چرا خرید از دیجی‌کالا را دیگر نمی‌توان به دیگران توصیه کرد!؟

یکی از مزایای فروشگاه‌های آنلاین و شاید بهتر بگوئیم بهترین و مهمترین مزیت فروشگاه‌های آنلاین صرفه‌جویی در وقت است. شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد که برای کار خاصی برنامه‌ریزی کرده‌اید اما فرصت کافی برای خرید ابزار و کالای مورد نیاز برای انجام آن را ندارید یا قصد دارید آخر هفته و یا تعطیلات خود را برای کار دیگری به جز چرخیدن در فروشگاه‌ها برای پیدا کردن کالای مورد نیاز خود صرف کنید.

78

اینجاست که فروشگاه‌های آنلاین بزرگترین مزیت خود را نشان می‌دهند اما توصیه می‌کنیم اگر قصد انجام چنین خریدی دارید که روی زمان تحویل کالای خریداری شده برنامه‌ریزی مهمی کرده‌اید کمی تامل کنید یا حداقل بهتر بگوئیم روی خرید از دیجی‌کالا تجدید نظر کنید و اگر قصد خرید از آن را دارید آن را به زمانی که ضرورتی ندارد موکول کنید.

دیجی‌کالا بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران است که ثابت کردن آن به تلاش خاصی نیاز ندارد. این فروشگاه که چندین سال است فعالیت خود را از یک فروشگاه کالای دیجیتال به فروشگاه دیجیتال کالا تغییر داده و انواع و اقسام کالاها را به فروشگاه‌ خود اضافه کرده ظاهرا همچنان درگیر مشکلات فراوانیست!  دیجی‌استایل یکی از این فروشگاه‌های زیرمجموعه دیجی‌کالاست که برای تمرکز بیشتر بر روی بخش پوشیدنی‌ها ایجاد شده است.

این مطلب به بهانه پیام ارسالی یکی از کاربران فارنت در تجربه خرید خود از فروشگاه دیجی‌استیایل دیجی‌کالا نگاشته شده که به بررسی این مشکل و برخوردهای عجیب و غریب این فروشگاه در برخورد با مشتریان خواهد پرداخت.

این کاربر فارنت در خصوص تجربه خرید خود از دیجی‌استایل می‌گوید:

دوم مهرماه چندین کالای مختلف را از دیجی‌استایل سفارش دادم و مراحل را به ترتیب دنبال کردم و بازه زمانی دریافت کالای خود را شامل روز و بازه ساعتی دریافت خود را مشخص کردم و حتی آن را جند روز بعد معین کردم تا مشکلی از بابت تامین یا .. پیش نیاید و با توجه به شاغل بودن خودم زمان را طوری تنظیم کردم که در خانه باشم. در زمان ثبت شده مورد نظر خبری از کالاهای خریداری شده نشد و دقیقا فردای آن روز بدون اطلاع قبلی به من، کالاها را به درب خانه برده بودند که خب طبیعتا من در خانه نبودم و جالب اینکه وضعیت سفارش من به ارسال شده تغییر پیدا کرده بود اما کالایی تحویل نشده بود! با تماس تلفنی قرار شد کالاها فردای آن روز در بازه زمانی که در شرکت هستم به درب محل کارم آورده شده و تحویل شود. صبح فردا هم خبری از کالاها نشد و ظاهرا کالا خارج از ساعت کاری به درب شرکت برده شده بود! و طبیعتا برگشت خورده بود! حالا پس از گذشت چهار روز از زمان مقرر برای تحویل  سفارش، این فروشگاه در تماس تلفنی خود به من اعلام کرد که یا برای تحویل تا هفته آینده منتظر بمانید  و یا خرید خود را ملغی کنید! من به ناچار خرید خود را لغو کردم و در عین حال همچنان از بازگشت پول به حساب من خبری نشده است و زمان آن نیز مشخص نشده است تا من خرید خود را علیرغم میل باطنی و کمبود وقت به صورت فیریکی و سنتی انجام دهم! تنها راه من شکایت به سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان بود که امیدوارم راه به جایی ببرد. نهایتا امیدوارم مدیران دیجی‌کالا به وقت و هزینه مشتریان خود احترام بیشتری بگذارند.

بررسی این موضوع نشان می‌دهد که این تنها مشکل این کاربر فارنت نیست و فروشگاه دیجی‌کالا مدتیست با این مشکل گریبانگیر است. کافیست در شبکه‌های اجتماعی و یا در بخش نظرات مطالب مختلف کمی جستجو کنید تا با حجم آن با تنوع فراوان روبرو شوید! اجازه بدهید راه دور نرویم، بررسی و تجربه روند خرید در این فروشگاه آنلاین توسط خود ما نیز  نشان می‌دهد که پیش‌بینی لازم برای فرار از وعده‌های ثبت شده از پیش انجام شده است.

