نسل آینده آی‌پد پرو اپل به فیس آی‌دی مجهز خواهد بود

آیفون X اپل اولین محصول اپل است که در آن شاهد حضور فناوری جدید فیس‌ آی‌دی برای اولین بار هستیم، از قرار معلوم نسل آینده آی‌پد پرو اپل نیز از فناوری فیس‌ آی‌دی بهره خواهد گرفت.

0

آیفون X اولین گوشی اپل است که از دوربین جلو با عمق تشخیص بالا بهره گرفته است و می‌تواند از این طریق به خوبی و با دقت بسیار بالا از فرآیند تشخیص چهره کاربر برآید، این ویژگی‌ پتانسیل خوبی برای تشخیص چهره کاربر در سایر دستگاه‌های اپل دارد و از قرار معلوم در نسل بعد آی‌پد پرو اپل نیز شاهد حضور فیس‌ آی‌دی برای تشخیص چهره کاربر خواهیم بود.

بنا به ادعای مینگ‌چی‌کو که سابقه خوبی در پیش‌بینی برنامه‌های آینده اپل دارد، اپل از دوربین تشخیص عمیق چهره و فناوری فیس‌ آی‌دی در نسل بعد آی‌پد پرو استفاده خواهد کرد.

لازم به ذکر است که پیش‌بینی می‌شود این ویژگی را تنها در آی‌پد پرو نسل بعد اپل شاهد باشیم و تبلت‌های دیگر اپل در آینده از این ویژگی بهره نخواهند برد. البته از طرف دیگر به احتمال زیاد در تمامی آیفون‌های ۲۰۱۸ شاهد حضور فیس آی‌دی خواهیم بود.

انتظار می‌رود نسل جدید آی‌پد‌های اپل را در نیمه اول سال آینده شاهد باشیم. مینگ‌چی‌کو پیش‌بینی جالب دیگری نیز کرده است، این کارشناس و گمانه‌زن دنیای موبایل بر این باور است که فناوری فیس آی‌دی اپل ویژگی جالبی است و به راحتی جای سایر فناوری‌های بایومتریک تشخیص کاربر را خواهد گرفت.

با این حساب انتظار می‌رود سازندگان گوشی‌های اندرویدی که تلاش‌هایی برای تعبیه کردن سنسور تشخیص اثر انگشت در زیر صفحه‌نمایش انجام داده‌اند این تلاش‌ها را کنار بگذارند و به دنبال سازوکاری برای تشخیص چهره کاربر نظیر آنچه در آیفون X دیده‌ایم در گوشی‌های پرچمدار اندرویدی ۲۰۱۸ باشند.

در پایان به این نکته هم اشاره کنیم که شایع شده است گلکسی نوت 9 احتمال دارد از سنسور تشخیص اثر انگشت در زیر صفحه‌نمایش بهره بگیرد، به این ترتیب آنچه مسلم است این نکته است که در سال ۲۰۱۸ شاهد تحول بیشتری در زمینه تشخیص کاربر در گوشی‌های هوشمند پرچمدار خواهیم بود.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.