سامسونگ به ازای فروش هر آیفون ایکس (iPhone 10) اپل ۱۱۰ دلار سود می‌کند

بااینکه دستگاه‌هایی نظیر Galaxy S8 و Note 8 سامسونگ عملاً پاسخ این غول تکنولوژی به گوشی‌های نسل جدید اپل هستند، سامسونگ از موفقیت آیفون X نیز سود خوبی به دست می‌آورد.

0

چقدر خوب؟ بنا به گزارشی جدید، سامسونگ از فروش هر آیفون X، تقریباً 110 دلار به دست می‌آورد.

علت؟ صفحه‌نمایش Super Retina OLED به‌کاررفته در گوشی جدید آیفون، تولید سامسونگ است. در حال حاضر سامسونگ تنها تولیدکننده OLED برای اپل است، البته احتمالاً در آینده اپل تعداد تأمین‌کنندگان OLED خود برای آیفون‌های نسل جدیدش را افزایش خواهد داد. به‌علاوه، سامسونگ خازن و باتری این دستگاه جدید را هم تولید می‌کند.

تحقیقات انجام‌شده توسط شرکت Counterpoint Technology نشان می‌دهد که احتمالاً سامسونگ از فروش آیفون X در حدود 4 میلیارد دلار درآمد کسب خواهد کرد. در گزارش‌های قبلی نیز، متوجه شدیم بااینکه آیفون X گران‌ترین گوشی اپل در طول تاریخ است، استفاده از قطعات گران‌قیمت در این گوشی سود کمتری را نسبت به دستگاه‌های قبلی شرکت به دنبال خواهد داشت.

در جدیدترین گزارش مالی سامسونگ، متوجه شدیم که سود این شرکت تا 72 درصد افزایش داشته است و بخش بزرگی از آن به آیفون نسل بعدی اپل مربوط می‌شود. با برنامه‌ریزی اپل برای تولید گوشی‌های مجهز به OLED در سال بعد، سامسونگ نیز بودجه تولید صفحه‌نمایش‌های OLED خود را افزایش می‌دهد.

منبع cultofmac
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.