کارخانه سازنده کلاشینکف حالا یک هاوربایک واقعی ساخته است!

این وسیله از 8 روتور، یک بدنه اسکلتی، چند دسته راهبری و چند باطری که زیر سرنشین قرار می‌گیرد تشکیل‌شده است.

0

کمپانی روسی‌ای که اسلحه معروف AK-47 یا همان کلاشینکف را ساخته بود، به ساخت ایرکرافت روی آورده است. کارخانه کلاشینکف – که نام خود را از طراح اسلحه کلاشینکف؛ «میخایل کلاشینکف» گرفته است – که بخشی از صنایع دفاعی عظیم روسی ملقب به «روستک» است از نمونه اولیه محصول نام‌گذاری نشده خود رونمایی کرد. این وسیله که ترکیبی است از دِرون، کوادکوپتر و هاوربایک است به‌شدت در فضای مجازی سروصدا به پا کرده است.

کارخانه کلاشینکف این محصول را یک «خودروی پرنده» می‌داند، هرچند که این نام‌گذاری آرمانی به نظر می‌آید. وقتی زیر این وسیله هیچ چرخی وجود ندارد، بعید است کسی آن را خودرو بداند. البته این کار آن‌ها باعث نشده است که کمپانی‌های دیگر نام محصولات خود را خودروی پرنده نام‌گذاری نکنند. این وسیله از 8 روتور، یک بدنه اسکلتی، چند دسته راهبری و چند باطری که زیر سرنشین قرار می‌گیرد تشکیل‌شده است.

روسیه تبدیل به سرچشمه ساخت این نوع ایرکرافت‌ها در جهان شده است. چندی قبل یک کمپانی روسی به نام «هاور سارف» از نمونه اولیه هاوربایکی با نام اسکورپیون-3 رونمایی کرد که تک‌صندلی بوده و با برق کار می‌کرد. هم‌زمان یک مخترع سوئدی از وسیله خود رونمایی کرد که بیشتر به یک صندلی می‌ماند که در محاصره چند ده روتور در حال چرخش است.

کولین فیورز؛ مخترع و چهره مشهور یوتیوب سال گذشته از هاوربایک خود رونمایی کرد که مدت‌زمان کوتاهی قادر به پرواز بود. وزارت دفاع ایالات‌متحده نیز اخیراً با کمپانی Malloy Aeronautics جهت توسعه وسایل نقلیه نظامی قرارداد همکاری امضا کرده است. ارگان «حمل‌ونقل و جاده‌ها» دبی هم چندی پیش قراردادی با Volocopter و Ehang امضا کرده است که طی آن طرح حمل مسافران در آسمان از طریق دِرون مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

اما نمونه اولیه ایرکرافتی که کلاشینکف از آن رونمایی کرده است بیشتر شبیه هاوربایک لری پیج؛ یکی از بنیان‌گذاران گوگل است که چندی پیش از آن رونمایی کرده بود. لری پیج قول داده بود که ایرکرافت تمام برقی خود را انتهای امسال عرضه خواهد کرد و برای استفاده از آن نیازی به گواهینامه خلبانی نخواهد بود. هرچند که خریداران حتماً مجبور خواهند شد هزینه سنگینی پرداخت کنند و خود را بیمه عمر کنند.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.