نگاهی به نسل جدید بنتلی کانتیننتال GT؛ اشراف‌زاده بریتانیایی!

بنتلی سرانجام نسل جدید کوپه لوکس کانتیننتال GT را معرفی کرد. در این مطلب قصد داریم به معرفی و بررسی کوتاه این اشراف‌زاده بریتانیایی بپردازیم. با فارنت همراه باشید.

1

طراحی نسل جدید بنتلی کانتیننتال GT

سازنده بریتانیایی در طراحی نسل جدید این ماشین از کانسپت EXP 10 Speed 6 الهام گرفته و حالا کانتیننتال GT بسیار پویاتر از قبل شده و نمایی خاص پیدا کرده است. بنتلی به‌طور کامل نسل جدید این گرند تور را از نو طراحی کرده است. نسل تازه کانتیننتال GT پروفیل جانبی کشیده‌تر و کم‌ارتفاع‌تری نسبت به سلف خود دارد چرا که محور جلو به میزان 135 میلی‌متر به سمت جلو کشیده شده که اجازه طراحی کاپوتی کشیده‌تر و دماغه‌ای کم‌ارتفاع‌تر را داده است.

اما در بخش عقبی کانتیننتال GT جدید با نمای رادیکال‌تری مواجه هستیم. در این جا دو چراغ بیضی‌شکل کار شده که هماهنگی کاملی با سر اگزوزهای زیر آن‌ها دارد و همچنین نمای بسیار ظریفی به عقب خودرو بخشیده است. فاصله محوری این خودرو 110 میلی‌متر بیش تر شده و 25 میلی‌متر هم به عرض آن اضافه شده است که این امر به افزایش پویایی استایل آن کمک کرده است.

اما یکی از اصلی‌ترین تغییرات نسل جدید بنتلی کانتیننتال GT، ساخته شدن آن بر اساس پلتفرم جدید MSB گروه فولکس‌واگن است که در نسل جدید پورشه پانامرا هم استفاده شده و امکان استفاده از جدیدترین نسخه سیستم الکتریکی 48 ولت را فراهم می‌کند. این سیستم که در اصل یک سیستم هیبریدی خفیف محسوب می‌شود، توسط شرکت مادر بنتلی یعنی فولکس‌واگن توسعه پیدا کرده است.

بااین‌حال بنتلی ادعا می‌کند که 82 درصد از قطعات استفاده شده در نسل جدید کانتیننتال GT متعلق به خودش است درحالی‌که نسخه دوازده سیلندر آن نیز 85 کیلوگرم وزن کمتری از نمونه مشابه نسل قبلی دارد. به‌منظور کاهش وزن، کل پوسته خودرو از آلومینیوم و با استفاده از تکنولوژی Super Formed ساخته شده که اجازه ایجاد خطوط بدنه پیچیده و دقیق‌تر نسل جدید کانتیننتال GT را می‌دهد، اما بااین‌وجود این کوپه بزرگ و لوکس بریتانیایی هنوز هم وزنی برابر با 2250 کیلوگرم دارد.

مشخصات فنی نسل جدید بنتلی کانتیننتال GT

نسل جدید کانتیننتال GT در ابتدا، با نسخه بروز شده پیشرانه شش لیتری W12 تویین توربوی بنتلی معرفی شده که برای اولین بار در کنار یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک دوکلاچه قرار گرفته است. این نیروگاه، 635 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و کوپه لوکس بنتلی را ظرف 3.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رساند و توانایی رسیدن به حداکثر سرعت 333 کیلومتر در ساعت را هم برای آن فراهم می‌کند.

به لطف تجهیز به سیستم الکتریکی 48 ولت، بنتلی ادعاهای جسورانه‌ای را در مورد پویایی نسل جدید کانتیننتال مطرح کرده است. به‌عنوان‌مثال، نسل جدید این خودرو به سیستم «پویایی سواری بنتلی» مجهز شده که عملگرهای الکترونیکی در نوار آنتی رول در هر محور را تنظیم کرده و موجب بهبود راحتی سواری و البته هندلینگ خودرو می‌شود. آن‌چه این سیستم اساسا انجام می‌دهد این است که با جلوگیری از ورود نیروهای گهواره‌ای جانبی، خودرو را ثابت نگه داشته و حداکثر تماس تایرها با مسیر را حفظ می‌کند.

استفاده از سیستم الکتریکی 48 ولت نیز بدین معنی است که در پاسخ‌گویی سیستم پویایی سواری تقریبا هیچ‌گونه تاخیری وجود ندارد. علاوه بر این، سیستم تعلیق بادی کانتیننتال GT نیز مورد تجدیدنظر قرار گرفته و از فنرهای بادی سه‌بخشی استفاده می‌کند که در نرم‌ترین حالت 60 درصد هوای بیش‌تری در آن‌ها پُر می‌شود. همچنین دامنه نوسان و جابه جایی کمک‌فنرها هم بهبود پیدا کرده که درنتیجه می‌تواند سواری را از حالت کاملا اسپرت تا راحتی در حد یک لیموزین تغییر دهد.

