مهم‌ترین اخبار دنیای بازی در هفته‌ای که گذشت؛ هفته اول آبان‌ماه

هفته اول آبان ماه شاید یکی از برترین هفته‌های سال 2017 باشد زیرا عناوین بزرگی در آن برای پلتفرم‌های مختلف منتشر شده است. همچنین تکلیف نقدهای بسیاری از بازی‌ها مشخص شد. با فارنت همراه شوید…

0

در این مقاله همراه شما هستیم تا اخبار هفته گذشته (هفته اول آبان‌ماه) را در قالب یک مطلب خلاصه بررسی نماییم. از شکست فیفا 18 در صدر جدول فروش بریتانیا توسط گرن توریزمو اسپورت گرفته تا سیستم‌های مورد نیاز و نمرات دریافتی عناوین مختلف:

اخبار مهم

جدول فروش هفتگی بازی‌های ویدیویی در بریتانیا

بازی فیفا 18 مدت زیادی بود که به صدرنشینی خود در جدول فروش هفتگی بریتانیا ادامه می‌داد اما در نهایت هفته گذشته با عرضه بازی گرن توریزمو اسپورت که یک انحصاری عالی و مورد انتظار برای کنسول پلی‌استیشن 4 به حساب می‌آید، از صدر جدول پایین کشیده شد. براساس آمارهای رسمی، این نسخه از بازی پس از نسخه پنجم، بیشترین فروش را طی مدت عرضه شده در بین نسخه‌های مختلف این سری به ثبت رسانده است. گرن توریزمو اسپورت در حالی مانع ادامه صدرنشینی بازی فیفا 18 شد که دو بازی شیطان درون 2 و سرزمین میانه: سایه جنگ موفق به انجام این مهم نشدند. در ادامه تعدادی از بازی‌های این جدول را مشاهده می‌کنید:

  1. Gran Turismo: Sport
  2. FIFA 18
  3. South Park: The Fractured But Whole
  4. WWE 2K18
  5. Middle-earth: Shadow of War

برای مشاهده و اطلاعات بیشتر در مورد سایر عناوین جدول فروش هفتگی بریتانیا به این لینک مراجعه نمایید.

سیستم مورد نیاز و نمرات دریافتی بازی Wolfenstein 2: The New Colossus

دیروز بازی ولفنشتین 2 عرضه شد اما هفته گذشته و قبل از انتشار بازی هم سیستم مورد نیاز و پیشنهادی بازی ارائه شد و هم امتیاز بررسی‌های بازی از مراجع مختلف منتشر گردید. طبق اعلام شرکت بتسدا برای اجرای بازی حداقل به یک کارت گرافیک GTX 770 نیاز دارید که در نوع خود یک کارت تقریبا رده بالا به حساب می‌آید اما قضیه از آن جهت جالب است که حداقل پردازنده لازم نیز یک پردازنده Core i7 است و همین دو قطعه ثابت می‌کند که برای اجرای این بازی باید یک سیستم رده بالا داشته باشید. در ادامه سیستم های مورد نیاز برای اجرای بازی در کیفیت‌های مختلف را می‌بینید:

حداقل سیستم مورد نیاز (رزولوشن 720p و با 60 فریم بر ثانیه):

سیستم عامل (64 بیت): Windows 7/8.1/10
پردازنده: Intel Core i7-3770 | AMD FX-8350 یا بهتر
حافظه رم: 8 گیگابایت
کارت گرافیک: Nvidia GTX 770 4GB | AMD Radeon R9 290 4GB یا بهتر
فضای ذخیره‌سازی: 55 گیگابایت

سیستم پیشنهادی (رزولوشن 1080p و با 60 فریم بر ثانیه):

سیستم عامل (64 بیت): Windows 7/8.1/10
پردازنده: Intel Core i7-4770 | AMD FX-9370 یا بهتر
حافظه رم: 16 گیگابایت
کارت گرافیک: Nvidia GTX 1060 6GB | AMD Radeon RX 470 4GB یا بهتر
فضای ذخیره‌سازی: 55 گیگابایت

همچنین شایان ذکر است که نسخه پی‌سی بازی دارای تنظیمات گرافیکی ویژه‌ای است که کاربران این پلتفرم می‌توانند حداکثر بهره را از آن بگیرند اما با این وضع سیستم پیشنهادی بهتر است به همان حالت پیش‌فرض اکتفا کنید.

