مهم‌ترین اخبار دنیای بازی در هفته‌ای که گذشت؛ هفته اول مهرماه

گیمرها طی یکی دو هفته اخیر یک زمان رویایی را سپری کردند و به معنای واقعی کلمه لحظات بسیار خوبی را در این مدت گذرانده‌اند. در زمینه اخبار بازی‌های ویدیویی هم هفته پرباری را شاهد بودیم و اخبار مختلفی از بازی‌های بزرگ انتشار یافته است…

0

در این مقاله همراه شما هستیم تا اخبار هفته گذشته (هفته اول مهرماه) را در قالب یک مطلب خلاصه بررسی نماییم. از جزئیات جدید از بازی God of War گرفته تا نمرات بازی‌های مختلف:

اخبار مهم

جزئیات جدید از بازی God of War

طی یکی دو هفته گذشته تعداد زیادی تریلر مختلف از دشمنان شما در بازی God of War منتشر شده است که در قالب تصاویر هنری به نمایش درآمده‌اند. در این تریلرها دراگرها و ترول‌های آتش یکی از سرسخت‌ترین دشمنان بازی معرفی شده‌اند. در ادامه همچنین رافائل گراستستی، طراح ارشد شخصیت‌های بازی، در مورد مار بزرگ میدگارد عنوان کرد از همان ابتدا تیم سازنده می‌دانست که حضور یورمونگاند در بازی امری ضروری است و به همین دلیل باید حسابی روی آن کار می‌شد. در بازی برخی اوقات رابطه شما و مار میدگارد بسیار نزدیک می‌شود اما ممکن است دوباره از هم دور شوید.

از جمله اشخاص مهمی که در بازی می‌بینیم، می‌توان به دو کوتوله‌ای اشاره کرد که به عنوان صاحب کسب و کار تجهیزات بسیاری را در اختیار کریتوس قرار می‌دهند و در این بین ممکن است با صحبت‌های بامزه خود هم لبخند را به روی لب‌های شما بیاورند، چیزی که در یک بازی بسیار جدی مانند خدای جنگ بسیار جدید و دور از انتظار است. این دو کوتوله شهرت خود را با ساخت چکش تور به دست آوردند و یکی از بهترین گزینه‌ها برای همراهی کریتوس به حساب می‌آیند. با وجود این کوتوله‌ها سازندگان بازی برای تغییر سیستم ارتقا بازی از حالت قدیمی خود نیز اقدام کرده‌اند و احتمالا از این به بعد شاهد تغییر پوشش کریتوس علاوه بر ارتقا قابلیت‌های مبارزه‌ایش هم خواهیم بود. بازی God of War در اوایل 2018 به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 4 عرضه می‌شود.

رکوردهای گوناگون از بازی Playerunknown’s Battlegrounds

مدتی است بازی دوتا 2 که یک عمر در زمینه کاربران آنلاین بی‌رقیب بود، یک حریف قدر به نام Playerunknown’s Battlegrounds پیدا کرده است. بازی PUBG که با دست یافتن به رکورد تعداد کاربر آنلاین در یک روز دوتا 2 به شهرت رسیده بود اکنون با از پیش رو برداشتن رکوردی دیگر از این بازی قصد دارد از آن پیشی بگیرد. براساس آماری که از طرف مرجع استیم اسپای انتشار یافته است، بازی PUBG توانسته رکورد 1.29 میلیون کاربر آنلاین استیم در یک روز که متعلق به دوتا 2 بود را در ماه سپتامبر با تعداد بیش از 1.5 میلیون کاربر آنلاین به نام خود ثبت کند. بعید نیست که در روزهای آتی شاهد افزایش این آمار و ارقام باشیم.

همچنین از طرف سازندگان صحبت‌هایی در مورد ساخت یک بخش تک‌نفره برای این بازی پرطرفدار انجام شده است. برندن گرین، طراح ارشد بازی PUBG، در این مورد ابراز علاقه کرد اما دلیل  میسر نبودن چنین امری را نبود منابع و زمان کافی دانست. به تازگی فیل اسپنسر، مدیر بخش ایکس‌باکس مایکروسافت، نیز در پیامی تویتری اعلام کرد که انتظار دارد بازی Playerunknown’s Battlegrounds بتواند موفقیت ماینکرفت در این کنسول را تکرار کند.

