شاهد حضور پنل صفحه‌نمایش OLED هستیم و گوگل به مشتریان این گوشی اطمینان داده است در صورت مشاهده این مشکل، وارانتی گوشی پاسخگو خواهد بود.

به دلیل ساختار صفحات OLED اگر یک تصویر ثابت برای مدت طولانی روی صفحه‌نمایش نشان داده شود به مرور زمان سایه‌ای از آن تصویر به صورت دائمی روی صفحه‌نمایش باقی می‌ماند. این مشکل در نسل‌های اول OLED بیشتر مشاهده می‌شد اما هنوز هم ممکن است گریبانگیر برخی مدل‌های OLED شود.

اپل در آیفون X از پنل صفحه‌نمایش OLED استفاده کرده که ساخت‌ آنرا سامسونگ بر عهده دارد، از طرف دیگر در پیکسل 2 XL شاهد حضور پنل صفحه‌نمایشی هستیم که از فناوری POLED ال‌جی استفاده کرده است. حضور پنل صفحه‌نمایش OLED در آیفون X باعث شده است صفحه‌نمایش این گوشی درخشش بسیار چشمگیری داشته باشد و انصافا باید گفت که رنگ بسیار خوبی هم دارد.در این بین جمعه گذشته اپل رسما در صفحه‌ اینترنتی مربوط به مشکلات صفحه‌نمایش آیفون X متذکر شده است که این گوشی نیز ممکن است دچار عارضه Burn-in شود.

اپل در توضیحات خود متذکر شده است که آیفون X از بهترین پنل OLED موجود در بازار بهره گرفته است و این پنل به نوعی طراحی شده تا نسبت به سایر پنل‌ها کمتر در آن شاهد بروز عارضه Burn-in خواهیم بود. اما از آنجایی که فناوری OLED در این پنل استفاده شده است باز هم احتمال این مورد وجود دارد.

اپل در ادامه توضیح داده است که اگر کاربران آیفون X در بازه زمانی طولانی مدت از صفحه‌نمایش گوشی خود کار بکشند ممکن است شاهد تغییرات بسیار کمی به لحاظ بصری در صفحه‌نمایش گوشی باشند.

در مجموع باید گفت آیفون X در مدت حضور کم خود در بازار توانسته است نقدهای بسیار مثبتی را از آن خود کند و از آنجایی که اپل تاکید کرده است این عارضه ممکن است در بازه زمانی طولانی مدت بروز کند باید دید صفحه‌نمایش‌ آیفون X در آینده تا چه میزان شاهد عارضه Burn-in خواهد بود.

منبع cnet
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.