مهم‌ترین اخبار دنیای بازی در هفته‌ای که گذشت؛ هفته چهارم مهرماه

در هفته انتهایی ماه مهر 96 اخبار زیادی در صنعت بازی‌های رایانه‌ای منتشر نشد اما عرضه چندین بازی عالی و به خصوص ریسینگ انحصاری پلی‌استیشن 4 توانست این خلا را به خوبی پر کند. در ادامه با فارنت همراه باشید…

0

در این مقاله همراه شما هستیم تا اخبار هفته گذشته (هفته چهارم مهرماه) را در قالب یک مطلب خلاصه بررسی نماییم. از شکست‌ناپذیری فیفا 18 در صدر جدول فروش بریتانیا گرفته تا تعطیلی استودیو سازنده سری بازی Dead Space:

اخبار مهم

فروش هفتگی بازی‌های ویدیویی در بریتانیا

طی هفته‌ای که گذشت دو عنوان مورد انتظار «سرزمین میانه: سایه جنگ» و «شیطان درون 2» منتشر شد اما هیچ‌کدام قادر به گرفتن صدر جدول فروش بازی‌های ویدیویی در بریتانیا نبودند و بازی FIFA 18 با اقتدار کامل توانست عنوان صدرنشینی جدول را در اختیار خود نگه دارد. دو بازی Middle Earth: Shadow of War و The Evil Within 2 به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم این جدول قرار گرفتند و پس از آن‌ها بازی جدید فورزا موتوراسپرت 7 در رتبه چهارم حضور دارد. در ادامه می‌توانید تعدادی از بازی‌های این جدول را مشاهده فرمایید:

  1. FIFA 18
  2. Middle-earth: Shadow of War
  3. The Evil Within 2
  4. Forza Motorsport 7
  5. Forza Horizon 3

برای مشاهده لیستی کامل‌تر از بازی‌های حاضر در بین ده عنوان پرفروش جدول بریتانیا به اینجا مراجعه نمایید.

امتیازات بررسی بازی South Park: The Fractured But Whole

پس از انتشار چندین عنوان سطح بالا و درجه یک در سبک‌های مختلف اکنون نوبت به سردمدار بخش کمدی بازی‌های ویدویی یعنی سری South Park می‌رسد که هر ساله با نسخه‌ای جدید ما را شگفت‌زده می‌کند. بازی South Park: The Fractured But Whole با شوخی‌های بامزه و بعضا حتی زننده خود می‌تواند یک طعم جالب از سبک کمدی را برای شما به ارمغان بیاورد. در ادامه تعدادی از نمرات دریافتی این بازی توسط مراجع بررسی مختلف سراسر دنیا را مشاهده می‌کنید:

DualShockers = 95

EGM = 90

GamesRadar+ = 90

Hardcore Gamer = 90

Game Informer = 88

IGN = 85

God is a Geek = 85

Destructoid = 85

PC Games = 82

PCGamesN = 80

GameSpot = 80

USgamer = 80

Trusted Reviews = 80

Game Revolution = 70

Polygon = 70

با توجه به نظارت منتقدین باید بگویم اگر علاقه‌ای به سبک کمدی دارید و همچنین از طرفداران نسخه قبل بازی بوده‌اید، عنوان The Fractured But Whole هم شما را ناامید نخواهد کرد. از طرفی این نسخه برای طرفداران جدید می‌تواند هیجان‌انگیز باشد. متای بازی تا این لحظه 80 است.

مثل اینکه کرکرها دست‌بردار قفل دنوو نیستند و هر بازی که از آن استفاده کرده باشد را ظرف تنها چند ساعت کرک می‌کنند و بازی South Park: The Fractured But Whole نیز از این قاعده مستثنی نیست. یوبی‌سافت تقریبا روی همه بازی‌های از قفل دنوو استفاده می‌کند و کرکرها در عین ناباوری کرک کردن این بازی‌ها را مانند خوردن یک لیوان آب یاد گرفته‌اند. آینده قفل Denuvo نامشخص‌تر از همیشه است اما این قضیه که با پیشرفت این روند دیگری هیچ عنوانی از نوو استفاده نمی‌کند، امری طبیعی خواهد بود.

استودیو سازنده سری بازی Dead Space تعطیل شد

چند روز پیش شرکت الکترونیک آرتز در اقدامی بهت‌آور خبر از تعطیل شدن استودیو خوش‌سابقه ویسرال گیمز داد. این استودیو در سال 1998 تاسیس شد و از آن زمان تاکنون 20 بازی مختلف را روانه بازار کرده‌اند که از مهم‌ترین آن می‌توان به Dead Space یا همان فضای مرده اشاره نمود. تا قبل از انتشار خبر تعطیلی استودیو ویسرال گیمز همه منتظر اخباری از توسعه بازی جدید آن‌ها که یک عنوان با محور جنگ ستارگان است، بودند. آقای سودرلند، مدیر اجرایی استودیوهای EA، در این باره اطلاع داد که قرار نیست این بازی کنسل شود و تنها وظیفه ساخت آن به استودیوی دیگری که EA Vancouver باشد، سپرده شده است. این بازی جدید دارای یک روایت خطی بوده و با تغییر استودیو سازنده آن نیز انتظار پیشرفت‌های بصری بیشتری را باید داشته باشیم. شایان ذکر است که موتور بازی همان موتور فراست‌بایت مشهور بوده که در عناوینی مانند فیفا و بتلفیلد به کار گرفته شده است.

