آموزش کامل حالت جدید تاچ‌دان در بازی Clash Royale؛ تمام ترفندها و نکات

در این مطلب قصد داریم نحوه بازی تاچ‌دان را آموزش داده و تمام نکاتی که به شما کمک می‌کند تا در آن مهارت پیدا کنید را از قلم نخواهیم انداخت. با فارنت همراه باشید.

0

بازی محبوب کلش رویال باوجود گذشت مدت نسبتاً زیادی از عرضه آن هنوز هم محبوب بوده و کاربران زیادی را به خود مشغول کرده است. چندی پیش بزرگ‌ترین (به گفته مسئولان سوپرسل) آپدیت این بازی عرضه شد و شاهد تغییرات گسترده‌ای در آن بودیم. یکی از این تغییرات افزوده شدن حالت بازی تاچ‌دان (Touchdown) است. این حالت بازی که از روی «فوتبال آمریکایی» برداشت‌شده است کاملاً با اصل بازی کلش رویال متفاوت بوده و حتی در آن خبری از برج و بارو نیز نیست.

در این یادداشت فارنت قصد داریم نحوه بازی تاچ‌دان را آموزش داده و تمام نکاتی که به شما کم می‌کند تا در آن مهارت پیدا کنید را از قلم نخواهیم انداخت. با فارنت همراه باشید.

اصول و قوانین اولیه تاچ‌دان

. هر کاری می‌توانید بکنید تا یکی از یاران خود را به انتهای زمین برسانید.

. سربازان در خط مستقیم به حرکت خود ادامه می‌دهند، مگر اینکه به سمت چیزی جذب شوند.

. به ازای هر سربازی که به انتهای زمین برسانید یک تاج دریافت خواهید کرد. اولین طرفی که 3 تاج دریافت کند برنده است. وقت اضافه sudden death نیز در نظر گرفته‌شده است.

. افزایش سرعت شارژ اکسیر در یک دقیقه پایانی نیز همچنان به قوت خود باقی است. دو دقیقه اول سرعت معمول (1X) و از آن به بعد دو برابر (2X) خواهد بود.

. کارت‌هایی مانند قبرستان (Graveyard)، معدنچی (Miner)، بشکه گوبلین (Goblin Barrel) و مانند این‌ها را نمی‌توانید آن‌سوی محوطه میانی زمین استفاده کنید.

ترفندهای اصلی

همان‌طور که گفتم این حالت بازی با آنچه پیش‌ازاین در کلش رویال بازی می‌کردیم کاملاً متفاوت است. کارت‌هایی که در بازی مرسوم بسیار مفید بوده و کار آیی بالایی دارند، لزوماً در این حالت بازی همان میزان کار آیی ندارند.

طلسم‌ها (spells) کار آیی لازم را ندارند، چون برجی برای آسیب‌رساندن وجود ندارد و کارت‌های ساختمان‌های مولد (spawner) هم درنهایت زورشان به طلسم‌ها می‌چربد. به نظر می‌آید باید هر آنچه پیش‌ازاین به‌عنوان استراتژی در نظر گرفته بودیم را فراموش کنیم و به فکر طراحی یک استراتژی جدید برای این نوع بازی باشیم.

همیشه یک ساختمان در میان کارت‌هایتان باشد

نکته کلیدی در مورد ترکیب کارت‌ها این است که یک ساختمان در میان آن‌ها حتماً باید باشد. Mortar و X-Bow بهترین گزینه در میان ساختمان‌ها هستند. ساختمان‌هایی مانند خانه گوبلین‌ها و خانه بربرهای نیز مناسب هستند زیرا علاوه بر اینکه خاصیت دفاعی دارند، می‌توانند خاصیت تهاجمی پیداکرده به سمت زمین حریف حرکت کرده حریف را تحت‌فشار گذاشته و حتی به انتهای زمین برسند. پیشنهاد ما این است از یک سمت حمله کنید و یک ساختمان مولد مانند این‌هایی که گفته شد در سمت دیگر قرار دهید تا حریف را تحت‌فشار قرار داده و حتی به انتهای زمین برسد.

طلسم‌هایی که توانایی نابودی جمعیت زیاد دارند را فراموش نکنید

از انتخاب کارت‌هایی مانند کلون، Heal و صاعقه پرهیز کنید. برخلاف بازی معمولی که این طلسم‌ها کار آیی خوبی دارند، در تاچ‌دان این طلسم‌ها اصلاً کار آیی لازم را ندارند.

بهترین انتخاب از میان طلسم‌ها، طلسم‌هایی هستند که بتوان از طریق آن‌ها به جمعیت زیادی از سربازان حریف که در یک منطقه جمع هستند آسیب‌رساند. اگر چنین کارت‌هایی به تورتان خورد حتماً یکی از آن‌ها را در میان کارت‌هایتان قرار دهید.

پشتیبانی زمینی و هوایی خوبی ایجاد کنید

نیاز به کارت‌هایی دارید که توانایی ازپادرآوردن کارت‌هایی مانند Golem، Lava Hound و مانند این‌ها را در فضایی محدود داشته باشند. کارت‌هایی مانند P.E.K.K.A در این مواقع چندان کارآمد نیستند، زیرا آن نوع کارت‌ها در برابر جمعیت انبوه نیروهای دشمن منفعل هستند و در این مواقع اگر کارت‌هایی مانند ZAP یا Log برای از بین بردن جمعیت نداشته باشید کار P.E.K.K.A شما تمام است.

