شش دلیل برای این‌که هواوی میت 10 (Mate 10) گوشی بهتری نسبت به گلکسی اس 8 پلاس است

هواوی فبلت خود میت 10 را به تازگی به عنوان رقیبی برای پرچم‌داران دیگر بازار معرفی کرده است. اگر شما هم قصد خرید یک گوشی پرچم‌دار را دارید در این مطلب به شش برتری این گوشی نسبت به گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ خواهیم پرداخت.

6

هواوی در مراسم رونمایی از میت 10 دائماً این گوشی را با پرچم‌داران رقیب از جمله گلکسی اس 8 سامسونگ و آیفون 8 پلاس اپل مقایسه می‌کرد. حالا خوب است ببینیم مهم‌ترین برتری‌های این پرچم‌دار نسبت به رقیب کره‌ای خود چه چیزهایی هستند.

1. واحد پردازشی هوش مصنوعی

با این‌که تمام گوشی‌های هوشمند به لطف پردازش‌های ابری قادر به انجام محاسبات هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی هستند اما هواوی میت 10 تنها گوشی با سخت‌افزار اختصاصی NPU است. NPU یا همان واحد پردازشی عصبی که درون تراشه Kirin 970 این گوشی قرار گرفته امکان انجام عملیات هوش مصنوعی از جمله شناسایی تصویر و سوژه‌ها را با سرعتی تا 20 برابر بیشتر از گلکسی اس 8 یا گلکسی نوت 8 انجام خواهد داد.

هوش مصنوعی مزایای زیادی در گوشی‌های هوشمند دارد. دوربین میت 10 می‌تواند به‌خوبی ماهیت سوژه‌ها را تشخیص داده و تنظیمات دوربین را برای آن سوژه خاص بهینه کند. هوش مصنوعی همچنین با پیش‌بینی عادات کاربر و آماده نگه‌داشتن اپلیکیشن‌های پراستفاده دوام شارژ باتری را بهبود خواهد داد و شاید مهم‌تر از همه حتی پس از 18 ماه استفاده کاهش سرعت و عملکرد گوشی برخلاف گوشی‌های سامسونگ بسیار ناچیز خواهد بود.


2. باتری بزرگ‌تر 4000 میلی‌آمپرساعتی

گلکسی اس 8 پلاس به یک باتری 3500 میلی‌آمپرساعتی مجهز شده است درحالی‌که هواوی ظرفیت باتری بزرگتر 4000 میلی‌آمپرساعتی را برای پرچم‌دار خود انتخاب کرده است. ترکیب چیپست کم‌مصرف، بهینه‌سازی‌های هوش مصنوعی و باتری بزرگ‌تر باعث می‌شود تا میت 10 به احتمال زیاد دوام شارژ بیشتری نسبت به گلکسی اس 8 داشته باشد.

به گفته هواوی دوام شارژ میت 10 نسبت به میت 9 بهبود یافته آن‌هم درحالی‌که میت 9 دوام شارژ بسیار بهتری نسبت به گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ دارد.


3. حسگر اثر انگشت در جای منطقی!

این‌که سامسونگ با باریک‌تر کردن حاشیه‌ها مجبور به انتقال حسگر اثر انگشت به پشت گوشی شده قابل درک است اما این‌که چرا آن را در بالا و کنار دوربین قرار داده خیر! از آن‌جا که گوشی نسبت به نسل‌های قبلی کشیده‌تر هم شده خصوصاً در نسخه پلاس دسترسی به این حسگر بسیار دشوار است و شاید به همین خاطر سامسونگ قابلیت تشخیص چهره را نیز به گوشی خود اضافه کرده که خود معایبی دیگر دارد. در میت 10 اما حسگر اثر انگشت با وجود باریک‌بودن حاشیه‌ها پایین صفحه‌نمایش قرار گرفته و حتی اگر نسخه پرو را انتخاب کنید دسترسی به این حسگر در پشت گوشی بسیار ساده‌تر خواهد بود.