در روند خرید از دیجی‌استایل که برای صحت ادعای این مشتری مورد بررسی ما قرار گرفت و در هنگام تکمیل آن و در بخش تحویل اکسپرس! بازه زمانی به شکل غیرقابل باوری بزرگ است! دو بازه زمانی 9 تا 15 و 15 تا 22! این یعنی شما باید یک روز کامل را در خانه مانده و تکان نخورید تا مبادا در این فاصله زمانی کالای شما به درب خانه برسد! اگرچه با توجه به تجربیات موجود به نظر باید زمانی بیش از شش یا هفت ساعت مقرر شده را در خانه یا محل معین شده بمانید و حالا جالب اینکه این در واقع تجربه تحویل اکسپرس این فروشگاه است!

نکته دیگر حذف گزینه پرداخت در محل پس از تحویل است و این فروشگاه ظاهرا با توجه به تجربه تاخیرهای مکرر و صرفنظر کردن مشتریان از دریافت کالا گزینه تحویل در محل را با زیرکی خاصی حذف کرده است! زیرکی از این نظر که در هنگام خرید کافیست شما گزینه پرداخت در محل را برای نوع پرداخت خود انتخاب کرده و دکمه پرداخت و تکمیل خرید را بزنید که در نهایت تعجب در مرحله بعدی دوباره با تنها گزینه موجود یعنی پرداخت اینترنتی روبرو می‌شوید که یعنی خبری از پرداخت در محل نیست و باید هزینه کالایی را که معلوم نیست چه زمانی دریافت خواهید کرد و یا شاید مانند تجربه این کاربر فارنت از آن نهایتا صرفنظر خواهید کرد، را همان لحظه پرداخت کنید!

فروشگاه دیجی‌کالا یکی از تجربه‌های موفق در جامعه استارت‌آپ‌های ایرانی به شمار می‌رود. در سال‌های اخیر اما با حضور فروشگاه‌های آنلاین دیگر در این بازار که حتی برخی از آنها نوع طراحی خود را از این فروشگاه اقتباس می‌کنند، ظاهرا سرعت بالای این فروشگاه در توسعه خود نقائص خواسته یا ناخواسته فراوانی را به آن تحمیل کرده است که مطمئنا مدیران این فروشگاه آگاهی بیشتری از آن دارند.

این مطلب در تلاش برای این است تا با طرح این مشکل که مطمئنا مشکل بسیاری از خریداران این فروشگاه و سایر فروشگاه‌های انلاین است در برطرف کردن آن موثر باشد. شما چه تجربه‌ای در خرید از دیجی‌کالا و سایر فروشگاه‌های آنلاین دارید!؟ با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

78 نظر برای این مطلب
  1. مهدی می‌گوید

    سلام دوستان
    توصیه: اجناسی که ضمانت 7 روز تعویض رو ندارن،به هیچ وجه از دیجی کالا نخرید. توو خرید بقیشونم بسیار دقت کنید. هدف دیجی کالا فروش جنس به شماست نه پس گرفتن اون. به عبارت دیگه، جنسی و که دیجی کالا براتون بفرسته خونتون، معمولا مال خودتونه دیگه!!
    آخرین تجربه بد خودم و براتون میگم.
    تاریخ 17 بهمن یه مادربرد MSI با گارانتی گرین خریدم (شب به دستم رسید البته). روز بعدش میخواستم از مادربرد استفاده کنم که فهمیدم LED های رووش روشن نمیشه. با پشتیبانی دیجی کالا تماس گرفتم، گفتن به ما مربوط نمیشه، با گارانتی تماس بگیر!! پنجشنبه بود و شرکت گرین هم تعطیل.
    شنبه صبح اول وقت رفتم شرکت گرین واقع در خیابان سمیه. مادربرد منو بررسی کردند و گفتند که مشکل داره و باید بمونه برا تعمیر!! گفتم مگه توو سه ماه اول، تعهد تعویض ندارین؟؟ گفتند که تاریخ شروع گارانتی، روی کارت گارانتی از 20 مهر ماه هستش؛ نتیجتا شامل تعویض نمیشه!!!! گفتم آقا من این دستگاه سه روز نیست که خریدمش، فاکتور براتون میارم، گفتند که ما فاکتور قبول نداریم!! الا و لله فقط کارت گارانتی….
    هیچی دیگه. رفتم دیجی کالا. یه نیم ساعتی اونجا نشستم، بعدشم داستان براشون تعریف کردم. اون دوستی که اونجا بود گوشی تلفن و برداشت و مثلن چند تا زنگ زد اینور و اونور!! بعدشم بهم گفت به علت تعطیلی 22 بهمن کسی نیست جواب شما رو بده!! گفتم مگه شما به علت 22 بهمن سایتتون تعطیل میکنید که الان به من میگید به علت تعطیلی کسی نیست جواب منو بده؟؟ گفتم من الان چیکار باید بکنم؟ گفت تشریف ببرید منزل، بنده پیگیری میکنم و روز دوشنبه بهتون خبرمیدم.