اما سیستم 48 ولت خدمات دیگری را هم ارایه می‌کند که شامل سیستم توقف-حرکت و خاموش کردن تعدادی از سیلندرها به‌منظور کاهش مصرف سوخت می‌شود. بدین ترتیب حالا مصرف سوخت کانتیننتال GT جدید به 10.1 لیتر در هر 100 کیلومتر رسیده است که نسبت به مصرف 11.8 لیتر در 100 کیلومتر نسل قبلی کاهش قابل‌توجهی داشته است. همچنین تولید دی‌اکسید کربن این ماشین نیز با 16 درصد کاهش نسبت به نسل قبلی، به 278 گرم در هر کیلومتر رسیده است.

بنتلی یک سیستم چهارچرخ محرک فعال جدید را نیز برای کانتیننتال GT جدید در نظر گرفته که جایگزین تقسیم نیروی 40 به 60 در جلو و عقب نسل قبلی شده است. هرچند این سیستم جدید هنوز هم تا حد امکان بیش‌تر قدرت را به چرخ‌های عقب می‌فرستد، اما به‌طور مداوم رانندگی خودرو را کنترل می‌کند تا قدرت را به چرخی بفرستد که به آن نیاز دارد. همانند قبل، به‌منظور پوشش وزن قابل‌توجه پیشرانه 12 سیلندر، ترمزهای جلوی کانتیننتال GT بزرگ‌تر از ترمزهای عقبی هستند. رینگ‌های استاندارد این کوپه لوکس از نوع 21 اینچی هستند، اما رینگ‌های 22 اینچی فورج‌کاری شده هم برای آن قابل سفارش است.

طراحی کابین و امکانات رفاهی نسل جدید بنتلی کانتیننتال GT

در کابین هم بنتلی کارهایی را انجام داده که همه از آن انتظار دارند؛ یعنی استفاده از بهترین مواد طبیعی که شامل مواردی چون تزیینات کرومی جلا داده‌شده با دست و چرم طبیعی می‌شود. علاوه بر این، در هر دستگاه از کانتیننتال GT بیش از 10 مترمربع چوب مورداستفاده قرار می‌گیرد که ایجاد و نصب آن‌ها توسط دست 9 ساعت زمان می‌برد.

در بخش تکنولوژی نیز سازنده بریتانیایی اقدامات مهمی در نسل جدید کانتیننتال GT انجام داده است که ازجمله آن‌ها می‌توان به ارایه یک صفحه آمپر تمام دیجیتال و قابل تنظیم به همراه یک صفحه‌نمایش 12.3 اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی اشاره کرد. این صفحه‌نمایش بزرگ قابلیت چرخیدن را هم دارد و همچنین در مواقعی که نیازی به آن نباشد می‌توان از طریق پانلی کاملا آن‌ها مخفی کرد، اما این پایان کار نیست چراکه بنتلی روی همین پانل هم سه نشانگر دایره شکل آنالوگ تعبیه کرده که اولی نشان‌دهنده دمای بیرون است، نشان‌گر میانی قطب‌نما است و آخری هم یک کرنومتر است.

برای کانتیننتال GT جدید دو پکیج تکنولوژی مختلف قابل سفارش است که اولی شهری و دومی مسافرتی نام دارد. همان‌طور که از نام این پکیج‌ها مشخص است، اولی برای ترددهای شهری و دومی برای رانندگی در مسافت‌های طولانی مناسب است. پکیج تکنولوژی شهری شامل باز کردن خودکار درِ صندوق بار، هشدار عابر پیاده، شناسایی علائم ترافیکی، سیستم ترمز شهری و دوربین دید کامل اطراف می‌شود درحالی‌که پکیج تکنولوژی مسافرتی کروز کنترل تطبیقی، دستیار فعال کمک به حرکت میان خطوط، نمایشگر سربالا، سیستم دید در شب با دوربین مادون‌قرمز و ترمز هوشمند را به خودرو اضافه می‌کند.

قیمت، آپشن‌ها و زمان عرضه نسل جدید بنتلی کانتیننتال GT

بنتلی می‌گوید گزینه‌های سفارشی‌سازی برای نسل جدید کانتیننتال GT عملا نامحدود هستند به‌نحوی‌که رنگ‌های بیرونی استاندارد آن به‌تنهایی شامل 17 رنگ مختلف می‌شود و به‌صورت سفارشی تا 70 رنگ قابل‌افزایش است. علاوه بر این، 15 آپشن مختلف کف‌پوش، 8 روکش چوبی دست‌ساز داخلی و 15 تریم مختلف داخلی هم برای این اشراف‌زاده بریتانیایی قابل سفارش است.

تولید نسل جدید بنتلی کانتیننتال اواخر امسال آغاز خواهد شد و اولین نمونه‌های آن در بهار سال آینده به بازار عرضه خواهند شد. هنوز هیچ صحبتی در مورد قیمت این خودرو مطرح نشده است، اما انتظار می‌رود افزایش قیمتی جزئی را نسبت به نسل قبلی تجربه کرده باشد.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. سعید می‌گوید

    خیلی خوشگلتر شده و بی نقص