به بهانه رکوردهای مختلف بازی Playerunknown’s Battlegrounds، رکوردی دیگر از استیم منتشر شده که مربوط به تعداد کاربران آنلاین در یک روز است. در شانزدهم سپتامبر امسال بیش از 15 میلیون کاربر روی شبکه استیم آنلاین بوده‌اند که حدود 1 میلیون نفر از رکورد 14 میلیون کاربری روز 9 ژانویه سال جاری بیشتر است. بازی PUBG با 1.34 میلیون، دوتا 2 با 784 هزار و کانتر استرایک گلوبال آفنسیو با 632 هزار نفر بیشترین تعداد کاربر در این روز را تشکیل می‌دهند. لازم به ذکر است که بازی PUBG بزودی برای کنسول ایکس‌باکس وان عرضه می‌شود. نکته حائز اهمیت این است که بازی Playerunknown’s Battlegrounds هنوز در مرحله Early Access قرار دارد و پس از عرضه نهایی هم مطمئنا کاربران آن به شدت افزایش پیدا می‌کند.

امتیازات بررسی بازی Dishonored: Death of the Outsider

بازی «دیس‌آنرد: مرگ بیگانه» با استفاده از سیستم حاکم بر بازی دیس‌آنرد 2 و تغییرات جزئی در مکانیسم بازی توانسته بازی دیگر توجهات گیمرها را به این سری محبوب جلب کند. شخصیت اصلی بازی فردی به اسم بیلی لرک است که زمانی یکی از باسابقه‌ترین قاتلان Dunwall به حساب می‌آمد.

اکنون با انتشار این بازی بر آن شدیم امتیازاتی را که منتقدان به این بازی داده‌اند، از نظر بگذرانیم:

Trusted Reviews = 90

Game Informer = 85

IGN = 84

Gameblog = 80

Polygon = 80

Guardian = 80

Oyungezer Online = 75

Gamers Heroes = 60

با در نظر گرفتن این امتیازات می‌توان گفت که بازی خوبی از نظر کیفی انتظار ما را می‌کشد و Dishonored: DOTO کاملا ارزش تجربه را دارد. لازم به ذکر بوده که متای کلی بازی در حال حاضر 82 است.

اعلام تاریخ عرضه بازی Monster Hunter World

بازی مانستر هانتر ورلد با نمایش خود در E3 2017 توانست نظر بسیاری از طرفداران به خود جلب کند. عنوانی که قرار است تجربه‌ای جذاب از جنگ با هیولاهای مختلف در اختیار شما قرار دهد. در جدیدترین خبر شرکت کپکام از این بازی، عنوان Monster Hunter World در تاریخ ششم بهمن سال جاری برای دو کنسول ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 عرضه می‌گردد. همچنین یک باندل ویژه از پلی‌استیشن 4 پرو با طرح بازی Monster Hunter World نیز در همین تاریخ رونمایی می‌شود. کاربران پلتفرم پی‌سی برای تجربه این بازی باید زمان بیشتری منتظر بمانند.

نمرات بازی Project CARS 2

سری بازی پروجکت کارز با عرضه اولین نسخه خود، جایش را در بین سایر عناوین شبیه‌سازی اتومبیل‌رانی مشخص کرد و از همان اول برای برترین‌های این سبک خط و نشان کشید. اکنون نسخه دوم آن چند روزی است که روانه بازار شده و اگر می‌خواهید بدانید که آیا بازی Project CARS 2 ارزش تجربه دارد یا نه، بهتر است به تعدادی از نمرات دریافتی آن از مراجع بررسی بازی نگاه بیاندازید:

IGN = 92

PCGamesN = 90

GameStar = 89

PC Gamer = 89
Multiplayer.it = 88
App Trigger = 85
Shacknews = 80
Trusted Reviews = 80
God is a Geek = 80

متای بازی Project CARS 2 در حال حاضر 85 است و با این حساب می‌توان آن را ادامه‌ای موفقیت‌آمیز بر نسخه قبلی موفق آن قلمداد کرد.

سیستم اجرای بازی Need for Speed: Payback

بازی نید فور اسپید: پی‌بک که کمتر از 40 روز دیگر منتشر می‌شود، اکنون سیستم مورد نیاز و البته سیستم پیشنهادی برای اجرای آن توسط شرکت الکترونیک آرتز ارائه شده است. نسخه پی‌سی بازی قابلیت‌های ویژه‌ای مانند نرخ فریم آزاد و پشتیبانی از کیفیت 4K را برای خریدارانش در نظر گرفته است. برای اجرای بازی با نرخ فریم 60fps و کیفیت 1080p به یک کارت چهار گیگابایتی GTX 1060 نیاز خواهید داشت اما جهت تجربه بازی با نرخ فریم 30fps و کیفیت 720p تنها داشتن یک کارت گرافیک GTX 750ti کفایت می‌کند.

