سونی دوربین a7R III را با سرعت بالاتر و دوام شارژ بیشتر رونمایی کرد

سونی ساعاتی پیش نسل جدید دوربین بدون آینه محبوب سری آلفای خود a7R را معرفی کرد. در این نسل سرعت عکاسی پیاپی، فوکوس خودکار و همچنین دوام شارژ بهبود یافته است.

0

دوربین‌های فول فریم سری آلفا سونی از محبوب‌ترین دوربین‌های بدون آینه محسوب می‌شوند. دوربین a7R Mark III حالا سنسور 42.4 مگاپیکسلی نسل پیشین را با قابلیت‌های عکاسی ورزشی دوربین پرچم‌دار a9 ترکیب کرده است تا یک دوربین فول فریم قادر به عکاسی 10 فریم بر ثانیه و فوکوس خودکار بهتر حاصل شود.

این دوربین تقریباً از نظر بدنه مشابه مدل a7R II است اما حالا یک جوی‌استیک برای انتخاب نقطه فوکوس، دکمه روشن کردن فوکوس خودکار، دو درگاه کارت حافظه SD، سوکت فلش سینک و از همه مهم‌تر یک باتری بزرگ‌تر به آن اضافه شده است. دوربین جدید همچنین دارای منظره‌یاب 3.69 میلیون نقطه‌ای OLED با وضوح 1280 در 720 پیکسل است. به این ترتیب کیفیت تصویر منظره‌یاب نسبت به نسل قبل به میزان چشمگیری افزایش خواهد یافت.

دوربین a7R III از همان سنسور 42.4 مگاپیکسلی BSI CMOS استفاده می‌کند اما حالا با پردازنده سریع‌تر Bionz X و LSR پردازش سریع‌تر صورت خواهد گرفت تا بتوانید در هر ثانیه 10 فریم ثبت کنید. سیستم فوکوس خودکار نیز کماکان دارای 399 نقطه از نوع تشخیص فاز بوده و حالا فوکوس خودکار در نور کم سریع‌تر انجام خواهد شد. به گفته سونی همچنین دوربین در تشخیص چهره و چشم دوبرابر بهرت عمل خواهد کرد.

درست مانند نسل قبل a7R III می‌تواند ویدئوهای UHD 4K را با تمام عرض سنسور ضبط کند. اما عملکرد فیلمبرداری در حالت کراپ بهتر است چرا که دوربین وضوح 5176 در 2924 پیکسل را به 3840 در 2160 پیکسل استاندارد downsample خواهد کرد. به گفته سونی دوام شارژ a7R III نسبت به نسل قبل 2.2 برابر شده است تا در استفاده از LCD بتوانید 650 شات و در استفاده از منظره‌یاب 530 شات ثبت کنید.

دوربین a7R III سونی از همین ماه با قیمت پایه 3199 دلار برای بدنه به بازار عرضه خواهد شد.

منبع dpreview
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.