پنج دلیل برای این‌که به فکر خرید هواوی میت 10 (Mate 10) باشید

هواوی ماه گذشته گوشی‌های میت 10 و میت 10 پرو را در آلمان رونمایی کرد. این گوشی‌ها با چند ویژگی جذاب عرضه می‌شوند که آن‌ها را به گزینه‌های ارزشمندی برای خرید تبدیل خواهند کرد.

0

میت 10 و میت 10 پرو جدیدترین گوشی‌های پرچم‌دار هواوی نهایت فناوری این شرکت را در زمینه گوشی‌های هوشمند به همراه دارند. هواوی این‌بار هم از رقابت با پرچم‌دارانی مثل گلکسی نوت 8 یا آیفون 10 هراسی ندارد و پرچم‌دار خود را در بسیاری از زمینه‌ها برتر از رقیب می‌داند.

در این‌جا به پنج دلیلی می‌پردازیم که به اعتقاد ما هواوی میت 10 ارزش خرید بالایی دارد:

1. طراحی جذاب و جدید

درحالی‌که بسیاری از رقبا از طراحی‌های نسبتاً بهبودیافته نسل پیشین گوشی‌هایشان استفاده می‌کنند میت 10 و میت 10 پرو علاوه بر همراه شدن با موج طراحی‌های بدون حاشیه از بدنه شیشه‌ای با طراحی جدیدی بهره می‌گیرند. اکسپریا XZ1، اچ‌تی‌سی U11، آیفون 8 پلاس و حتی گلکسی نوت 8 همگی طراحی تکراری از پرچم‌داران پیشین را به همراه دارند درحالی‌که میت 10 با بدنه شیشه‌ای و یک طراحی متفاوت در دوربین دوگانه روح تازه‌ای در پیکره پرچم‌داران این شرکت دمیده‌اند.

میت 10 و میت 10 پرو هر دو با صفحه‌نمایش با حاشیه بسیار اندک عرضه می‌شوند تا بزرگ‌ترین صفحه‌نمایش ممکن را در کوچک‌ترین ابعاد بدنه جای دهند. اگر این دو گوشی را در کنار آیفون 8 پلاس، Xperia XZ1 و HTC U11 بگذارید این اختلاف چشمگیر در بهره‌گیری از فضا کاملاً مشخص خواهد بود.

2. واحد پردازش عصبی و هوش مصنوعی فوق‌العاده

با این‌که پیشتازان هوش مصنوعی مثل گوگل پردازش را به فضای ابری و کلاود واگذار کرده‌اند هواوی برای اولین بار در تراشه Kirin 970 خود یک واحد پردازش NPU مجزا کار گذاشته است. به این ترتیب عملیات مربوط به یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی در خود گوشی انجام گرفته تا عملیاتی مثل تشخیص تصاویر و سایر پردازش‌های مرتبط تا 20 برابر سریع‌تر از رقبایی مثل گلکسی نوت 8 یا آیفون 8 انجام شود.

از جمله مزایای قابل توجه هوش مصنوعی در میت 10 می‌توان به سریع ماندن عملکرد گوشی حتی پس از 18 ماه، گرفتن تصاویر پرتره با دوربین سلفی، دوام شارژ بالاتر و تشخیص سوژه‌ها و سناریوهای عکاسی به صورت خودکار و اعمال تنظیمات بهینه برای آن سوژه‌ها اشاره کرد. علاوه بر این هواوی قصد دارد API مربوطه را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دهد تا در آینده اپلیکیشن‌هایی جذاب را با بهره‌گیری از NPU در چیپست این گوشی‌ها شاهد باشیم.

3. دوربین قدرتمند دوگانه

هواوی با همکاری لایکا سازنده مشهور دوربین‌های حرفه‌ای از یک چینش دوربین دوگانه استفاده کرده است. این گوشی دارای یک دوربین 12 مگاپیکسلی RGB مجهز به OIS و یک دوربین 20 مگاپیکسلی مونوکروم است که نرم‌افزار دوربین با ترکیب این دو تصویر یک نتیجه نهایی با دامنه دینامیکی بالاتر، جزئیات بهتر و نویز کمتر تولید خواهد کرد.

هواوی میت 10
هواوی میت 10

علاوه بر این هواوی حالا در هر دو دوربین از لنز با دیافراگم f/1.6 استفاده کرده تا نور بیشتری وارد سنسور شده و تصاویر روشن‌تر و عملکرد دوربین در نور کم بهبود یابد. به لطف دوربین دوگانه و هوش مصنوعی میت 10 بدون دوربین تله‌فوتو نیز می‌تواند تصاویر پرتره با افکت bokeh بگیرد. این ویژگی حتی در دوربین سلفی نیز وجود خواهد داشت.

یک ویژگی جذاب جدید این دوربین دوگانه همراه شدن با دو پردازشگر تصویر (ISP) مجزا است که سرعت عکاسی را حتی در نور کم افزایش می‌دهد تا از مات شدگی احتمالی سوژه‌های متحرک بکاهد. علاوه بر این همان‌طور که گفتیم به لطف پردازش هوش مصنوعی دوربین می‌تواند بهترین تنظیمات را برای هر سوژه به صورت خودکار اعمال کند.

دوربین این گوشی در آزمون DxOMark با کسب امتیاز 97 عملکرد بهتری را نسبت به گلکسی نوت 8 و آیفون 8 پلاس داشته است.

4. جک هدفون با مبدل صوتی HiFi

با این‌که در گوشی‌هایی مثل آیفون 10، اچ‌تی‌سی U11، پیکسل 2 و حتی میت 10 پرو خبری از درگاه هدفون نیست اما هواوی این حق انتخاب را به شما داده تا اگر از هدفون‌های باکیفیت و بی‌سیم استفاده می‌کنید میت 10 را انتخاب کنید.

برخلاف اکثر رقبایی مثل گلکسی نوت 8 که با وجود دارا بودن جک هدفون از مبدل صوتی معمولی درون چیپست خود استفاده می‌کنند میت 10 دارای تراشه صوتی HiFi مجزا بوده که وظیفه پردازش و تبدیل صدای دیجیتال به آنالوگ را داراست تا کیفیت صدای خروجی هدفون به میزان محسوسی بهبود یابد.

5. باتری غول‌آسا، دوام شارژ بالا و فناوری سوپرشارژ

پس از ماجرای گلکسی نوت 7 سازندگان گوشی‌های هوشمند در انتخاب ظرفیت باتری پرچم‌داران خود محتاط‌‌تر عمل کردند و به‌طور مثال گلکسی نوت 8 باتری کوچک‌تری نسبت به گلکسی اس 8 پلاس در اختیار دارد. اما هواوی در میت 10 یک باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی را به کار گرفته که با مدیریت هوشمند انرژی و مصرف پایین تراشه Kirin 970 دوام شارژ بالاتری حتی نسبت به میت 9 خواهد داشت.

علاوه بر این فناوری شارژ سریع SuperCharge هواوی که یکی از سریع‌ترین‌هاست می‌تواند باتری را از 0 تا 50 درصد تنها در 30 دقیقه شارژ کند. این فناوری همچنین استاندارد ایمنی TUV را نیز کسب کرده تا خیالتان از بابت مشکلات احتمالی راحت باشد.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.