کوالکام اولین آزمایش 5G را با موفقیت روی گوشی هوشمند انجام داد

کوالکام یکی از پیشتازان صنعت مخابرات دنیا حالا یک قدم به فناوری تجاری نسل پنجم تلفن همراه نزدیک‌تر شده است. این شرکت حالا برای اولین‌بار توانست 5G را روی یک گوشی هوشمند ساخت خود با موفقیت آزمایش کند.

0

با این‌که بسیاری از شرکت‌های مخابراتی دنیا 5G را با موفقیت روی دستگاه‌های بزرگ و پیچیده آزمایش کرده‌اند کوالکام به‌تازگی موفق شده این فناوری را سرانجام در مودم X50 5G موبایلی خود آزمایش کند. به گفته کوالکام این گوشی مجهز به مودم X50 توانسته به سرعت بالاتر از یک گیگابیت بر ثانیه دست پیدا کند اما وقتی توسعه 5G تکمیل شد می‌توان انتظار سرعتی تا 5 گیگابیت بر ثانیه را نیز از این فناوری داشت.

علاوه بر این کوالکام حالا گوشی رفرنس 5G خود را نیز معرفی کرده تا شرکت‌های مخابراتی بتوانند از آن برای آزمایش مودم‌های 5G، رادیوها و شبکه‌ها استفاده کنند. گفته می‌شود اولین گوشی‌های تجاری و عمومی مجهز به 5G قرار است در نیمه اول سال 2019 به بازار عرضه شوند. در حال حاضر این گوشی رفرنس کوالکام 9 میلی‌متر ضخامت داشته و به دوربین دوگانه و صفحه‌نمایش با حاشیه باریک مجهز است.

برای کارکرد صحیح مودم X50 درون یک گوشی هوشمند کوالکام یک آنتن امواج میلی‌متری طراحی کرده که ضخامتی تقریباً برابر با یک سکه دارد. به گفته کوالکام می‌توان دو آنتن از این نوع را درون یک گوشی هوشمند جای داد و این شرکت حتی قصد دارد در یک‌سال آینده ضخامت این آنتن را نصف کند.

 

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.