مهم‌ترین اخبار دنیای بازی در هفته‌ای که گذشت؛ هفته دوم مهرماه

هفته‌ای که سپری شد از نظر اخبار برای گیمرها خبرهای خوبی به همراه داشت اما از نظر بازی هفت روز چندان پرباری را سپری نکردیم ولی جای نگرانی نیست زیرا هنوز در ابتدای فصل بزرگ پاییز قرار داریم. با فارنت همراه باشید…

0

در این مقاله همراه شما هستیم تا اخبار هفته گذشته (هفته دوم مهرماه) را در قالب یک مطلب خلاصه بررسی نماییم. از کرک شدن چند ساعته قفل دنوو گرفته تا انتشار آپدیت شماره 5.00 کنسول پلی‌استیشن 4:

اخبار مهم

جوکی به نام قفل دنوو

اخیرا گروه‌های هکر قفل دنوو را دست‌مایه شوخی‌های خود قرار داده‌اند و هر بار با انتشار یک بازی دیگر با این قفل در زمینه زودتر شکستن قفل آن با یکدیگر رقابت می‌کنند. قفل دنوو که در ابتدا یک انقلاب در زمینه تامین امنیت محتوای بازی‌ها به حساب می‌آمد اکنون دیگر اعتباری ندارد و سازندگان با استفاده از آن تنها به محتوای اصلی خود ضرر می‌رسانند. در جدیدترین مورد دو بازی توتال‌وار: وارهمر 2 و فیفا 18 هنوز یک روز از انتشار آن‌ها نگذشته کرک شدند. سری فیفا که همیشه یکی از سرسخت‌ترین‌ها برای کرک شدن بوده است، در نهایت تعجب تنها چند ساعت دوام آورد و این قضیه خبر از مرگ زودرس قفل Denuvo می‌دهد. در این بین سازندگانی هم بوده‌اند که حتی زحمت زدن چنین قفلی روی بازی‌هایشان را هم نکشیده‌اند اما باز هم فروش بیشتری از بازی‌های قفل‌دار را تجربه کرده‌اند.همچنین در گزارشی جدید اعلام شده بود که کرک شدن بازی‌ها به فروش بیشتر آن‌ها می‌انجامد. در گیم‌نیوز مقاله‌ای با عنوان سیر تا پیاز قفل دنوو منتشر شده است که پیشنهاد می‌کنم حتما آن را مطالعه کنید.

امکان انتشار PUBG روی پلی‌استیشن 4

در مدت زمان کمی که بازی به انتشار رسیده است، هر روز شاهد جابه‌جا شدن انواع مختلفی از رکوردها توسط بازی Playerunknown’s Battlegrounds هستیم. بازی برای کنسول ایکس‌باکس وان تایید شده و این وسط تنها کاربران کنسول پلی‌استیشن 4 هستند که در مورد بازی PUBG حسرت به دل مانده‌اند. البته خبر خوبی هم وجود دارد و آن هم اینکه بلوهول، سازندگان بازی، در حال مذاکره با سونی برای انتشار این عنوان روی کنسول پرطرفدار PS4 هستند. در حال حاضر بازی Playerunknown’s Battlegrounds با قیمت 30 دلار و البته به صورت Early Access در استیم در دسترس قرار گرفته است، منتهی تاریخ انتشار نسخه نهایی آن فعلا مشخص نیست و تنها اعلام شده که در اواخر سال 2017 انتشار خواهد یافت.

جدول فروش هفتگی بریتانیا

بازی فیفا در همان تاریخ همیشگی منتشر شد و باز هم همانند هر سال توانست مستقیما به صدر جدول فروش هفتگی بازی‌های ویدیویی در بریتانیا صعود کند. رقیب جدی امسال آن‌ها بازی Destiny 2 بود که نتوانست در برابر فیفا 18 مقاومت کند. البته فروش امسال بازی FIFA 18 نسبت به فیفا 17 در هفته اول با افت 25 درصدی همراه شده است. از این مقدار فروش هم تنها 1 درصد مربوط به فروش نسخه نینتندو سوییچ بازی بوده و بیشترین سهم فروش متوجه نسخه پلی‌استیشن 4 بازی است.

