ادغام تی‌موبایل و اسپرینت منتفی شد

شایعه‌های مختلفی درباره احتمال ادغام دو اپراتور تی‌موبایل و اسپرینت دو اپراتور بزرگ آمریکا منتشر شده بود اما سافت‌بانک سرانجام اعلام کرد که با داچ تلکام به توافق نرسیده و این ادغام منتفی شده است.

0

شرکت سافت‌بانک که مالک اصلی اپراتور اسپرینت است، دو روز پیش تصمیم گرفت سرانجام مذاکرات مربوط به ادغام با اپراتور تی‌موبایل و مالک اصلی‌اش یعنی داچ تلکام را به پایان برساند. پیش‌بینی می‌شد که اسپرینت با توجه به رده مالی و تعداد کاربرانش بتواند کنترل تی‌موبایل را در صورت ادغام در دست بگیرد. تی‌موبایل پیشنهاد اسپرینت در آخرین لحظات رد کرد اما هنوز هم برای عقد یک قرارداد دیگر جای امیدواری باقی بود. مارسلو کلار، مدیرعامل اسپرینت، امروز در یک بیانیه مشترک با تی‌موبایل اعلام کرد این دو اپراتور برای عقد قرارداد ادغام به توافق نرسیدند اما هر دو معتقدند که ادغام آن‌ها می‌توانست مفید واقع شود. مدیرعامل اسپرینت همچنین گفت:

ما به توافق رسیدیم که بهتر است هرکدام از این اپراتورهای بی‌سیم به‌تنهایی فعالیت کنند.

در نتیجه اتمام این مذاکرات و ادغام نشدن تی‌موبایل و اسپرینت، کاربران و مصرف‌کنندگان هم ابراز خوشحالی کرده‌اند چراکه این موضوع احتمالا به کاهش تعرفه خدمات این دو اپراتور در آمریکا می‌انجامد. اگر تی‌موبایل و اسپرینت با هم ادغام می‌شدند، نتیجه آن ممکن بود برای اپراتور شماره دو یعنی AT&T دردسرساز و چالش‌برانگیز شود. این موضوع حتی می‌توانست باعث شود ورایزن در خلال سال‌های آینده در صدر اپراتورهای آمریکا قرار گیرد. اسپرینت با توجه به ذخیره‌ای که از امواج رادیویی فرکانس بالا (2.5 گیگاهرتز) و امواج فرکانس پایینی که در باندهای 600 و 700 مگاهرتز دارد، می‌توانست گزینه بسیار مناسبی در میان اپراتورها برای تی‌موبایل باشد. حالا که ادغام منتفی شده و هیچ اتفاق تازه‌ای رخ نداده است، اسپرینت در همان موقعیت تضعیف‌شده و خطرناکش باقی می‌ماند. گزارش مالی اخیر این اپراتور برای دهمین سال متوالی باز هم از خسارات مالی سالانه خبر می‌دهد. ماسایوشی سان، مدیرعامل سافت بانک، اخیرا درباره احتمال تأسیس یک شرکت زیرمجموعه صحبت کرده که قرار است طیف رادیویی ارزشمند را در اختیار بگیرد و از آن به‌عنوان راهی برای ارائه و افزودن ارزش بهره ببرد.

از طرف دیگر، تی‌موبایل تنها اپراتور آمریکایی است که سریع‌تر از سایرین پیشرفت می‌کند و خلاقانه‌ترین تصمیمات را به اجرا درمی‌آورد. البته حدس می‌زنیم که داچ تلکام موافق ادغام با اسپرینت بوده است اما جان لجر، مدیرعامل غیرسنتی تی‌موبایل، آماده است تا به مبارزه با اپراتورهایی مانند ورایزون و AT&T برود.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.