بیش از ۲۷۰ میلیون اکانت جعلی در فیس‌بوک وجود دارد

فیس‌بوک اخیرا گزارش مالی سه ماهه سوم سال 2017 را منتشر و در آن به آمار رو به افزایش حساب‌های جعلی و تکراری در این پلتفرم اشاره کرده است. این غول شبکه‌های اجتماعی همچنین تأیید کرده است که گزارش‌های قبلی‌اش درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا اشتباه بوده‌اند.

0

شرکت فیس‌بوک هنوز هم به خاطر نقشی که در دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا بازی کرد، زیر ذره‌بین است. این غول شبکه‌های اجتماعی حالا رسما تأیید کرده است که حدودا 270 میلیون از کاربرانش واقعی نیستند. فیس‌بوک دراین‌باره می‌گوید این حساب‌های کاربری یا کاملا جعلی هستند یا برخی اشخاص چند حساب مشابه برای خودشان ساخته‌اند.

فیس‌بوک اخیرا گزارشی درباره درآمدش در سه‌ماهه سوم 2017 منتشر و همچنین اعلام کرد ده‌ها میلیون حساب کاربری جعلی یا تکراری در پلتفرم این شبکه اجتماعی محبوب وجود دارد. این غول فناوری همچنین گفته است حدودا 2 تا 3% از 2.1 میلیارد کاربر ماهانه‌اش در سه‌ماهه سوم سال جاری تحت عنوان حساب‌های کاربری ناخوشایند قرار گرفته‌اند. فیس‌بوک اضافه کرده است  که این حساب‌های کاربری در ماه ژوئیه معادل 1% تخمین زده شده بودند اما آمار جدید از افزایش این میزان خبر می‌دهد.

حدودا 10% حساب‌های کاربری فیس‌بوک در این دوره زمانی تکراری هستند. این میزان در سه‌ماهه دوم سال 2017 تقریبا 6% گزارش شده بود و به نظر می‌رسد که حالا تقریبا 13% از 2.1 میلیارد کاربر ماهانه این شبکه اجتماعی (حدودا 270 میلیون کاربر) غیرمجاز هستند.

فیس‌بوک می‌گوید به‌جز برخی موارد استثنایی که در برخی بازه‌های زمانی در کشورهایی مانند ویتنام و اندونزی اتفاق افتاد، افزایش حساب‌های کاربری در این شبکه اجتماعی اصلا به‌یک‌باره به وجود نیامده و درواقع تمهیداتی که برای شناسایی این حساب‌های جعلی اندیشیده و اجرا کرده بود، باعث به گسترش آن‌ها منجر شد.

در همین حال، این گزارش تازه از سوی فیس‌بوک ممکن است برخی کشورها را به تحقیق و بررسی در این پلتفرم اجتماعی وادار کند. ، فیس‌بوک پس از انتخابات اعلام کرد که محتوای روسی در پلتفرمش توانست بیش ازآنچه خودش قبلا گزارش کرده بود، به دست کاربران برسد. همان‌طور که اشاره کردیم، این غول شبکه‌های اجتماعی برای همین موضوع مورد بررسی قرار گرفته بود و حالا موضوع حساب‌های کاربری جعلی هم مزید برعلت شدند.

خبرگزاری واشنگتن پست در ماه اکتبر گزارشی منتشر و اعلام کرد که فیس‌بوک قصد داشته است به قانون‌گذاران بگوید احتمالا 126 میلیون از کاربرانش بارها محتوایی را که عاملان روسی در این پلتفرم تولید کردند و به اشتراک‌گذاشته‌اند، مشاهده کرده‌اند اما این شبکه اجتماعی گزارش اشتباهی دراین‌باره منتشر کرده است. فیس‌بوک پیش از این در گزارشی مدعی شده بود که تنها 10 میلیون از کاربرانش تبلیغات مذکور را در این پلتفرم دیده‌اند.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.