در ادامه لیست چند بازی برتر جدول فروش هفتگی بریتانیا را مشاهده می‌فرمایید:

  1. FIFA 18
  2. Destiny 2
  3. Forza Horizon 3
  4. NBA 2K18
  5. GTA5

هنوز هم بازی GTA V جزو پنج بازی پرفروش این جدول مشهور بوده و به عضوی جدانشدنی از آن تبدیل شده است. برای مشاهده لیست کامل‌تر جدول فروش هفتگی بریتانیا به اینجا مراجعه کنید.

وزیر ارتباطات همچنان پیگیر بازی‌های آنلاین

آقای آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات، در چند مدت اخیر ثابت کرده است که به طور جدی به وضعیت بازی‌های ویدیویی اهمیت می‌دهد و عزمش را برای حل این مشکل بزرگ جزم کرده است. در جدیدترین تغییرات ممکن وی خبر از کاهش پینگ بازی‌های بزرگی مانند Dota 2، CS GO، Rocket League و Playerunknown’s Battlegrounds داده است که می‌تواند مایه خوشحالی بسیاری از گیمرهای ایرانی شود. در ادامه جدول انتشار یافته در صفحه اینستاگرام ایشان را مشاهده فرمایید:

آذری‌جهرمی همچنین اعلام کرد که مراکز سرویس‌دهنده اینترنت را موظف به ارائه سرویس‌های مخصوص بازی کرده‌اند تا شرایط بهتری برای تجربه آنلاین بازی‌ها پدید آید. همچنین مذاکره با شرکت‌های بازی‌سازی همچنان ادامه دارد و امکان دارد بزودی شاهد راه‌اندازی سرور بازی‌های معروف دنیای بازی‌های رایانه‌ای در ایران باشیم.

بازی Nioh برای پی‌سی تایید شد؛ مشخصات سیستم اجرای بازی

حدود هشت ماه پیش بازی Nioh به عنوان یکی از بهترین انحصاری‌های کنسول پلی‌استیشن 4 روانه بازار شد و اکنون سازندگان این بازی را رسما برای پلتفرم پی‌سی تایید کرده‌اند تا کاربران بیشتری از این عنوان لذت ببرند. نسخه پی‌سی یک نسخه کامل به همراه تمامی بسته‌های الحاقی انتشار یافته است که ویژگی‌های منحصربفردی هم خواهد داشت. ویژگی‌هایی مانند ارائه کیفیت 4K واقعی به همراه نرخ فریم 60fps که می‌تواند هر دارنده پلی‌استیشن 4ی را به حسادت وادار کند.

در ادامه سیستم مورد نیاز و پیشنهادی برای اجرای بازی Nioh را مشاهده نمایید:

حداقل سیستم مورد نیاز

سیستم عامل: نسخه‌ی 64 بیت ویندوز 7/8.1/10

پردازنده: Intel i5 3550

حافظه رم: 6 گیگابایت

کارت گرافیک:  AMD Radeon R9 280 3GB یا NVIDIA GeForce GTX 780 3GB

دایرکت‌ایکس: ورژن 11

فضای مورد نیاز بر روی هارد: 100 گیگابایت

سیستم پیشنهادی

سیستم عامل: نسخه‌ی 64 بیت ویندوز 7/8.1/10

پردازنده: Intel Core i7 4770K

حافظه رم: 8 گیگابایت

کارت گرافیک:  AMD Radeon R9 380X 4GB یا NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB

دایرکت‌ایکس: ورژن 11

فضای مورد نیاز بر روی هارد: 100 گیگابایت

بازی Nioh در زمان انتشار توانست متای عالی 88 را کسب کرده و از نظر بسیاری از مراجع کاملا می‌تواند انتظارات شما را برآورده کند. البته در این میان سیستم مورد نیاز بازی مقداری بالا است و امکان دارد برای تعدادی از افراد مشکلاتی ایجاد کند. برای دریافت جزئیات بیشتر از نسخه PC بازی Nioh به این لینک بروید.