همچنین طی هفته گذشته بیشتر مراجع معتبر بررسی بازی‌های ویدیویی نمرات خود را به بازی Wolfenstein 2: The New Colossus ارائه کردند. اگر قصد خرید بازی را دارید بد نیست قبل از خرج کردن نمراتی که این مراجع به بازی داده‌اند را در نظر بگیرید البته اگه امتیازات آن‌ها برای شما اهمیت دارد. در ادامه امتیازات بررسی بازی را مشاهده می‌فرمایید:

Game Informer = 98

PlayStation LifeStyle = 95

DualShockers = 95

IGN = 91

GameSpot = 90

Everyeye.it = 90

Polygon = 90

GamesBeat = 90

USgamer = 90

CGMagazine = 85

Attack of the Fanboy = 80

Hardcore Gamer = 80

به نظر می‌رسد که بازی ولفنشتین 2 انتظارات منتقدین را به خوبی برآورده کرده است و می‌توان روی آن برای یک تجربه عالی حساب باز کرد. متای بازی تا این لحظه 89 است.

بازی Injustice 2 برای پی‌سی تایید شد

پس از عرضه موفقیت‌آمیز بازی اینجاستیس 2 در اردیبهشت ماه امسال برای دو کنسول پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان اکنون شرکت وارنر براز این بازی زیبا را برای انتشار در پاییز امسال روی پلتفرم محبوب پی‌سی تایید کرده است. بازیکنان می‌توانند از طریق کلاینت استیم یا فروشگاه ویندوز این بازی را خریداری کرده و به تجربه آن بپردازند. بازی Injustice 2 در هنگام عرضه روی کنسول‌های نسل هشتمی توانست نمرات بسیار خوبی را از منتقدان معتبر دریافت کند و بسیار موفق‌تر از نسخه اول ظاهر شود. البته طرفداران نسخه پی‌سی بازی می‌توانند از امروز بتای عمومی اینجاستیس 2 را تجربه کرده و از آن لذت ببرند.

امتیاز بررسی‌های بازی Super Mario Odyssey

نسخه‌ای دیگر از ماریو دوست‌داشتنی عرضه شده است و تا چند روز پیش همگی منتظر بودیم تا ببینیم آیا این نسخه نیز توانسته همانند بیشتر نسخه‌های این سری پرطرفدار موفق شود. مجلات و مراجع معتبر بررسی بازی هفته گذشته نمرات و امتیازات خود به این بازی را منتشر کردند و در ادامه می‌توانیم میزان موفقیت بازی سوپر ماریو اودیسه را مشاهده کنیم:

IGN = 100

VideoGamer = 100

Game Revolution = 100

USgamer = 100

Giant Bomb = 100

Guardian = 100

FNintendo = 100

NintendoWorldReport = 100

Trusted Reviews = 100

Nintedo Enthusiast = 100

Nintendo Life = 100

Switch Player = 100

GamesRadar+ = 100

Telegraph = 100

GamSpot = 100

God is a Geek = 100

Edge Magazine = 100

Game Informer = 98

XGN = 97

خب به نظر می‌رسد که این جای صحبت نگذاشته و چیزی بیش از موفقیت به دست آورده است. متای بازی تا این لحظه 97 است.

