سامسونگ هدست واقعیت ترکیبی خود را رسماً معرفی کرد

دست سامسونگ تاکنون در زمینه فناوری واقعیت ترکیبی خالی بود تا اینکه رسماً‌ شاهد معرفی هدست واقعیت ترکیبی سامسونگ هستیم.

0

مایکروسافت چند ماه پیش پلتفرم واقعیت ترکیبی را معرفی کرد، تاکنون شرکت‌هایی مانند دل و ایسوس برای این پلتفرم، هدست‌های واقعیت ترکیبی خود را معرفی کرده‌ بودند اما دست سامسونگ در این زمینه خالی بود.

با خبر شدیم سامسونگ نیز رسما هدست واقعیت ترکیبی خود را رونمایی کرده است، جالب اینجاست که به لحاظ مشخصات سخت‌افزاری، هدست واقعیت ترکیبی سامسونگ بر روی کاغذ یک سر و گردن بالاتر از سایر هدست‌های واقعیت ترکیبی که تاکنون معرفی شده‌اند نشان می‌دهد.

هدست واقعیت ترکیبی سامسونگ که آن را با نام Odyssey در بازار خواهیم شناخت از پنل OLED دوگانه بهره گرفته است. رزولوشن این پنل نیز بسیار بالاست و هر کدام از این پنل‌ها رزولوشنی برابر با ۱۴۰۰ در ۱۶۰۰ پیکسل دارند.

وسعت دید این پنل‌ها هم ۱۱۰ درجه است. سایر رقبای این هدست رزولوشنی ۱۴۰۰ در ۱۴۰۰ پیکسل را به ازای هر چشم دارند و سعت دید پنل‌ بیشتر هدست‌های واقعیت ترکیبی نیز چیزی حدود ۹۵ درجه است.

این ویژگی‌ها باعث شده است تا هدست واقعیت ترکیبی Odyssey سامسونگ از هدست‌های واقعیت مجازی تراز اول بازار نظیر HTC Vive و Oculus Rift بالاتر قرار بگیرد.

از طرف دیگر سامسونگ این هدست واقعیت ترکیبی خود را به گونه‌ای ساخته است که کاربر می‌تواند فاصله بین دو لنز را تغییر دهد تا از این طریق در حین مشاهده تصاویر واقعیت مجازی، با نمایی شفاف‌تر روبرو شود.

در کنار تمامی این موارد، سامسونگ در این هدست واقعیت ترکیبی خود هدفون را نیز تعبیه کرده است، چنین کاری را در هدست واقعیت مجازی Oculus Rift شاهد هستیم.

جالب اینجاست که حتی قیمت هدست واقعیت ترکیبی سامسونگ به هدست واقعیت مجازی Oculus Rift بسیار نزدیک است.

هدست واقعیت ترکیبی Odyssey قرار است با قیمتی حدود ۴۹۹ دلار به همراه کنترلرهای حرکتی عرضه شود.

سامسونگ در حین رونمایی این محصول وعده داد که هواداران پلتفرم واقعیت ترکیبی می‌توانند آبان‌ ماه امسال هدست Odyssey را خریداری کنند، لازم به ذکر است که برای تعامل با این هدست واقعیت ترکیبی، کاربران باید حتما آپدیت پاییزه ویندوز 10 Creators را نصب کنند.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.