آپدیت 5.00 پلی‌استیشن 4 اینجاست!

سرانجام پس از مدت‌ها انتظار هفته گذشته آپدیت شماره 5.00 فیرمویر کنسول پلی‌استیشن 4 منتشر شد. حجم این آپدیت 375 مگ است. در کل باید گفت ویژگی‌های بسیاری در این آپدیت گنجانده شده که روی تمامی زمینه‌های عملکرد کنسول تاثیرگذار خواهد بود. برای مثال قابلیت استریم بازی‌ها با کیفیت 1080p و نرخ فریم 60fps تنها یکی از موارد جذاب این آپدیت است. در بخش لیست دوستان، می‌توانید دوستان خود را گروه گروه تقسیم کرده و هر دسته را برای دعوت کردن به یک بازی مشخص جدا نمایید. جهت مشاهده اطلاعات کامل آپدیت 5.00 کنسول PS4 کلیک کنید.

سیستم مورد نیاز و پیشنهادی بازی The Evil Within 2

بازی The Evil Within 2 در کنفرانس E3 2017 شرکت بتسدا معرفی شد و خبر از تغییراتی گسترده و همه جانبه در بازی می‌داد. جنبه روانشناسانه بازی به نظر به شدت تقویت شده و بیش از پیش شما را خواهد ترساند. اما طرفداران نسخه پی‌سی باید خوشحال باشند زیرا سیستم مورد نیاز جهت اجرای بازی تقریبا مناسب است و طیف وسیعی از کاربران این پلتفرم کهنه‌کار می‌توانند بازی زیبای شیطان درون 2 را تجربه کنند. در ادامه سیستم‌های مختلف جهت اجرای بازی را بررسی کنید:

حداقل سیستم مورد نیاز

سیستم عامل: Windows 7/8.1/10 فقط 64 بیت
پردازنده: Intel Core i5-2400 یا AMD FX-8320 و مدل‌های قوی‌تر
میزان حافظه مورد نیاز: 8 گیگابایت
کارت گرافیک: NVIDIA GTX 660 2GB | AMD HD 7970 3GB و مدل‌های قوی‌تر
فضای خالی هارد: 40 گیگابایت

سیستم پیشنهادی

سیستم عامل: Windows 7/8.1/10 فقط 64 بیت
پردازنده: Intel Core i7-4770 | AMD Ryzen 5 1600X و مدل‌های قوی‌تر
میزان حافظه مورد نیاز: 16 گیگابایت
کارت گرافیک: NVIDIA GTX 1060 6GB | AMD RX 480 8GB و مدل‌های قوی‌تر
فضای خالی هارد: 40 گیگابایت

در رابطه با رم مورد نیاز در سیستم پیشنهادی بازی باید بگوییم که این فقط یک مورد تبلیغاتی است و شما با همان 8 گیگابایت رم هم می‌توانید حداکثر کیفیت را دریافت کنید. کارت گرافیک مورد نیاز جهت اجرای بازی نیز یک مدل نسبتا مناسب است و قابل قبول قلمداد می‌شود.

امتیاز بررسی‌های بازی «سرزمین میانه: سایه جنگ»

سری بازی‌های سرزمین میانه که به واسطه رمان‌های تالکین، نویسنده مشهور، قبل از انتشار هم معروفیت داشتند اکنون دوباره مورد توجه قرار گرفته‌اند اما این بار به دلیل انتشار نسخه دوم بازی‌های ویدیویی تحت عنوان Middle Earth: Shadow of War.

اکنون با توجه به رسیدن نسخه‌ای از بازی به دست منتقدین، می‌توانیم شاهد نمراتی باشیم که مراجع مختلف بررسی بازی به این عنوان داده‌اند:

God is a Geek = 100

Game Informer = 95

IGN = 90

GamesRadar+ = 90

DualShockers = 85

USgamer = 80

Push Square = 80

Polygon = 75

GameSpot = 70

متای بازی تاکنون 86 بوده و خبر از عنوانی تماشایی می‌دهد اما از نظر مراجعی معتبر مانند پالیگان و گیم‌اسپات باید بازی ویژگی‌های بهتری می‌داشت تا شایسته امتیاز بالا باشد.