با توجه به سخنان رک ویلسون، طراح سابق شرکت ویسرال، یکی از دلایل اصلی بسته شدن استودیو ویسرال گیمز و البته ادامه نیافتن سری Dead Space فروش پایین آن بوده که به هیچ عنوان EA را راضی به ساخت ادامه آن نکرده است. فروش 4 میلیون نسخه‌ای بازی با توجه به بودجه 60 میلیون دلاری از نظر EA به هیچ‌وجه راضی‌کننده نبوده است. حتی ساخت نسخه سوم بازی هم نتوانست آینده این سری را نجات دهد تا در نهایت EA اقدام به بستن استودیو سازنده این سری نماید. البته هنوز هم نمی‌توان گفت که دیگر Dead Spaceی نخواهیم دید اما مطمئنا به این زودی‌ها نسخه‌ای جدید از این سری منتشر نمی‌شود.

بسته شدن استودیو ویسرال گیمز و بالطبع  تاخیر در عرضه بازی Star Wars که قرار بود توسط این استودیو ساخته شود، همگی منجر به کاهش ارزش سهام شرکت EA شده است. با در نظر گرفتن رشد 42 درصدی ارزش سهام EA در سال 2017، کاهش 3 درصدی آن تاثیر زیادی در دیدگاه عموم ندارد. در کل امیدواریم که بسته شدن یک استودیو موجب ارسال نیروهای تازه به سایر استودیوهای شرکت EA شده و بازی‌های باکیفیت‌تری را از آن‌ها شاهد باشیم.

نمرات دریافتی بازی Gran Turismo Sport

بالاخره پس از چندین سال انتظار کنسول پلی‌استیشن 4 اولین نسخه از گرن توریزموی نسل هشتمی را دریافت کرد. بازی Gran Turismo Sport هفته قبل منتشر شد و بسیاری از طرفداران منتظر یک ریسینگ درست و حسابی روی پلی‌استیشن 4 را خوشحال کرد اما بد نیست بدانیم که آیا نظر منتقدین هم راجع به این بازی مثبت بوده است یا خیر. در ادامه تعدادی از امتیازات دریافتی بازی از مراجع مختلف را مشاهده فرمایید:

GamingTrend = 100

USgamer = 80

GamesRadar = 80

Worthplaying = 80

Digital Trends = 70

PlayStation LifeStyle = 70

Trusted Reviews = 70

CGMagazine = 65

Eurogamer = Recommended

متای بازی تا این لحظه 76 بوده و به نظر می‌رسد منتقدین زیاد از وضعیت بازی راضی نیستند. بیشتر آن‌ها از تعداد کم اتومبیل‌ها ابراز نارضایتی کرده‌اند. البته طرفداران اعتماد زیادی به نمرات نداشته و قطعا بازی با فروش بالا همراه خواهد بود.

البته نمره پایین بازی به دلیل وجود مشکل در بخش فنی بازی نیست و در این قسمت شاهد یکی از واقعی‌ترین شبیه‌سازی‌های رانندگی هستیم، به گونه‌ای که یکی از ادارات پلیس منطقه‌ای در انگلیس از این بازی برای ارتقای مهارت افسرهای اداره‌اش بهره می‌گیرد. در این بازی یکی از مهم‌ترین افراد در مسابقات رانندگی در جهان یعنی لوئیز همیلتون در مقام یک مربی به شما آموزش می‌دهد.

بازی‌های این هفته

طی هفته گذشته بازی‌های بسیار خوبی منتشر شد و طرفداران پلتفرم‌های مختلف توانستند از بازی‌های متفاوت لذت ببرند. در ادامه تمامی بازی‌هایی که در هفته گذشته منتشر شد را مشاهده کنید:

October 15, 2017 | بیست و سوم مهر 1396

Tear: Owari to Hajimari no Shizuku

پلتفرم: PS4

====================

October 17, 2017 | بیست و پنجم مهر 1396

ELEX

پلتفرم: PS4 / Xbox One / Windows

——————

Etrian Odyssey V: Beyond the Myth

پلتفرم: 3DS

——————

Gran Turismo Sport

پلتفرم: PS4

——————

Megaton Rainfall

پلتفرم: PS4 / PS VR

——————

Rogue Trooper Redux

پلتفرم: PS4 / Xbox One / Windows

——————

South Park: The Fractured but Whole

پلتفرم: Xbox One / PS4 / Windows

——————

WWE 2K18

پلتفرم: Xbox One / PS4 / Windows / Nintendo Switch

====================

October 19, 2017 | بیست و هفتم مهر 1396

City Shrouded in Shadow

پلتفرم: PS4

——————

Spelunker Party!

پلتفرم: Windows / Nintendo Switch

——————

Life Is Strange: Before the Storm — Episode 2

پلتفرم: PS4 / Xbox One / Windows

====================

October 20, 2017 | بیست و هشتم مهر 1396

Fire Emblem Warriors

پلتفرم: Nintendo Switch / 3DS

——————

Syberia

پلتفرم: Nintendo Switch

====================

در هفته قبل اخبار زیادی در زمینه بازی‌های ویدیویی منتشر نشد اما چند بازی زیبا منتشر شد که نبود اخبار را به خوبی پوشش داد. نظرات و انتقادات خود در رابطه با این سری مقاله را برای ما ارسال نمایید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.