سرمایه‌گذاری گوگل در Neverware؛ استارت‌آپی برای تبدیل پی‌سی‌های مُرده به کروم‌بوک

Neverware استارتاپی در نیویورک مجهز به پلتفرم نرم‌افزاری است که کامپیوترهای قدیمی را به کروم‌بوک تبدیل می‌کند. این استارتاپ به‌تازگی سرمایه‌گذاری بزرگی از سوی گوگل دریافت کرده است. بودجه جمع‌آوری‌شده جدید هنوز اعلام‌نشده، اما احتمالاً بیش از 6.5 میلیون دلاری که دفعه پیش جمع‌آوری کرده بود است.

0

آشکارا می‌توان همکاری بین این دو طرف را مشاهده کرد. سیستم جدید که CloudReady نام دارد، بر تکنولوژی اوپن‌سورس مشابه سیستم‌عامل گوگل کروم ساخته‌شده است. تیم‌های IT از شرکت‌ها یا دانشگاه‌هایی که تصمیم می‌گیرند از Neverware استفاده کنند، می‌توانند یکپارچگی این دستگاه‌ها با ChromeEnterprise را از طریق کنسول مدیریت ابری گوگل کنترل کرده و به‌این‌ترتیب مدیریت ریموت سیستم‌های متفاوتی که زیردست یک مدیر IT قرار دارد را آسان کنند.

گوگل هیچ‌گاه به‌اندازه امروز اساس محصولات Neverware را تشکیل نداده است. این شرکت در حدود 6 سال پیش، بر تبدیل سیستم‌های قدیمی به سیستم‌های کامپیوتری مجازی تمرکز داشت. مؤسس آن Jonathan Hefter در مصاحبه‌ای یک سیستم قدیمی Dell را نشان داد که در آن زمان از جدیدترین سیستم‌عامل مایکروسافت یعنی ویندوز 7 استفاده می‌کرد. کمپانی سیستم‌های بازیابی شده را در چند مدرسه پیاده‌سازی کرد، اما نصب یک سرور مرکزی در این مدارس با موفقیت چندانی روبه‌رو نشد.

تا سال 2015 میلادی، مشخص شد که مؤسسات آموزشی به سمت استفاده از کروم‌بوک پیش می‌روند. Neverware هم تصمیم گرفت که محصولات خود را بر پایه سیستم‌عامل گوگل بناکرده و هزینه سخت‌افزار را به سمت سیستم ابری این غول تکنولوژی متمایل کند. از زمان آغاز به کار نرم‌افزار CloudReady در سال 2015 میلادی، بیش از 1000 مدرسه در بیش از 50 ایالت و بیش از 21 کشور، از نرم‌افزار جدید شرکت Neverware برای بازسازی سیستم‌های خارج از رده خود استفاده کرده و آن‌ها را به کروم‌بوک بدل کرده‌اند.

سؤال اصلی اینجاست که کروم‌بوک‌ها تا چه حد می‌توانند به سازمانی که در آن مایکروسافت ریشه‌های قوی دوانده است، نفوذ کنند؟ مهم‌تر اینکه چند شرکت به خرید نرم‌افزار برای استفاده دوباره از سیستم‌های قدیمی علاقه دارند؟ مدارس دولتی همیشه به دنبال کاهش هزینه‌های خود هستند، اما شرکت‌ها احتمالاً نگران هزینه‌های اضافی برای افزایش امنیت سیستم‌های جدید و انطباق آن‌ها با دیگر بخش‌های سازمان خود خواهند بود.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.