در ادامه مشخصات کامل حداقل سیستم و سیستم پیشنهادی برای اجرای بازی Need for Speed: Payback را مشاهده می‌کنید:

حداقل سیستم مورد نیاز

سیستم عامل: ویندوز هفت 64 بیتی

پردازنده: Intel i3 6300 @ 3.8GHz یا AMD FX 8150 @ 3.6GH

حافظه رم: 6 گیگابایت

فضای مورد نیاز: 30 گیگابایت

کارت گرافیک: NVIDIA GeForce GTX 750 Ti ،AMD Radeon HD 7850 یا کارت گرافیکی با قدرت مشابه

دایرکت ایکس: کارت گرافیک سازگار با نسخه 11 یا بالاتر

سیستم پیشنهادی

سیستم عامل: ویندوز ده 64 بیتی

پردازنده: Intel i5 4690K @ 3.5GHz یا AMD FX 8350 @ 4.0GHz

حافظه رم: 8 گیگابایت

فضای مورد نیاز: 30 گیگابایت

کارت گرافیک: AMD Radeon RX 480 4GB ،NVIDIA GeForceGTX 1060 4GB یا کارت گرافیکی با قدرت مشابه

دایرکت ایکس: کارت گرافیک سازگار با نسخه 11 یا بالاتر

بازی Need for Speed: Payback در تاریخ 19 آبان ماه پاییز جاری برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی عرضه می‌شود.

بازی‌های رایگان ماه اکتبر ایکس‌باکس و پلی‌استیشن

در چند روز قبل شایعه‌ای در رابطه با بازی‌های رایگان ماه اکتبر منتشر شد که به استنباط آن، بازی‌های خوبی مانند کستلوانیا و DMC برای ایکس‌باکس وان عرضه می‌شد اما سرانجام این صحبت‌ها رسما تکذیب و لیست اصلی عناوین ایکس‌باکس ارائه شد. در ادامه این عناوین رایگان را مشاهده می‌فرمایید:

ایکس‌باکس وان:

  • Gone Home
  • The Turning Test

ایکس‌باکس 360:

  • Medal of Honor: Airborne
  • Rayman 3 HD

علی‌رغم نام‌های بالا باز هم دارندگان سرویس طلایی ایکس‌باکس می‌توانند از بازی‌های رایگان لذت ببرند زیرا بازی The Turning Test یکی از عناوین هیجان‌انگیز انتشار یافته در چند هفته اخیر است.

اما از طرفی دیگر این ماه طرفداران پلی‌استیشن می‌توانند انتظار لیستی پربار از بازی‌های سرشناس را داشته باشند. در ماه اکتبر گل سرسبد بازی‌های رایگان پلی‌استیشن عنوان تحسین شده Metal Gear Solid V: The Phantom Pain است. البته در کنار این بازی بزرگ تعدادی از عناوین بزرگ دیگر را نیز در لیست پلی‌استیشن شاهد هستیم:

پلی‌استیشن 4:

  • Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
  • Amnesia Collection

پلی‌استیشن 3:

  • Monster Jam Battlegrounds
  • Hustle Kings

پلی‌استیشن ویتا:

  • Hue
  • Sky Force Anniversary

همانند ماه‌های گذشته بازی‌های خوبی برای دو پلتفرم پلی‌استیشن و ایکس‌باکس در نظر گرفته شده است اما از نظر اعتبار بازی‌ها، کفه ترازو به سمت پلی‌استیشن سنگینی می‌کند.

امتیاز بررسی‌های بازی Total War: Warhammer 2

شرکت کرییتیو اسمبلی در زمینه تلفیق دو سری محبوب وارهمر و توتال وار تاکنون موفق بوده است و توانست با نسخه اول این سری تحسین همگان را برانگیزد. در جدیدترین نسخه انتشار یافته این سری یعنی بازی Total War Warhammer 2 شاهد بازگشت دنیای افسانه‌ای این سری به گونه‌ای متفاوت اما جذاب‌تر هستیم.

در ادامه تعدادی از نمراتی که منتقدان مراجع مختلف به این بازی داده‌اند را مشاهده می‌کنید:

CGMagazine = 95

PC Gamer = 92

IGN = 91

PC Games = 90

The Games Machine = 88

GameStar = 85

XGN = 85

TheSixthAxis = 80

Trusted Reviews = 80

PCWorld = 70

متای دریافتی این بازی براساس 42 نقد از مراجع مختلف حدود 86 است که نمره بسیار خوبی به حساب می‌آید و وعده یک بازی استراتژیک عالی را برای طرفداران این سبک می‌دهد.

جزئیاتی از کنسول بازی جدید آتاری

چند ماه پیش بود که زمزمه‌هایی از وجود یک سخت‌افزار جدید از سوی شرکت آتاری تایید شد. اکنون پس از چند ماه اطلاعات خوبی از این کنسول جالب توجه داریم. طبق اطلاعات به دست آمده کنسول آتاری دارای سخت‌افزاری مشابه PC بوده و کارت گرافیکی شخصی‌سازی شده از طرف شرکت AMD کار پردازش گرافیکی را انجام می‌دهد. آقای فرگال مک، سازنده کنسول آتاری‌باکس، در مورد کنسول این شرکت توضیح داد که این کنسول می‌خواهد دست کاربران آن را از هر طرف باز بگذارد و قابلیت‌های بسیاری را که در سایر کنسول‌ها با محدودیت روبه‌رو است را در اختیار آن‌ها قرار دهد. در واقع پس از خرید این کنسول، کاربر دیگر نیازی به انجام هزینه‌های اضافی ندارد. براساس خبری که چند روز پیش ارائه شد، کنسول آتاری‌باکس قیمتی بین 250 تا 300 دلار خواهد داشت.