4. عکاسی پرتره با هر دو دوربین

گلکسی اس 8 پلاس برخلاف گلکسی نوت 8 به دوربین دوم تله‌فوتو مجهز نیست و به همین خاطر نمی‌تواند تصاویر پرتره با افکت بوکه ثبت کند. میت 10 اما به لطف فناوری‌های هوش مصنوعی می‌تواند نه‌تنها با دوربین پشتی بلکه با دوربین سلفی نیز تصاویر پرتره‌ای ثبت کند که پس‌زمینه در آن‌ها مانند دوربین‌های حرفه‌ای فول سایز مات شده باشد.

علاوه بر این اگر صرفاً کیفیت تصاویر و ویدئوهای ثبت شده برایتان ملاک باشد خوب است بدانید میت 10 در وبسایت DxOMark امتیاز دوربین بالاتری را نسبت به گلکسی اس 8 و گلکسی نوت 8 کسب کرده است.


5. مبدل صوتی HiFi

میت 10 و گلکسی اس 8 پلاس خوشبختانه هر دو به جک 3.5 میلی‌متری استاندارد صدا مجهز هستند و می‌توانید هدفون‌های باسیم و استاندارد خود را بدون هیچ دانگل اضافه‌ای به آن‌ها متصل کنید. با این‌حال کیفیت صدای خروجی یک تفاوت مهم دارد. با این‌که هر دو گوشی می‌توانند فایل‌های 32 بیتی (bit depth) را پخش کنند اما گلگسی اس 8 پلاس یا گلکسی نوت 8 از همان مبدل صوتی درون پردازنده استفاده می‌کند درحالی‌که میت 10 یک مبدل صوتی HiFi مجزا دارد. به این ترتیب اعوجاج صدا (THD) کاهش یافته، محدوده داینامیک و جزئیات نیز بهبود خواهد یافت و می‌توان گفت مجموعاً اگر یک هدفون یا ایرفون باکیفیت در اختیار داشته باشید تفاوت صدای خروجی هدفون در این دو گوشی محسوس است.


6. تبدیل به یک رایانه رومیزی بدون نیز به داک مجزا

یکی از ویژگی‌های کلیدی گلکسی اس 8 پلاس و همچنین گلکسی نوت 8 داک DeX Station است که با قرار دادن گوشی و اتصال به مانیتور می‌توانید یک رایانه اندرویدی رومیزی در اختیار داشته باشید. در میت 10 اما می‌توانید همان ویژگی را بدون نیاز به خریداری کردن یک داک مجهز و تنها از طریق یک کابل USB-C در اختیار داشته باشید. به این ترتیب با اتصال کیبورد و ماوس بلوتوث و یا استفاده از صفحه‌نمایش گوشی به عنوان تاچ‌پد و کیبورد می‌توانید روی پرونده‌های آفیس خود در صفحه‌نمایش بزرگتری کار کرده، بازی کنید و یا ویدئوهای درون گوشی را تماشا کنید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

6 نظر برای این مطلب
  1. امیررضا می‌گوید

    واقعا میت 10 از اس8 خیلی فرا تر هست عالیه عالی

  2. حسن می‌گوید

    فوق العادس….من میت ۱۰ دارم و با نوت ۸ داداشم مقایسه کردم….بدون هیچ‌تعصبی میگم میت بهتره….

  3. فاطمه می‌گوید

    بااین تفاوت قصددارم میت تن بخرم

  4. مهدی می‌گوید

    میت۱۰ احتمالا در آزمایش های مقایسه ای تقلب کرده وگرنه با این همه مزایا که گفتید احتمالا جای این دو برند با هم عوض شده

    1. منصور می‌گوید

      میت ۱۰ دارم.فقط باس دستت بگیری تا متوجه این مقایسه بشی.نه اینکه سامسونگ بده.اما ایندخیلی خوبه

    2. محمد می‌گوید

      میت 10 واقعا عالیه، من چندماهی هست که گرفتم و فوق العاده راضی هستن