هواوی میت 10 (Mate 10) و میت 10 پرو (Mate 10 Pro) سرانجام با قابلیت‌های ویژه هوش مصنوعی معرفی شدند

پس از ماه‌ها انتظار هواوی سرانجام پرچم‌دار جدید خود میت 10 را در مونیخ آلمان رونمایی کرد. این گوشی در دو نسخه معمولی و پرو با قابلیت‌های ویژه هوش مصنوعی عرضه خواهد شد.

0

میت 10 پرو به صفحه‌نمایش 6 اینچی فول اچ‌دی پلاس با وضوح 2160 در 1080 پیکسل و از نوع OLED با پشتیبانی از HDR مجهز شده است. این صفحه‌نمایش نسبت تصویر کشیده 18:9 داشته و کنتراست در آن 1 به 70 هزار و بازه رنگی نیز 112 درصد گستره NTSC اعلام شده است.

هواوی میت 10 پرو
هواوی میت 10 پرو

اما میت 10 از صفحه‌نمایش 5.9 اینچی 2K با وضوح 2560 در 1440 پیکسل از نوع RGBW و با پشتیبانی از HDR بهره خواهد برد که نسبت تصویر در آن 16:9 بوده و نقطه قوت اصلی آن به لطف زیرپیکسل اضافه سفید رنگ روشنایی 730 نیت است. به لطف این زیرپیکسل سفید وقتی در حال خواندن ایمیل یا وب‌سایت‌ها و یا اینستاگرام و تلگرام هستید بخش سفید صفحه‌نمایش انرژی کمتری را نسبت به LCDهای متعارف مثل آیفون 8 مصرف خواهد کرد.

هواوی میت 10
هواوی میت 10

میت 10 از استاندارد مقاومت IP53 برای مقاومت دربرابر پاشش آب و میت 10 پرو IP67 برای مقاومت دربرابر آب تا یک متر زیر آب بهره می‌برند. هر دو گوشی از باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برند که نسبت به رقبا به میزان قابل توجهی بیشتر است. این بهبود در دوام شارژ علاوه بر ظرفیت باتری به مصرف پایین پردازنده و مدیریت انرژی هوشمند هواوی مربوط خواهد بود. فناوری شارژ سریع SuperCharge هواوی هم حالا با استاندارد TUV از نظر امنیت تضمین شده است.

هواوی میت 10
هواوی میت 10

به گفته هواوی میت 10 و میت 10 پرو که به ترتیب دارای حسگرهای اثر انگشت در جلو و در پشت هستند گزینه‌های بهتر و سریع‌تری نسبت به آیفون X و گلکسی نوت 8 برای آنلاک کردن هستند چرا که حسگر اثر انگشت در گوشی‌های سامسونگ در جای خوبی قرار ندارد و Face ID اپل نیز برای عمل کردن نیاز به بالا آوردن گوشی و نگاه کردن به صفحه دارد.

هواوی میت 10 پرو
هواوی میت 10 پرو

هر دو گوشی به تراشه Kirin 970 هواوی و رابط کاربری EMUI 8.0 مجهز شده‌اند. این تراشه به 4 هسته Cortex-A73 با سرعت 2.36 و چهار هسته Cortex-A53 با سرعت 1.8 گیگاهرتز در کنار پردازنده گرافیکی 12 هسته‌ای Mali-G72MP12 مجهز است. نسبت به نسل گذشته عملکرد گرافیکی 40 درصد و عملکرد پردازشی 20 درصد بهتر شده. با این وجود به لطف چیپ پردازش عصبی مجزای NPU در این پردازنده سرعت پردازش‌های هوش مصنوعی نسبت به رقبایی مثل آیفون 8 یا گلکسی نوت 8 تا 20 برابر سریع‌تر خواهد بود!

