قابلیت به‌اشتراک‌گذاری زنده موقعیت به واتس‌اپ آمد

بسیاری از برنامه‌های پیام‌رسان موبایلی، از جمله واتس‌اپ، به کاربر این اجازه را می‌دهند که مکان جغرافیایی خود را به اشتراک بگذارند. هرچند این موقعیت ثابت است و اگر مکان خود را تغییر دهید باید مختصات جدید خود را دوباره ارسال کنیداما نسخه جدید پیام‌رسان واتس‌اپ این امکان را در اختیار کاربر قرار می‌دهد تا به طور مداوم موقعیت جغرافیایی خود با افراد مدنظر را به اشتراک بگذارد.

0

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که در مسیر رسیدن به سر قرار با دوست یا همکارتان کمی دیر کرده باشید و طرف مقابل روح و روانتان را با تماس‌های مکرر که مضمون همگی آن‌ها اطلاع یافتن از موقعیت شما است، آزار داده باشد. هرچند بدقولی و دیر رسیدن به سر قرار حرکت ناشایستی است اما حالا خبر خوشحال کننده آنکه واتس‌اپ امکان به اشتراک گذاری زتده موقعیت جغرافیایی افراد را امکان‌پذیر کرده است.

منظور از موقعیت زنده جغرافیایی، مکان لحظه به لحظه افراد است. این ویژگی پیش‌تر در مسنجر فیس‌بوک نیز تعبیه شده بود و چندی پیش نیز شاهد اضافه شدن آن به پیام‌رسان تلگرام بودیم. به هر حال شرکت توسعه‌دهنده عنوان کرده که برای حفظ حریم خصوصی و تبدیل نشدن گوشی همراه به یک ردیاب، امکان تعریف بازه زمانی به اشتراک گذاری زنده موقعیت جغرافیایی هم وجود دارد و پس از گذشت مدت تعیین شده، سیستم ارسال موقعیت جدید متوقف خواهد شد. نکته دیگر آنکه حتی امکان به‌ اشتراک‌گذاری زنده موقعیت با چندین کاربر و گروه‌ها نیز وجود دارد.

شاید جالب باشد بدانید که فیس‌بوک طراح و مبتکر این قابلیت نبوده و اسنپ چت با سرویس Snap Map در سال 2015 سرویسی مشابه را معرفی کرد که البته با توجه به عدم استفاده همه‌گیر از پیام‌رسان‌های موبایلی در آن سال‌ها، با انتقادهای تندی از سوی طرفداران حفظ حریم خصوصی روبه‌رو گردید.

آموزش به‌اشتراک‌گذاری زنده موقعیت (Live Location) در واتس‌اپ

برای استفاده از این قابلیت در پیام‌رسان واتس‌اپ، به صفحه چت یکی از مخاطبین خود بروید، گزینه مربوط به ضمیمه کردن (علامت گیره کاغذ در پایین سمت راست صفحه) را انتخاب نمایید. «Share Live Location» را انتخاب و سپس زمان مورد نظر برای به اشتراک گذاری زنده موقعیت خود را مشخص نمایید.

با اتمام زمان انتخاب شده، نمایش موقعیت مکانی شما به صورت خودکار متوقف می‌شود و اگر در زمان باقی مانده قصد توقف آن را داشتید گزینه Stop Sharing را لمس کنید.

منبع digitaltrends
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.