وان‌پلاس 5T احتمالاً با دوربین سلفی بهتر و اندروید 8.0 عرضه خواهد شد

شرکت چینی وان‌پلاس قصد دارد نسخه تازه‌ای از پرچم‌دار وان‌پلاس 5 را به نام وان‌پلاس 5T معرفی کند. این گوشی روز گذشته توسط پایگاه GFXBench بنچمارک و برخی مشخصات فنی‌اش هم منتشر شد. شباهت‌های بسیاری میان این دو نسخه دیده می‌شود.

0

امروز گوشی تازه‌ای از وان‌پلاس با شناسه A5010 در پایگاه داده‌های یکی از معروف‌ترین ابزارهای بنچمارک به نام GFXBench دیده شد. این گوشی توسط ابزار مذکور تحت آزمایش‌های متعدد قرار گرفته است و اطلاعات آن نشان می‌دهد که از مشخصات فنی تقریبا مشابه با آخرین پرچم‌دار این سازنده یعنی وان‌پلاس 5 بهره می‌برد اما برخی قابلیت‌های مهم آن متفاوت هستند. به نظر می‌رسد این گوشی تازه صفحه‌نمایش 6.01 اینچی فول‌اچ‌دی‌پلاس با وضوح تصویر 2160 در 1080 دارد و نسبت تصویرش هم 18:9 یا همان 2:1 است. این فهرست همچنین با آخرین شایعه‌ها مبنی بر ارتقای صفحه‌نمایش وان‌پلاس 5T نسبت به پنل 5.5 اینچی و نسبت تصویر 16:9 در وان‌پلاس 5 در یک راستا قرار می‌گیرد. در گزارش‌های قبلی گفته شده بود که ابعاد این دو نسخه تقریبا مشابه اما نسبت تصویر آن‌ها متفاوت خواهد بود چراکه قرار است پنل نمایش بزرگ‌تری در همان فریم برای وان‌پلاس 5T طراحی شود. همان‌طور که می‌دانید، طراحی بدون حاشیه یکی از محبوب‌ترین ترندهای طراحی موبایل در سال 2017 به شمار می‌رود و بدین ترتیب شرکت وان‌پلاس هم در تلاش است اولین گوشی هوشمندش را با این طراحی تا پیش از پایان سال جاری میلادی روانه بازار کند.

در فهرست مشخصات پایگاه GFXBecnh شاهد یک مورد بهبودیافته دیگر هم هستیم. ظاهرا قرار است وان‌پلاس 5T به دوربین سلفی 19 مگاپیکسلی در حاشیه باریک بالای پنل نمایش مجهز شود. البته تابه‌حال شاهد مواردی هم بوده‌ایم که اطلاعات پایگاه بنچمارک درباره کیفیت دوربین گوشی صحت نداشته است و به همین خاطر می‌توان پیش‌بینی کرد که شاید پرچم‌دار تازه وان‌پلاس درواقع به دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی مجهز شده باشد. در هر صورت این دوربین تازه نسبت به حسگر سلفی 16 مگاپیکسلی در وان‌پلاس 5 به طرز چشمگیری ارتقا یافته است. البته پایگاه GFXBench هیچ اطلاعاتی درباره دریچه دیافراگم این دوربین منتشر نکرده است اما دوربین سلفی در نسخه قبلی از دیافراگم 2.0 و فاصله کانونی 20 میلی‌متر بهره می‌برد و انتظار می‌رود این ویژگی‌ها هم در نسخه تازه بهبود یابند. در این فهرست همچنین شاهد هستیم که دوربین اصلی وان‌پلاس 5T به دو لنز 15 مگاپیکسلی مجهز شده است و حدس می‌زنیم کیفیت اصلی این دوربین هم همان 16 مگاپیکسلی رایج باشد.

به نظر می‌رسد که GFXBench درواقع چند نسخه مختلف از این گوشی تازه وان‌پلاس را با شناسه مذکور مورد آزمایش قرار داده باشد. یکی از این نسخه‌ها 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی دارد درحالی‌که نسخه پیشرفته‌تر آن به 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است.  جالب است بدانید وان‌پلاس 5 هم در همین دو نسخه عرضه شد و به همین خاطر پیش‌بینی می‌شود نسخه 5T در دو نسخه 6 و 8 گیگابایتی معرفی شود. حدس می‌زنیم نسخه 8 گیگابایتی آن حدودا 70 دلار گران‌تر از نسخه پایه قیمت‌گذاری شود. این گوشی تازه قبلا هم درحالی‌که به سیستم‌عامل اندروید نوقا نسخه 7.1.1 و پوسته اختصاصی اکسیژن مجهز شده بود، بنچمارک شد اما ممکن است نسخه نهایی آن با اندروید 8.0 اوریو و آخرین نسخه از پوسته اختصاصی وان‌پلاس معرفی شود چراکه سازنده چینی آن در آخرین مرحله‌های بهینه‌سازی اندروید اوریو به سر می‌برد و در تلاش است آن را به‌زودی برای سایر گوشی‌های هوشمندش منتشر کند. انتظار می‌رود وان‌پلاس 5T تا دو هفته آینده و پیش از پایان ماه نوامبر رسما رونمایی شود.

منبع androidheadlines
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.