به لطف این هوش مصنوعی میت 10 و میت 10 پرو می‌توانند برخلاف اکثر گوشی‌های بازار حتی پس از ماه‌ها استفاده همان‌قدر سریع و روان باقی بمانند. این ویژگی با پیش‌بینی و یادگیری حرکات کاربر به مرور زمان امکان‌پذیر خواهد شد. هواوی ماه‌ها استفاده کاربر از گوشی‌های هوشمند را شبیه‌سازی کرده و به لطف فناوری هوش مصنوعی توانسته میت 10 را به میزان قابل توجهی نسبت به رقبایی مثل گلکسی اس 8 سریع نگه دارد.

میت 10 همچنین اولین گوشی با پشتیبانی از سرعت LTE تا 1.2 گیگابیت بر ثانیه است. علاوه بر این هر دو سیم کارت در نسخه دو سیم از 4G پشتیبانی خواهند کرد. آنتن‌های قوی‌تر میت 10 همچنین باعث می‌شود در اپلیکیشن‌های مسیریابی حتی در تونل‌های طولانی نیز برخلاف آیفون 8 یا گلکسی نوت 8 ارتباط به ماهواره‌های GPS کماکان برقرار باشد.

سیستم دوربین میت 10 متشکل از دو دوربین، دو پردازشگر ISP تصویر و همچنین فناوری‌های هوش مصنوعی است. این دو گوشی به دوربین‌های 12 مگاپیکسلی RGB و 20 مگاپیکسلی مونوکروم با فوکوس هیبریدی، لرزش‌گیر اپتیکال و برای اولین بار در هر دو دوربین دیافراگم f/1.6 مجهز هستند.

به گفته هواوی سیستم دوربین میت 10 هم سریع‌تر از گذشته شده و هم می‌تواند با تشخیص اشیا و چهره‌ها تصاویر بهتری بگیرد. علاوه بر این نویز در نور کم نیز کاهش یافته و عملکرد دوربین برای این صحنه‌ها بهبود یافته است. واحد عصبی پردازشی Kirin 970 بیش از صد میلیون تصویر را رصد کرده و به این ترتیب می‌تواند تشخیص دهد با چه صحنه‌ای مواجه است. در حال حاضر دوربین میت 10 می‌تواند 13 سناریو مختلف را از جمله متن، غذا، استیج، آسمان، ساحل، پرتره، حیوان، گل، شب و … را شناسایی کند.

گوشی‌های میت 10 و میت 10 پرو با اندروید 8.0 و EMUI 8.0 عرضه می‌شوند که یکی از ویژگی‌های جدید این رابط کاربری والپیپرهای داینامیک بوده که بسته به ساعت شبانه‌روز تغییر خواهد کرد. قابلیت‌های جدید اندروید 8 مثل تصویر در تصویر و اعلان‌ها و تنظیمات بهبود یافته نیز در میت 10 و میت 10 پرو حاضرند. هواوی در بخش مخاطبین سرویس LinkedIn را نیز تلفیق کرده تا روابط کاری خود را نیز مدیریت کنید.

میت 10 و میت 10 پرو همچنین به لطف تراشه HiFi قادر به پخش صدای Hi-Res با بیت‌ریت 384k/32bit نیز خواهند بود. البته تنها میت 10 به درگاه 3.5 میلی‌متری هدفون مجهز بوده و در میت 10 پرو این خروجی مانند آیفون‌ها، پیکسل 2 و HTC U11 حذف شده است.

میت 10 و میت 10 پرو برخلاف گلکسی نوت 8 بدون نیاز به داک مشابه DeX می‌توانند به مانیتور متصل شوند و از کیبورد و تاچ‌پد گوشی برای کنترل استفاده کنید. در این حالت که هواوی آن را PC Mode می‌نامد می‌توانید از اپلیکیشن‌های گوشی در صفحه بزرگتر مانیتور خود استفاده کنید. در این روش البته امکان استفاده از کیبورد و موس بلوتوث نیز وجود خواهد داشت. به این ترتیب تنها به یک کابل ساده USB-C نیاز خواهید داشت.

 

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.