تماشا کنید: طراحی Fluent Design مایکروسافت در ویندوز 10

از همان روزهای نخست رونمایی از ویندوز 10، مایکروسافت بیشترین توجه خود را بر روی توسعه یک هسته یکپارچه معطوف نمود؛ اما با انتشار آپدیت‌های جدید، شاهد تغییرات گرافیکی و ظاهری ریز و درشتی هستیم که نشان از توجه این کمپانی به بخش ظاهری سیستم‌عامل ویندوز دارد. در همین راستا انتظار داریم که رابط کاربری جدید این سیستم‌عامل با نام Fluent Design، در آینده‌ای نه چندان دور در اختیار تمامی کاربران قرار گیرد.

0

طبق آنچه تا به حال مایکروسافت نشان داده، به نظر می‌رسد که تغییرات این زبان طراحی، در حوزه‌های نورپردازی، عمق، حرکت، متریال و طراحی رخ داده‌اند. وقتی در حال کار کردن با ویندوز هستید پویایی و حرکت را به خوبی در آن احساس می‌کنید. حال و هوای این واسط کاربری را می‌توانید تا حدودی با تماشای ویدیوی زیر درک کنید.

زبان طراحی جدید Fluent Design هم‌اکنون در برخی از نرم‌افزارهای ویندوز 10 مانند ایمیل و یا برنامه آب‌وهوا اعمال شده و اگر عضو یکی از گروه‌های اینسایدر باشید، می‌توانید نمونه اولیه این رابط کاربری جدید را امتحان کنید. در حقیقت طراحی Fluent Design نسخه تکمیل شده و گرافیکی رابط کاربری مترو خواهد بود که مایکروسافت آن را برای اجرا بر روی انواع دیوایس ها طراحی کرد.

به عنوان مثال در این زبان طراحی عنصر آکریلیک تنها به رابط کاربری نوار عنوان و زبانه‌ها اعمال می‌شود، و به پنجره برنامه افکت کمی شفاف می‌دهد. در ادامه تغییرات بیش‌تری از طراحی فلوئنت از راه خواهند رسید که می‌توان به اضافه شدن انیمیشن روان به مواردی مانند منوها و یا هنگام باز کردن زبانه جدید در مایکروسافت اج غیره اشاره کرد. نسخه‌های اولیه این رابط کاربری همراه با به‌روزرسانی فال کریترز، بهار سال آینده میلادی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت؛ همچنین می‌توان نمونه نهایی و یکپارچه آن را اواخر سال 2018 همراه با قابلیت‌هایی همچون Cortana Collections در آپدیت رداستون 4 امتحان کرد.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.