پردازنده‌های رایزن AMD با گرافیک وگا به لپ‌تاپ‌ها می‌آیند

پس از این‌که AMD با معرفی پردازنده‌های رایزن بازار دسکتاپ اینتل را تهدید کرد حالا قصد دارد انحصار اینتل در زمینه تأمین پردازنده‌های لپ‌تاپ را نیز بشکند.

0

در حال حاضر اکثر پردازنده‌های لپ‌تاپ‌ها از سری Core یا پنتیوم اینتل است و به ندرت می‌توانید لپ‌تاپی با پردازنده AMD پیدا کنید. سرانجام انتظار به پایان رسیده و حالا این شرکت پردازنده‌های موبایلی سری U خود را برای لپ‌تاپ‌های آینده معرفی کرده است. این پردازنده‌ها با هدف اولترابوک‌های سبک و باریک معرفی شده و شامل دو مدل Ryzen 5 2500U و Ryzen 7 2700U می‌شود.

این دو پردازنده در واقع APU هستند که CPU و GPU را در یک واحد جمع‌آوری کرده‌اند. ای ام‌دی ادعا می‌کند گرافیک Vega این پردازنده‌ها از مدل‌های Intel HD و Intel Iris در پردازنده‌های اینتل قوی‌تر است. هر دو پردازنده توان و مصرف 15 واتی داشته و دارای 4 هسته و 8 رشته هستند.

مدل Ryzen 5 2500U دارای فرکانس پایه 2.0 گیگاهرتز و فرکانس توربو 3.6 گیگاهرتز و مدل Ryzen 7 2700U دارای فرکانس پایه 2.2 گیگاهرتز و فرکانس توربو 3.8 گیگاهرتز است. از نظر گرافیکی مدل 2500U دارای هشت واحد پردازشی وگا با کلاک 1100 مگاهرتز و 2700U ده واحد پردازشی وگا با فرکانس 1300 مگاهرتز خواهد بود.

روی کاغذ به نظر می‌رسد رایزن‌های موبایلی رقبای خوبی برای نسل هشتم پردازنده‌های موبایلی اینتل باشند و البته برای اولترابوک‌ها با گرافیک داخلی قوی‌تر خود جذاب‌تر هم خواهند بود. اما باید تا عرضه و انتشار بنچمارک‌ها برای قضاوت نهایی منتظر بمانیم.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.