مشخصات مورد نیاز جهت اجرای بازی Assassin’s Creed: Origins

بالاخره چیزی که طرفداران نسخه پی‌سی بازی اساسین کرید: اوریجینز منتظر آن بودند، از سوی یوبی‌سافت منتشر شد و اکنون می‌دانیم که برای اجرای بازی Assassin’s Creed: Origins به چه مشخصات و سیستمی نیاز داریم. کارت گرافیک مورد نیاز برای اجرای بازی GTX 660 است که یک گزینه مناسب به حساب می‌آید اما از طرفی دیگر خبر خوبی هم برای افرادی داریم که می‌خواهند بازی را روی کیفیت High تجربه کنند و آن این است که می‌توانید تنها با داشتن یک کارت GTX 760 از کیفیت بالای بازی و رزولوشن 1080p لذت ببرید.

در ادامه سیستم‌های مورد نیاز و پیشنهادی بازی Assassin’s Creed را تماشا فرمایید:

حداقل سیستم مورد نیاز

سیستم عامل: نسخه‌های 64 بیتی ویندوز 7، ویندوز 8.1 و ویندوز 10

پردازنده: Intel Core i5-2400s @ 2.5 GHz یا AMD FX-6350 @ 3.9 GHz

کارت گرافیک: NVIDIA GeForce GTX 660 یا AMD R9 270 با حافظه گرافیکی 2 گیگابایتی

رم: 6 گیگابایت

رزولوشن: 720p

تنظیمات گرافیکی: Low

سیستم پیشنهادی

سیستم عامل: نسخه‌های 64 بیتی ویندوز 7، ویندوز 8.1 و ویندوز 10

پردازنده: Intel Core i7- 3770 @ 3.5 GHz یا AMD FX-8350 @ 4.0 GHz

کارت گرافیک: NVIDIA GeForce GTX 760 یا AMD R9 280X با حافظه گرافیکی 3 گیگابایتی

رم: 8 گیگابایت

رزولوشن: 1080p

تنظیمات گرافیکی: High

با این حساب می‌توانید روی یک اساسین کرید روان حساب باز کنید که با اکثر سیستم‌ها همخوانی دارد اما باید دید در عمل نیز شاهد عملکرد مناسبی هستیم یا خیر.

بازی‌های این هفته

تنها بازی بزرگی که در هفته گذشته انتشار یافت بازی Forza Motorsport 7 است. در ادامه می‌توانید لیست تمامی بازی‌های منتشر شده در هفته‌ای که سپری شد را مشاهده فرمایید:

October 02, 2017 | دهم مهر 1396

Divided We Fall

پلتفرم: Windows / Mac / Linux

====================

October 03, 2017 | یازدهم مهر 1396

Battle Chasers: Nightwar

پلتفرم: Windows / PS4 / Xbox One

——————

Culdcept Revolt

پلتفرم: 3DS

——————

Forza Motorsport 7

پلتفرم: Windows / Xbox One

====================

October 05, 2017 | سیزدهم مهر 1396

A Hat in Time

پلتفرم: Windows / Mac

——————

Axiom Verge

پلتفرم: Nintendo Switch

——————

Dragon’s Dogma: Dark Arisen

پلتفرم: PS4 / Xbox One

——————

Raiden V: Director’s Cut

پلتفرم: Windows / PS4

——————

Stardew Valley

پلتفرم: Nintendo Switch

====================

October 06, 2017 | چهاردهم مهر 1396

Layton’s Mystery Journey

پلتفرم: 3DS

——————

Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser’s Minions

پلتفرم: 3DS

——————

Oxenfree

پلتفرم: Nintendo Switch

====================

هفته نسبتا خوبی را از نظر گیمری سپری کردیم اما با ورود به فصل تابستان انتظارات بیشتر خواهد شد. نظر شما در مورد هفته گذشته چیست؟

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.