تاریخ عرضه بازی Metal Gear Survive

بازی متال گیر سروایو یک عنوان سوم‌شخص اکشن ماجرایی است که در دنیایی آخرالزمانی به وقوع می‌پیوندد. تا چند روز گذشته تاریخ انتشار درستی برای این بازی مشخص نشده بود اما بالاخره کونامی دست به کار شد و تاریخ اول اسفند سال جاری را برای عرضه این عنوان به ثبت رساند. نسخه‌های مختلف بازی ویژگی‌های متفاوتی خواهند داشت، از جمله می‌توان به نسخه روز اول بازی اشاره کرد که شامل 4 سلاح طلایی رنگ، دو حالت بدن اضافی، یک پورتره و یک جعبه لوازم جانبی به اسم The Orange خواهد بود. با مراجعه به یکی از صفحات سایت رسمی بازی با عبارتی با مضمون “نیازمند اتصال به اینترنت برای تجربه بازی” مواجه خواهید شد. البته هنوز مشخص نیست که این اتصال باید به صورت دائمی باشد یا تنها برای استفاده از قسمت خاصی از بازی.

پایان کار کینکت

در نهایت پس از سال‌ها تبلیغات و تلاش مایکروسافت به شکست کینکت اعتراف کرد و اعلام نمود که تولید این وسیله جانبی جذاب متوقف شده است. از ابتدای کار کینکت در سال 2010 تاکنون حدود 35 میلیون دستگاه از این وسیله جانبی فروش رفته است اما حتی این موضوع هم برای ادامه کار آن کافی نبوده است. با روی کار آمدن کنسول نسل هشتمی ایکس‌باکس وان، مایکروسافت اصرار بر قرار دادن کینکت داخل جعبه این کنسول داشت اما این امر مانع موفقیت بیشتر کنسول ایکس‌باکس وان شد و در پایان موجب حذف کینکت از جعبه کنسول نسل هشتمی مایکروسافت شد. برای اطلاع از جزئیات بیشتر خبر متوقف شدن تولید کینکت به اینجا مراجعه فرمایید.

نمرات بررسی بازی Assassin’s Creed Origins

پس از یک سال استراحت سری اساسین کرید دوباره به میدان رقابت بازگشته و این بار به نظر می‌رسد با دستانی پر می‌خواهد طرفدارانش را غافلگیر کند. امتیازات بازی از سوی مراجع مختلف ارائه شده و باید دید که آیا در نهایت شاهد بازگشتی شکوهمندانه برای این سری بازی خواهیم بود یا خیر. در ادامه نمرات بازی را مشاهده کنید:

GamesRadar+ = 10

GameSpace = 97

Forbes = 93

Game Revolution = 90

USgamer = 90

IGN = 90

XGN = 90

EGM = 90

GameStar = 89

PC Games = 88

DualShockers = 85

Polygon = 85

PlayStation LifeStyle = 85

Game Informer = 85

Hardcore Gamer = 80

TrustedReviews = 80

Destructoid = 80

Gamespot = 70

نظرات تا حدودی ضد و نقیض جلوه می‌کنند اما در کل می‌توان گفت که عملکرد بازی از نسخه‌های قبلی بهتر بوده و تغییرات بسیاری را به خود دیده است. متای بازی تا این لحظه 83 به ثبت رسیده است.

سیستم مورد نیاز بازی Call of Duty: World War 2

شایعه ساخت نسخه بعدی سری کالاف دیوتی با مضمون جنگ جهانی دوم از سال گذشته وجود داشت و پس از تایید آن، در E3 2017 شاهد ارائه اولین تریلر از بازی بودیم. اکنون به فاصله تنها چند روز تا زمان عرضه بازی، سیستم مورد نیاز و پیشنهادی بازی از سوی شرکت سازنده بازی منتشر شده است. در مشخصات ذکر شده حداقل کارت گرافیک لازم برای اجرای بازی GTX 660 عنوان شده است که یک کارت نسبتا مناسب محسوب می‌شود. در ادامه می‌توانید جزئیات کامل سیستم‌های مورد نیاز و پیشنهادی را مشاهده فرمایید:

حداقل سیستم مورد نیاز:

