شارپ گوشی Aquos R Compact را با صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتزی معرفی کرد

شرکت ژاپنی شارپ به تازگی از گوشی هوشمندی با نام Aquos R Compact رونمایی کرده که از بعد نمایشگر، با تمامی مدل های موجود در بازار تفاوت دارد؛ چرا که پنل آن از نرخ رفرش 120 هرتزی بهره می برد.

0

زمانی‌که در مورد آینده صفحه‌نمایش گوشی‌ها سخن می‌گوییم، تمرکز و منظور اصلی ما ادامه گذار به سمت صفحه‌نمایش‌های OLED، ضرورت طراحی بدون حاشیه نمایشگر و احتمال مدل‌های انعطاف‌پذیر در دوردست‌ها است. بااین‌حال بخش کمی از توجه‌ها نیز به سمت یک صفحه‌نمایش با نرخ رفرش بالا، نوسازی صفحه متغیر و پشتیبانی از HDR یا محدوده دینامیکی بالاست.

در حالی که قدرتمندترین گوشی‌های پرچم‌دار امسال از نمایشگری با نرخ رفرش 60 هرتز بهره می‌برند، با این حال گوشی Aquos R Compact شارپ دارای نمایشگری 4.9 اینچی با فناوری IGZO LCD و نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی است. به زبان ساده‌تر، یعنی نمایشگر در هر ثانیه 120 بار رفرش می‌شود؛ بنابراین زمانی که نمایشگر 120 فریم بر ثانیه را با 60 فریم بر ثانیه مقایسه می‌کنید، حس متفاوتی دارید.

پنل با نرخ رفرش بالا را پیش از این در تبلت آی‌پد پرو جدید اپل نیز دیده بودیم اما این اولین بار است که چنین پنلی در گوشی‌های هوشمند وارد می‌شود.

البته Aquos R Compact بیشتر یک میان رده بوده و شارپ این محصول را صرفا برای به نمایش گذاشتن قابلیت‌ها پنل جدید IGZO معرفی کرده است. از دیگر ویژگی‌های گوشی مورد بحث می‌توان به پردازنده اسنپ‌دراگون 606، سه گیگابایت حافظه رم، 32 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی، دوربین اصلی و سلفی به ترتیب 16 و 8 مگاپیکسلی، باتری 2500 میلی‌آمپر ساعتی مجهز به فناوری شارژ سریع و بهره‌مندی پیش‌فرض از اندروید 8 با رابط کاربری EMOPA 7 اشاره کرد. این محصول از ماه آینده صرفا توسط اپراتور Softbank در ژاپن عرضه خواهد شد.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.