بازی‌های انتشار یافته در این مدت

در دو هفته اخیر بازی‌های بسیاری از جمله فیفا 18 و پروجکت کارز 2 منتشر شدند که نوید یک 14 روز رویایی برای صنف‌های مختلف گیمرها را می‌دهد. در ادامه لیست کامل بازی‌های انتشاریافته در این مدت را مشاهده می‌فرمایید:

September 18, 2017 | بیست و هفتم شهریور 1396

Muv Luv Alternative

پلتفرم: Windows

——————

The Solus Project

پلتفرم: PS4 / PS VR

——————

XING: The Land Beyond

پلتفرم: PS4 / PS VR / Windows

====================

September 19, 2017 | بیست و هشتم شهریور 1396

ECHO

پلتفرم: Windows / PS4

——————

Hidden Dragon: Legend

پلتفرم: PS4

——————

Marvel vs. Capcom: Infinite

پلتفرم: PS4 / Xbox One / Windows

——————

Mary Skelter: Nightmares

پلتفرم: PS Vita

——————

NBA 2K18

پلتفرم: Windows / Nintendo Switch / PS4 / PS3 / Xbox 360 / Xbox One

——————

Pankapu

پلتفرم: PS4 / Xbox One

====================

September 21, 2017 | سی‌ام شهریور 1396

ECHO

پلتفرم: Windows / PS4

====================

September 22, 2017 | سی و یکم شهریور 1396

Caveman Warriors

پلتفرم: Windows / PS4 / Xbox One / Nintendo Switch

——————

Dragon Ball Xenoverse 2

پلتفرم: Nintendo Switch

——————

Guild Wars 2: Path of Fire

پلتفرم: Windows

——————

Pokkén Tournament DX

پلتفرم: Nintendo Switch

——————

Project CARS 2

پلتفرم: Windows / PS4 / Xbox One

——————

SteamWorld Dig 2

پلتفرم: Windows / Mac / Linux

——————

The Lego Ninjago Movie Video Game

پلتفرم: Nintendo Switch / PS4 / Xbox One / Windows

====================

September 26, 2017 | چهارم مهر 1396

Danganronpa V3: Killing Harmony

پلتفرم: Windows / PS4 / PS Vita

——————

DWVR

پلتفرم: PS VR

——————

Fallout 4 GOTY Edition

پلتفرم: Windows / PS4 / Xbox One

——————

Hob

پلتفرم: Windows / PS4

——————

Lightfield

پلتفرم: PS4 / Xbox One

——————

Light Tracer

پلتفرم: PS4

——————

Pinball FX 3

پلتفرم: PS4 / Xbox One / Windows

——————

Raid: World War II

پلتفرم: Windows

——————

Ruiner

پلتفرم: Windows / PS4 / Xbox One

——————

Senran Kagura: Peach Beach Splash

پلتفرم: PS4

——————

Sine Mora EX

پلتفرم: Nintendo Switch

——————

SteamWorld Dig 2

پلتفرم: PS4 / PS Vita

====================

September 28, 2017 | ششم مهر 1396

BUTCHER

پلتفرم: Nintendo Switch

——————

Outcast – Second Contact

پلتفرم: Windows / PS4 / Xbox One

——————

The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel III

پلتفرم: PS4

——————

Total War: Warhammer II

پلتفرم: Windows

——————

Picross S

پلتفرم: Nintendo Switch

====================

September 29, 2017 | هفتم مهر 1396

Cuphead

پلتفرم: Windows / Xbox One

——————

FIFA 18

پلتفرم: Windows / Nintendo Switch / PS4 / PS3 / Xbox 360 / Xbox One

——————

Gundam Versus

پلتفرم: PS4

——————

One Piece: Unlimited World Red Deluxe Edition

پلتفرم: Nintendo Switch

——————

Star Fox 2

پلتفرم: SNES

——————

Yo-Kai Watch 2: Psychic Specters

پلتفرم: 3DS

====================

در هفته‌ای که گذشت بازی‌ها و اخبار زیادی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای منتشر شد که توانست در حد کمال رضایت هواداران را جلب نماید. همانند همیشه نظرات و انتقادات خود در رابطه با این سری مقاله را برای ما ارسال نمایید.

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.