با روتر بی‌سیم خانگی مقرون به‌صرفه Tenda F3 بیشتر آشنا شوید!

کاربران اینترنت ثابت در ایران به طور گسترده از مودم ADSL استفاده می‌کنند که یا دستگاه مودم توسط شرکت ISP برای آنها ارسال می‌شود یا شخصا توسط خود کاربران خریداری می‌شود و بیش از 80 درصد موارد، شبکه بی‌سیم تولید شده توسط این مودم‌ها حرفه‌ای نبوده و بیشتر کاربران از سرعت و محدوده پوشش شبکه بی‌سیم خود رضایت ندارند.

0

اولین راه‌حلی که به ذهن این کاربران می‌رسد تعویض دستگاه مودم است. اما مودم‌های حرفه‌ای بسیار گران بوده و خرید یک مودم مقرون به‌صرفه دیگر، تغییری در وضعیت شبکه بی‌سیم فعلی نخواهد داشت. پس چاره کار چیست؟ اینجاست که پای روترهای بی‌سیم خانگی به میان می‌آید!

روتر بی‌سیم خانگی:

این دستگاه ها برای مصارف گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما وجه اشتراک آنها حتی در مدل‌های مقرون به‌صرفه، امکانات بیشتر به نسبت مودم‌های خانگی است. تنها کافی است شبکه وایرلس مودم را خاموش کنید و روتر را با کابل شبکه به مودم متصل کنید.

شرکت تندا، یکی از بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان در حوزه‌ی محصولات شبکه در چین، در تولید روترهای بی‌سیم خانگی تجربه زیادی داشته و توانسته قابلیت و امکانات بسیاری را در دستگاه‌های خانگی با قیمت مقرون به‌صرفه در اختیار عموم مردم قرار دهد. یکی از محصولات پرطرفدار در دسته‌بندی روترهای بیسیم، دستگاه F3 است که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم.

دستگاه Tenda F3 یک روتر بی‌سیم کوچک ولی قدرتمند بوده که عبارت مقرون به‌صرفه را یدک می‌کشد. در این دستگاه خبری از تکنولوژی‌های گران‌قیمت مانند Beamforming یا MU-MIMO یا باندهای سه‌گانه و دو گانه نیست، اما در مقابل می‌توان برای یک شبکه وایرلس قدرتمند روی آن حساب کرد.

استفاده از چیپست قدرتمند Broadcom باعث شده تا یک شبکه قدرتمند بی‌سیم ایجاد شده و کارایی دستگاه هنگام اتصال تعداد زیاد کاربران به شبکه بیسیم دچار اختلال یا کندی نشود و هنگام انتقال فایل‌های بزرگ یا فیلم‌های HD، ارسال تصویر بروی تلویزیون یا ویدئو کنفرانس و …. کانکشن شبکه بی‌سیم مورد اطمینان باشد و قطع نشود. همچنین  پهنای باند 2.4GHz با سرعت 300Mbps می‌تواند نیازهای کاربران را به راحتی پاسخ دهد.

با 3 آنتن قدرتمند 5dBi و پوششی به مساحت 200مترمربع، امواج بیسیم تمامی نقاط منزل را فرا می گیرند.  نگران قطع شدن یا ضعیف بودن شبکه Wi-Fi نباشید، تمامی دستگاه ها به راحتی میتوانند از یک شبکه مطمئن و پرسرعت استفاده کنند.

QOS تعریف محدوده مجاز پهنای باند و سرعت کاربر

با کنترل پهنای باند هرکدام از کاربران، می‌توان به هر کاربر پهنای باند مشخصی را اختصاص داد تا همه کاربران بتوانند از شبکه بیسیم به نحو مطلوب استفاده کنند. با انتخاب بازه سرعت، می‌توان برای هر کاربر محدوده مجازی از پهنای باند و سرعت تعریف کرد تا هرکدام از بخشی از سرعت شبکه استفاده کنند.

روتر بی‌سیم F3 می‌تواند علاوه بر حالت کاری Wireless Router در حالت کاری زیر نیز کار کند :

  • Universal Repeater (گسترش شبکه‌های بی‌سیم اطراف)
  • WDS Bridge Mode (ارتباط دو شبکه بی‌سیم به یکدیگر)
  • WISP (اتصال به دکل بی‌سیم سرویس‌دهندگان اینترنت)

همچنین از دیگر قابلیت‌های حرفه‌ای این دستگاه می‌توان به مواردی مانند: Port Range forwarding ، DMZ Host، DDNS ، UPnP، URL Filter، MAC Address Filter، MAC Clone،  DHCP Server و غیره اشاره کرد.

با توجه به اینکه F3 یک روتر بی‌سیم است، می‌توان انتظار داشت که قابلیت Static Routing و جدول Routing Table نیز جز وظایف اصلی این دستگاه باشد، جایی که کاربر می‌تواند با مسیردهی به صورت دستی، وارد شبکه دیگر در دستگاه‌های دیگر شود. راه‌اندازی دستگاه بسیار ساده بوده و می توان ظرف 30 ثانیه تنظیمات اصلی را انجام داد و اینترنت را در اختیار سایر کاربران قرارداد .تنها کافیست تا مراحل راه‌اندازی دستگاه را اجرا کرده و دستورات بروی صفحه را دنبال کنید.

آنتن

3x5dBi external undetectable antennas
باند و سرعت Wi-Fi IEEE802.11n,IEEE802.11g,IEEE 802.11b
2.4-2.4835GHz
300Mbps
Power Supply

1.9W(no load)~3.3W(full-load)

DC 9V 600mA

پورت/اتصال

1*10/100M auto-negotiation WAN port
3*10/100M auto-negotiation LAN ports

 

روتر Tenda F3؛ مناسب‌ترین انتخاب به جای تعویض مودم قدیمی

روتر F3 یک دستگاه ساده و مقرون به‌صرفه و در عین حال قدرتمند است که می‌تواند جایگزین شبکه بی‌سیم مودم فعلی شما شود و مشکل ضعیف بودن سیگنال‌های شبکه Wi-Fi را برطرف کند. علاوه بر کنترل پهنای باند، دارای مودهای کاری گوناگون بوده و می‌تواند به عنوان Repeater هم استفاده شود. شاید مناسب‌ترین انتخاب به جای تعویض مودم قدیمی استفاده ازاین دستگاه باشد.

روتر تندا F3 هم اکنون با گارانتی 3 ساله شرکت آونگ در دسترس است. شرکت آونگ نماینده‌ی انحصاری محصولات Tenda است که از سال 1385 شروع به فعالیت در زمینه محصولات آی‌تی کرده است.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.