مایکروسافت بالاخره مرگ ویندوزفون را پذیرفت!

مدت زیادی است که دیگر خبری از ویندوزفون در محافل موبایلی نیست، اکنون نیز خبر رسیده که مایکروسافت بالاخره مرگ ویندوزفون را پذیرفته است.

1

کاربران گوشی‌های ویندوزفون هنوز کور سوی امیدی برای انتشار آپدیت‌های جدید ویندوز 10 موبایل داشتند اما جو بلفیوره، با ارسال یکسری توئیت آب پاکی روی دست این گروه از کاربران ریخت و خبر داد که مایکروسافت برنامه‌ای برای توسعه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ویندوز 10 موبایل ندارد.

بلفیوره در توییت‌های خود متذکر شده است که  ویندوز 10 موبایل دیگر در دست توسعه نیست و تنها وصله‌های امنیتی را به همراه اصلاح باگ‌های نرم‌افزاری دریافت می‌کند.

در این بین اگر کمی بخواهیم واقع‌بین باشیم باید گفت که ویندوزفونی‌ها مدت‌های زیادی است سر قبری گریه می‌کنند که مرده‌ای در آن نیست و مایکروسافت خیلی وقت است که قید ویندوز 10 موبایل را زده اما تاکنون رسما این تصمیم را علنی نکرده است.

جالب است بدانید بلفیوره در توییت‌های خود به این نکته نیز اعتراف کرده است که از یک گوشی با سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کند. اگر اخبار فارنت را دنبال کرده باشید حتما خبری که چندی پیش در زمینه اعتراف بیل گیتس به استفاده از اندروید منتشر کرده‌ایم را نیز خوانده‌اید.

یکی از مهم‌ترین دلایل عدم موفقیت پلتفرم ویندوز موبایل را می‌‌توان عدم تمایل توسعه‌دهندگان به عرضه اپلیکیشن‌ها در این پلتفرم دانست، از طرف دیگر ویندوزفون استور مایکروسافت نیز مشکلات زیادی داشت.

بلفیوره در ادامه متذکر شد که مایکروسافت تلاش زیادی برای تشویق توسعه‌دهندگان به نوشتن اپلیکیشن برای پلتفرم ویندوزفون کرد، جالب است بدانید حتی به گفته بلفیوره مایکروسافت به توسعه‌دهندگان پول داده است تا برای ویندوزفون اپلیکیشن تولید کنند اما تعداد کم کاربران در پلتفرم ویندوزفون باعث شده است تا کسی به توسعه اپلیکیشن در این پلتفرم اهمیت ندهد.

با این حساب می‌توان گفت مایکروسافت این واقعیت را قبول کرده است که کاربران، حاضر به تحمل سیستم‌عامل ویندوزفون بر روی گوشی‌های هوشمند خود نیستند. از طرف دیگر مایکروسافت حاضر نیست به همین راحتی گوشی‌های هوشمند را به حال خود واگذارد و هر روز شاهد طیف وسیع‌تری از اپلیکیشن‌های مایکروسافت هستیم که راهی اندروید و iOS می‌شود.

مایکروسافت رویکرد تعامل گوشی‌های هوشمند با کامپیوترهای ویندوزی را پیش گرفته است، چندی پیش نیز شاهد انتشار یک لانچر از جانب مایکرسافت برای گوشی‌های اندرویدی بودیم که تجربه بهینه‌ای را از قابلیت‌های به اشتراک‌گذاری بین ویندوز و گوشی‌های هوشمند در اختیار کاربر قرار می‌‌دهد.

البته سودای مایکروسافت برای حضور در بازار گوشی‌های هوشمند به همین‌جا ختم نمی‌شود و مدتی است شایعاتی از معرفی برند جدیدی با عنوان سرفیس‌فون از جانب مایکروسافت به گوش می‌رسد.

اگر اخبار فارنت را دنبال کرده باشید حتما شایعه عرضه سرفیس‌فون با اسنپ‌دراگون ۸۳۵ را خوانده‌اید. اما با توجه به تجارب تلخی که مایکروسافت در صنعت موبایل داشته است بعید به نظر می‌رسد به این زودی‌ها شاهد حرکت بزرگ دیگری از جانب مایکروسافت در این صنعت پررقابت باشیم.

در حال حاضر تنها چیزی که می‌توان گفت این است که سرمایه‌گذاری مایکروسافت برای عرضه اپلیکیشن‌های خود در بستر اندروید و iOS بعید به نظر می‌رسد سوددهی خوبی برای این شرکت بزرگ داشته باشد، اما کاربران گوشی‌های اندروید و iOS از این آب گل‌آلود به خوبی می‌توانند ماهی بگیرند و به اپلیکیشن‌های مایکروسافت در گوشی‌های خود دسترسی داشته باشند.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. بابک کاظمی می‌گوید

    داداش مایکروسافت اینکاره نیست اول ویندوز فون را کشت بعد Xbox رو که الان مدل جدیدش را بعنوان پخش کننده 4K پلیر میفروشند نه کنسول بازی . احمق بالمر بعد احمق ترین فیل اسپینسر و حالا ساتیا نادلا