پایان ابهام؛ برنامه ویز رفع فیلتر و دوباره فیلتر شده است!

در چند روز گذشته شایعات فراوانی در خصوص رفع فیلتر برنامه مسیریاب ویز مطرح شده بود که نشان از آن داشت که این برنامه در برخی اپراتورهای اینترنتی همچنان فیلتر و در برخی از آنها به طور کامل رفع فیلتر و در دسترس قرار گرفته است.

0

اگر چه عدم دسترسی کامل به این برنامه نشان از آن داشت که این موضوع احتمالا تنها یک اختلال اینترنتی است اما اظهارات امروز عبدالصمد خرم‌آبادی دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه نشان می‌دهد که این برنامه در واقع رفع فیلتر و دوباره به درخواست این کارگروه فیلتر شده است.

وی با اعلام اینکه نرم‌افزار ویز رفع فیلتر شد و از وزارت ارتباطات و شرکت زیرساخت خواستیم تا ترتیبی بدهد مجدد فیلتر شود، خاطرنشان کرده است که “یک تیمی هم گذاشتند برای فیلتر کردن آن؛ زیرا ویز دارد از زیرساخت‌هایی استفاده می‌کند که متوقف کردنش زمان‌بر است”.

عبدالصمد خرم‌آبادی همچنین اعلام داشته که هر چه استفاده مردم از فضای مجازی بیشتر شود افرادی هم که سوءاستفاده می‌کنند بیشتر می شوند، به تناسب استفاده بیشتری که شده کسانی که سوءاستفاده می‌کنند بیشتر شده و آمار جرایم بیشتر شده است.

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در عین حال در پاسخ به سوالی مبنی بر همکاری با وزیر جدید ارتباطات و موضوع مدیریت فضای مجازی، گفت: نامه‌های سابق که برای وزیر سابق ارسال شده بود برای وزیر جدید ارتباطات ارسال شد و خواستیم تا زمینه مدیریت ما بر فضای مجازی خصوصا تلگرام را فراهم کند، اما عملا تغییر جدیدی اتفاق نیفتاده است.

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.