چگونه دکمه HDR را به دوربین آیفون 8، 8 پلاس و آیفون 10 بازگردانیم؟

وقتی اپل در ماه گذشته آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون X یا 10 را معرفی کرد، به‌شدت به تراشه Bionic و پردازنده سیگنال تصویر خود که در این دستگاه‌ها استفاده‌شده بود می‌بالید. این تراشه جادوی دوربین را ممکن می‌کند؛ به‌عنوان‌مثال نورپردازی خاص عکاسی پرتره را به خروجی اضافه می‌کند و هوشمندانه تصمیم می‌گیرد که چه زمانی میزان نوردهی تصویر را بالا یا پایین ببرد یا چه زمانی HDR را به عکس‌ها اضافه کند.

0

درست است که قبلاً هم HDR خودکار را دیده‌ایم، اما اپل حالا ایمان دارد که به‌قدری زمان دقیق اضافه کردن HDR را درست تشخیص می‌دهد که حتی دکمه فعال و غیرفعال کردن HDR را از نرم‌افزار دوربین حذف کرده است.

برای هرکسی که دوست دارد کنترل این قابلیت را در دست داشته باشد، ممکن است تصمیم جدید اپل ناراحت‌کننده باشد. اگر بخواهیم حتماً HDR را فعال کنیم چه؟ اگر بخواهیم حتماً بدون HDR عکس بگیریم اما دوربین سرسختانه از این قابلیت استفاده کند چه اتفاقی می‌افتد؟ حتی پیغام استفاده از HDR درزمانی که این قابلیت بر حالت خودکار قرار داده‌شده بود هم دیگر در اپلیکیشن دوربین آیفون 8 نشان داده نمی‌شود. خوشبختانه درصورتی‌که عکس با HDR گرفته‌شده باشد، می‌توانید عنوان کوچک آن را بر تصویر ببینید.

آیا می‌توانیم دکمه قدیمی HDR را به دوربین بازگردانیم؟ البته که می‌توانیم. نمایش این دکمه در تنظیمات گوشی دفن شده و به‌صورت پیش‌فرض غیرفعال است؛ اما می‌توانید با دنبال کردن مراحل زیر، به‌سادگی آن را فعال کنید:

به خاطر نبود دکمه HDR اشک بریزید

در پایین می‌توانید اپلیکیشن دوربین آیفون 8 را ببینید که تنظیمات پیش‌فرض گوشی بر آن اعمال‌شده است. نبود دکمه HDR و اینکه اجازه بدهیم دوربین تشخیص دهد آیا باید از این قابلیت استفاده کند یا خیر، اندکی آزاردهنده است.


به تنظیمات گوشی وارد شوید

برای اصلاح این مشکل، باید به ترتیب به Settings و بعد Camera وارد شوید به دنبال گزینه Auto HDR بگردید. درنهایت آن را غیرفعال کنید.


از دیدار این دوست قدیمی خوشحال شوید

در پایین می‌توانید اپلیکیشن دوربین را بعد از تغییر تنظیمات ببینید که این بار آشناتر از تصویر مرحله اول به نظر می‌رسد. دکمه HDR سر جای خود بازگشته و حالت‌های روشن، خاموش و خودکار را برای انتخاب کاربر دارد.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.