ایکس‌باکس وان ایکس از وضوح 1440p پشتیبانی خواهد کرد

رزولوشن 1440p در میان مانیتورهای رده‌بالای مخصوص بازی بسیار محبوب است، به‌خصوص اینکه نرخ فریم این مانیتورها گستره وسیعی را پشتیبانی می‌کند. حالا مایکروسافت خبر از پشتیبانی XBOX One X از این وضوح داده است.

0

ایکس‌باکس وان X به‌عنوان یک دستگاه قادر به پشتیبانی از رزولوشن 4k معرفی‌شده است اما این تنها راه دست‌یابی به کیفیتی فراتر از 1080p نیست. به شکل غیرمنتظره‌ای، وان X همچنین قادر به پشتیبانی از نمایشگرهای 1440p نیز خواهد بود.

رزولوشن 1440p در میان مانیتورهای رده‌بالای مخصوص بازی بسیار محبوب است، به‌خصوص اینکه نرخ فریم این مانیتورها گستره وسیعی را پشتیبانی می‌کند. درحالی‌که توسعه‌دهندگان رزولوشن 1440p را هم برای ایکس‌باکس وان x مدنظر قرار داده‌اند، خروجی رزولوشن 1440p عریض بر روی دستگاه حداقل به این معنی است که این رزولوشن با بهترین شکل خود قادر به نمایش بر روی نمایشگرها است. وان x همچنین قادر به پشتیبانی نرخ فریم‌های متغیر بر روی مانیتورهای FreeSync است.

این در تضاد با روش کاری سونی با پلی‌استیشن 4 پرو است. بااینکه این دستگاه قادر به پشتیبانی از بازی‌های 1440p و بزرگنمایی آن‌ها برای نمایش در تلویزیون‌های 4k است، PS4 pro تنها قادر به پشتیبانی از خروجی رزولوشن‌های 1080p و 4k است که خروجی 4k تنها بر روی تلویزیون‌های 4k قابل‌نمایش است. این به آن معنی است که اگر رزولوشن بازی شما 4k یا 1440p باشد، و قصد بازی آن بر روی یک مانیتور 1440p را داشته باشید، این بازی از خروجی 1080p کنسول پخش‌شده و سپس برای نمایش در مانیتور بزرگنمایی می‌شود که به نظر می‌آید نتیجه چندان خوشایند نخواهد بود.

تعداد افرادی که ایکس‌باکس وان x خود را روی میز کامپیوتر قرار داده و به مانیتور وصل می‌کنند چندان زیاد نیست، اما این کار مایکروسافت بسیار خوب بوده و افزودن امتیاز به ایکس‌باکس وان X محسوب می‌شود. بااینکه وان X همچنان مانور فراوانی روی رزولوشن 4k می‌دهد و بااینکه افراد زیادی از تمام توان گرافیکی این دستگاه استفاده نخواهند کرد، مایکروسافت اعتقاد دارد که اضافه کردن خروجی 1440p در کنار 1080p بر روی این دستگاه منافعی را برای آن‌ها به همراه خواهد داشت.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.