گوگل گوشی‌های پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس‌ال را رونمایی کرد؛ ظاهر متفاوت، باطن مشابه

پس از ماه‌ها انتظار گوگل سرانجام گوشی‌های Pixel 2 و Pixel 2 XL خود را رونمایی کرد. این دو گوشی حالا علاوه بر اندازه متفاوت طراحی متفاوتی نیز خصوصاً در جلوی گوشی دارند.

0

به گفته گوگل حالا که مشخصات سخت‌افزاری در میان اکثر گوشی‌ها مشابه شده پیکسل قرار است ترکیبی از فناوری هوش مصنوعی، سخت‌افزار و نرم‌افزار باشد.

یکی از معایب اصلی گوگل پیکسل در سال گذشته در رقابت با پرچم‌داران سامسونگ، ال‌جی و اپل طراحی نه‌چندان جذاب آن بود. حالا که رقبا به صفحات نمایش با حاشیه باریک روی آورده‌اند گوگل سرانجام در نسخه بزرگتر پیکسل 2 به طراحی جدیدتری روی آورده درحالی که نسخه کوچک پیکسل 2 کماکان از حاشیه‌های عریض استفاده می‌کند. بدنه گوشی‌ها فلزی به همراه یک بخش شیشه‌ای برای عبور امواج است. حسگر اثر انگشت نیز در پشت و جایی قرار دارد که به راحتی بتوانید از آن استفاده کنید (برخلاف گلکسی اس 8!)

گوگل پیکسل 2 متاسفانه جک هدفون را نیز حذف کرده و برای استفاده از هدفون‌های با سیم باید از تبدیل استفاده کنید.

عمده تفاوت طراحی در Pixel 2 و Pixel 2 XL به صفحه‌نمایش بازمی‌گردد. جایی که نسخه XL صفحه‌نمایشی 6 اینچی ساخت ال‌جی با نسبت تصویر 18:9 از نوع P-OLED (شبیه به LG V30) با پشتیبانی از HDR و با وضوح 2880 در 1440 پیکسل داشته و گوشه‌های آن شبیه به اکثر رقبا منحنی است. این صفحه‌نمایش با یک پوشش پولاریزه حتی با عینک آفتابی نیز به خوبی قابل مشاهده است.

در مقابل Pixel 2 از همان صفحه‌نمایش با نسبت تصویر آشنای 16:9 و با ابعاد 5.0 اینچی عرضه خواهد شد. این صفحه‌نمایش وضوح 1920 در 1080 پیکسل داشته و کماکان از یک پنل AMOLED با کنترست 1:100000 استفاده می‌کند. حاشیه‌های بالا و پایین صفحه‌نمایش کماکان مثل پرچم‌داران سونی عریض و کمی بدقواره هستند اما حداقل بلندگوهای استریو در این حاشیه‌ها قرار گرفته‌اند.

پیکسل‌های جدید سرانجام به صفحه‌نمایش همیشه روشن مجهز شده‌اند تا اعلان‌ها و موزیک در حال پخش را حتی با صفحه‌نمایش خاموش نشان دهند.

از نظر سایر مشخصات این دو گوشی تقریباً مشابهند. گوگل از تراشه اسنپ‌دراگون 835 به همراه 4 گیگابایت رم در این گوشی‌ها استفاده کرده و البته هر دو به اندروید 8.0 مجهز شده‌اند.

پیکسل 2 در سه رنگ سفید، آبی و مشکی و پیکسل 2 ایکس‌ال در رنگ مشکی/سفید و مشکی عرضه خواهد شد. گوگل در طعنه‌ای به اپل می‌گوید هر کدام را که انتخاب کنید ما ویژگی‌های خاص را منحصر به نسخه بزرگ‌تر نمی‌کنیم! البته نسخه XL کماکان صفحه‌نمایش با وضوح بالاتری دارد.

در هر دو پیکسل قابلیتی مشابه HTC U11 نیز با نام Active Edge قرار داده شده تا با فشردن گوشی در دستانتان بتوانید به سرعت دستیار گوگل را احضار کنید.

به لطف پلتفرم ARCore حالا قابلیت‌های واقعیت افزوده بیشتری در اختیار کاربران پیکسل 2 قرار خواهد گرفت (درست مانند آیفون 8 پلاس و آیفون 10).

پشت دو گوشی کماکان میزبان تنها یک دوربین به همراه فلش LED و حسگر اثر انگشت است. اما از آن‌جا که پیکسل سال گذشته توانست عنوان بهترین دوربین موبایلی را به خود اختصاص دهد نباید این دوربین تکی را نیز دست کم بگیریم. این‌بار با تجهیز به سنسور 12 مگاپیکسلی و لرزشگیر اپتیکال پیکسل 2 امتیاز 98 را از وبسایت DxOMark کسب کرده که باز هم در میان تمام گوشی‌های هوشمند بهترین است. پیش از این گلکسی نوت 8 و آیفون 8 پلاس به صورت مشترک با امتیاز 94 در رتبه اول بودند.

گوگل می‌گوید این دوربین بدون نیاز به سنسور دوم و  به لطف هوش مصنوعی می‌تواند تصاویر پرتره و با پس‌زمینه تار چه در دوربین اصلی و چه سلفی بگیرد. این دوربین‌ها همچنین به فوکوس خودکار Dual Pixel مجهز شده‌اند تا فوکوس فوق‌العاده سریع باشد. به گفته گوگل فناوری Fuze Stabilization لرزش‌گیر اپتیکال و الکتریکی را ترکیب می‌کند تا ویدئوها روان‌تر از همیشه باشد.

تمام کاربران پیکسل 2 از این پس فضای نامحدود آپلود تصاویر و ویدئوها با نهایت رزولوشن (تا 4K برای ویدئو) در Google Photos دریافت خواهند کرد. Google Photos همچنین به صورت خودکار تصاویر شما را شناسایی و تگ‌گذاری خواهد کرد.

پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس‌ال سرانجام دربرابر آب و گردوغبار نیز مقاوم هستند اما گوگل استاندارد خاصی برای این قابلیت اعلام نکرده است.

پیکسل 2 و پیکسل 2 XL به ترتیب با قیمت پایه 649 و 849 دلار برای نسخه 64 گیگابایتی از امروز برای پیش‌خرید در دسترس علاقمندان قرار گرفته‌اند.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.