اپل سفارش تولید آیفون 8 و 8 پلاس را کاهش داد

گوشی‌های آیفون 8 و 8 پلاس علی‌رغم تجربه به‌روزرسانی‌های ریز و درشت نسبت به نسل قبلی، هنوز پس از یک ماه عرضه نتوانسته‌اند به آمار فروش چشمگیری دست پیدا کنند و همین امر ساکنین کوپرتینو را برآن وا‌داشته تا میزان سفارش این محصولات را به طرز چشمگیری کاهش دهند.

0

آمار فروش رضایت بخش نیست؛ اوضاع روزبه‌روز در حال بدتر شدن است!
احتمالا این جملاتی هست که هرروز از مدیران اپل استورهای سراسر جهان، پیرامون آمار فروش آیفون 8 و 8 پلاس به گوش می‌رسد. شاید بتوان این گوشی‌های را تنها آیفون‌هایی دانست که در روزهای اولیه عرضه نه تنها با کمبود موجودی در انبارها مواجه نشدند، بلکه حتی آمار فروش آن‌ها پس از یک سال به میزان فروش آیفون‌های نسل قبلی هم نرسید!

در حالی که اپل همچنان از فروش آیفون 7 رضایت دارد، با این حال از تامین کنندگان سخت افزار آیفون 8 خواسته تا ظرف دو ماه آینده تولید خود را تقریبا به نصف کاهش دهند. در همین راستا مدیر اپراتور Verizon، مدعی شده که آیفون 8 علی‌رغم ارتقا نسبت به نسل قبلی، فروش مناسبی را در پی نداشته و لااقل آمار فروش سه ماه پاییز 2017 نسبت به مدت مشابه سال گذشته این گفته‌ها را تایید می‌کند.

البته وی تأکید داشته که سری آیفون 8 ایرادی نداشته و بسیاری از علاقه‌مندان به برند اپل منتظر از راه رسیدن آیفون X هستند. بر اساس گزارش  Consumer Reports، پس از پرچم‌داران 2017 سامسونگ، آیفون 8 و 8 پلاس در رده پنجم سبد خرید کاربران آمریکایی قرار دارند.

اگر تفسیر کارشناسان به حقیقت تبدیل شود و قیمت سرسام‌آور آیفون 10 مانع فروش بالای آن نشود، بایستی آیفون 8 و 8 پلاس را قربانی گوشی بالا رده اپل دانست. این نکته را هم در نظر داشته باشید که بر اساس پیش‌بینی موسسه KGI، شرکت اپل تا هفته آینده و زمان عرضه آیفون X، تنها 2 الی 3 میلیون نسخه از این محصول را آماده تحویل خواهد کرد و احتمالا با کمبود جدی در موج اولیه تقاضا روبه‌رو می‌شود.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.