سربازانی انتخاب کنید که قدرت مقابله با جمعیت و در فاصله زیاد را داشته باشند

پرنسس بهترین کارت ممکن برای این کار است. پرنسس برای مهار طلسم‌ها و کارت‌ها بسیار مناسب است. گوبلین ArroDart هم برای مقابله با جمعیت زیاد در یک محوطه بزرگ کار آیی بسیار زیادی دارد. از دیگر کارت‌هایی که برای مقابله با جمعیت زیاد مناسب هستند، می‌توان از Executioner، ویزارد و بولر نام برد. باف هم کارت بسیار مناسبی برای این مقصد است.

بهترین کارت‌ها برای استفاده در تاچ‌دان

Battle Ram؛ حتماً باید انتخاب کنید!

این کارت بسیار سریع است و هدف آن تنها ساختمان‌ها هستند که ممکن است در زمین حریف باشند. اگر متوجه شدید که حریف شما از تمام اکسیر خود استفاده کرده است و باید منتظر شارژ شدن آن باشد و از سوی دیگر در میان کارت‌های خود Battle Ram داشتید حتماً از آن استفاده کنید؛ در چنین شرایطی متوقف کردن آن تقریباً غیرممکن است و احتمالاً یک تاج به دست خواهید آورد.

خوک سوار؛ حتماً خوک سوار را انتخاب کنید که تاچ‌دان بازی خوک سوارها است!

خوک سوار بسیار آسیب‌پذیر است و با 2 ضربه از سوی Mini P.E.K.K.A و P.E.K.K.A از پای درمی‌آید. استفاده از خوک سوار در زمان مناسب کمک بسیاری به شما می‌کند و این سرباز با سرعت بالای خود به‌راحتی به انتهای زمین می‌رسد.

بالون؛ در تاچ‌دان دیوانه کننده است

اگر از کارت‌هایی مانند Lavaloon، Golem و Giant استفاده می‌کنید، بالون می‌تواند پشتیبانی بسیاری قوی‌ای از آن‌ها بکند. به‌خصوص اگر شانس با شما باشد و حریف کارت مناسب ضد هوایی نداشته باشد.

بربرهای زبده (Elite Barbarians)

این سرباز بهترین گزینه برای مقابله با کارت‌هایی مانند Lavaloon، Golem و Giant بوده و با توجه به جان‌سخت بودنشان، می‌توانند خود نیز به انتهای زمین برسند.

 

ساختمان مولد (Tombstone, Furnace, Goblin Hut and Barbarian Hut)

ساختمان‌های مولد قادر به ایجاد فشار متناوب بر روی حریف هستند که نیازمند تمرکز دائم حریف بر روی آن‌ها در طول بازی است. درگیر کردن خوک سوار و Battle Ram از مزیت‌های دیگر ساختمان‌های مولد است. با توجه به‌سرعت پایین حرکت بربرها، خانه بربرها نسبت به ساختمان‌های مولد دیگر برای انتخاب کمتر پیشنهاد می‌شود.

Golem؛ سرباز فوق جان‌سخت که از پا درآوردن آن بسیار سخت است و از همه جان‌سخت‌های دیگر بهتر است

استفاده از Golem در ابتدای مسابقه نمی‌تواند آسیب زیادی به حریف وارد کند و عجله کردن در استفاده از آن در مسابقات دوبه‌دو نمی‌تواند تهدید بزرگی برای حریف باشد. در ضمن می‌توانید روی کمک Golemite ها نیز حساب کنید.

Mega Knight؛ سریع، جان‌سخت با آسیب‌رسانی فراوان

نه بهترین، اما یکی از بهترین گزینه‌ها برای فشار آوردن بر روی حریف محسوب می‌شود. با تمام نقاط قوت خود، نقاط ضعف آن را نیز نباید نادیده گرفت و ازاین‌رو نوع استفاده از آن در کار آیی آن بسیار اهمیت دارد.

Lava Hound؛ به علت وجود Lava Pup ها یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده در تاچ‌دان محسوب می‌شود

یکی از جذاب‌ترین چیزها در مورد Lava Hound این است که وقتی Lava Pup ها از آن بیرون می‌آیند، ممکن است خودشان به انتهای زمین برسند. پیشنهاد من این است که هنگام استفاده از Lava Hound، Lava Pup ها را در واپسین لحظاتی که Lava Hound جان دارد استفاده کنید تا شانس رسیدن به انتهای زمین را داشته باشند.

جادوگر و جادوگر شب

جادوگر اسکلت‌های بسیار سریعی را با خود همراه می‌کند که آسیب فراوانی به سربازان حریف می‌رساند و تمرکز حریف را برهم می‌زند. به‌طور مشخص جادوگر در تاچ‌دان بسیار کار آیی دارد، زیرا نه‌تنها خود قادر به جنگیدن با حریف است، بلکه اسکلت‌هایش نیز در نبرد به او کمک می‌کنند.

چوب‌بر

چوب‌بر به‌خودی‌خود سریع است و اگر توسط کارت‌های دیگر تعقیب و پشتیبانی شود، می‌تواند بسیار آسیب‌رسان شود. چوب‌بر می‌تواند افزایش سرعت دهد و اگر مدیریت شود حتی می‌تواند به انتهای زمین نیز برسد.

پرنسس و Dart Goblin

فاصله زیادی که آن‌ها می‌توانند از حریف داشته باشند باعث می‌شود در تاچ‌دان بسیار اثرگذار باشند. به‌راحتی می‌توانند با حفظ فاصله زیاد از حریف مانند تک‌تیرانداز عمل کنند و به‌راحتی مینیون‌ها را از پا درآورند. اگر حریف شما Log نداشته باشد، متوقف کردن آن‌ها کار بسیار سختی می‌شود.


اگر شما هم در تجربیات خود به ترفند خاصی رسیده اید در قسمت نظرات با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

 

منبع clashroyalearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.