سیستم عامل (64 بیت): Windows 7 به بالا
پردازنده: Intel® Core™ i3 3225 3.3 GHz یا AMD Ryzen™ 5 1400
حافظه رم: 8 گیگابایت
کارت گرافیک: NVIDIA® GeForce® GTX 660 @ 2 GB | GTX 1050 یا ATI® Radeon™ HD 7850 @ 2GB | AMD RX 550
دایرکت‌اکس: ورژن 11
فضای ذخیره‌سازی: 90 گیگابایت

سیستم پیشنهادی:

سیستم عامل (64 بیت): Windows 10
پردازنده: Intel® Core™ i5-2400 یا AMD Ryzen R5 1600X
حافظه رم: 12 گیگابایت
کارت گرافیک: NVIDIA® GeForce® GTX 970 | GTX 1060 @ 6GB یا AMD Radeon™ R9 390 | AMD RX 580
دایرکت‌اکس: ورژن 11
فضای ذخیره‌سازی: 90 گیگابایت

بازی در تاریخ 12 آبان برای کنسول‌های نسل هشتمی و پلتفرم پی‌سی عرضه می‌شود و برای تجربه آن به سیستم چندانی پیشرفته‌ای نیاز نخواهید داشت که یک خبر خوب برای طرفداران قدیمی سری کالاف دیوتی به حساب می‌آید.

منتظر ترکاندن سونی در PGW 2017 باشید

مدت زمان کمی به یکی از برترین ساعات عمر یک گیمر سونی‌فن در سال 2017 باقی مانده است و سونی قول به آتش کشیدن صحنه را داده است. همانطور که طی یک پست در بلاگ رسمی این شرکت آمده است، سونی هفت بازی جدید در Paris Games Week معرفی خواهد کرد. در بخشی از این پست آمده که E3 امسال تنها نیمی از داستان معرفی انحصاری‌های سونی در سال 2017 بوده است و فراموش نکنیم که پس از PGW باید منتظر PlayStation Experience در اواخر سال 2017 نیز باشیم. برای اطلاع از جزئیات بیشتر رویداد PGW به این لینک بروید.

بازی‌های این هفته

این هفته را می‌توان یکی از برترین هفته‌های سال 2017 از نظر انتشار بازی به حساب آورد زیرا در آن چندین عنوان بسیار مهم عرضه شده است. در ادامه لیست کامل بازی‌های عرضه شده در هفته گذشته را مشاهده کنید:

October 24, 2017 | دوم آبان 1396

Destiny 2

پلتفرم: Windows

——————

Hidden Agenda

پلتفرم: PS4

——————

Just Dance 2018

پلتفرم: Windows / Nintendo Switch / PS4 / PS3 / Xbox One / Xbox 360 / Wii / Wii U

——————

Nights of Azure 2: Bride of the New Moon

پلتفرم: PS4 / Nintendo Switch / Windows

——————

Observer

پلتفرم: Mac / Linux

——————

SingStar Celebration

پلتفرم: PS4

——————

The Mummy Demastered

پلتفرم: Xbox One / PS4 / Windows / Nintendo Switch

——————

This Is the Police

پلتفرم: Nintendo Switch

——————

Yomawari: Midnight Shadows

پلتفرم: Windows / PS4 / PS Vita

====================

October 26, 2017 | چهارم آبان 1396

Kowloon’s Gate VR: Suzaku

پلتفرم: PS VR

——————

Taiko Drum Master: Drum Session

پلتفرم: PS4

====================

October 27, 2017 | پنجم آبان 1396

Assassin’s Creed: Origins

پلتفرم: Windows / Xbox One / PS4

——————

Super Mario Odyssey

پلتفرم: Nintendo Switch

——————

Wolfenstein II: The New Colossus

پلتفرم: Windows / PS4 / Xbox One

====================

هفته‌ای که سپری شد یکی از پربارترین هفته‌های سال 2017 بود که هم اخبار بسیاری منتشر شد و هم عناوین سرشناسی انتشار یافت. نظر شما در مورد هفته گذشته چیست؟

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.