    دوشنبه شد و (23 بهمن) و خبری نشد. تماس گرفتم با دیجی کالا، سراغ اون آقایی که پیگیر کارام بود رو گرفتم. بهم گفتند امروز تشریف نیاوردن!!! خلاصه با یکی دیگه صحبت کردم و شماره یه بنده خدایی توو شرکت گرین و به من داد. زنگ زدم به ایشون، گفتن چهارشنبه بیا شرکت گرین، خودم مشکلت و حل میکنم!!!
    25 بهمن اول وقت رفتم شرکت گرین و سراغ آقای x و گرفتم. بهم گفتن تشریف ندارن!!!!! یعنی آخرشه بخدا این شرکت گرین.
    من یه 16 سالی هس خودم درگیر خریدن لپ تاپ و موبایل و اینجور چیزا هستم. همه جور برخورد بدی هم از شرکت های گارانتی کننده دیدم، ولی اینا دیگه نوبرن. خلاصه با هزار بدبختی مادربرد دادم به خدمات پس از فروش. درخواست تعویض کردم، گفتند باید بررسی شه. (نکته قشنگ اینجاس: روی کارت گارانتی تاریخ شروع گارانتی من 20 مهر خورده بود، ولی توو سیستم خودشون 11 آذر ماه. که به عقیده بنده همون بار اول هم میدونستند و فقط قصد پیچوندن منو داشتند.) دیگه نمیتونستن بزنن زیر اینکه دستگاه من از مدت سه ماه گارانتی تعویض گذشته.
    بعد از ظهر همون روز با اون آقایی که دیجی کالا معرفی کرده بود، تماس گرفتم، گفت امروز مشکلت حل میشه. ولی مشکلم حل نشد!!
    گفتش باید سریال مادربردتون تووی سایت MSI تایوان ثبت شه!! (همه جور پیچوندن دیده بودم الا این یکی!!) پنچشنبه هم خبری نشد و شنبه دوباره تماس گرفتم. بهم گفتن دستگاهتون باید بررسی شه، هنو بررسی نشده (تا قبل از این، خودشون بررسی کرده بودن و اذعان داشتند که دستگاه من خرابه) تا ببینیم مشکل داره یا نه. اگه مشکل داشته باشه عوض میشه!!
    نزدیکه دو هفته از خرید دستگاهی که پانصد و سیزده هزارتومن بابتش هزینه کردم، میگذره، ولی هنوز نتونستم ازش استفاده کنم.
    تازه تکنسین تعمیرشون بهم میگفت مگه چی شده؟؟ همه دستگاه نو میخرن میان اینجا میزان برا بررسی و تعمیر!!!! هیچی دیگه. بدهکارم شدم.

    خلاصه دوستان، حواستون و بسیار جمع کنید که با این شرکتای گارانتی طرف نشید. سرویسی که بهتون نمیدن که هیچ، به شعورتونم توهین میکنن. در حدی که به خودتون صدبار لعنت میفرستید که چرا کالای گارانتی دار خریدید یا چرا اصلا از دیجی کالا خرید کردید. چون اگه از مغازه خرید کنید بین 24 تا 48 ساعت فرصت تست دارید

  2. َعلی می‌گوید

    دیجی کالا یک کارتریج رنگی اچ پی 61 به من فروخت به قیمت 100000 تومان که به دلیل
    اوریجینال نبودن کار نکرد وقتی تماس گرفتم گفتند قابل عودت نیست.از – – – – – خریدم
    هم 14000تومان ارزانتر از دیجی کالا حساب کردند هم یک بسته کاغذ عکس 20 تایی هدیه
    دادند هم سریعتر از دیجی کالا برایم اوردند و مهمتر از همه اینکه اریجینال و سالم بود.
    اکثر کالاهای دیجی کالا گرانتر از جاهای دیگر و حتی بازار است و به کیفیت و کارایی اجناس
    دیجی کالا هم نمیشود اطمینان کرد.

  3. نسرین می‌گوید

    سلام، من هم با شما موافقم بعضی مواقع چاره ای جز خرید اینترنتی نداریم، دیجی کالا جز جاهایی هست که بنظرم خوب بود ولی متاسفانه همین دیروز کلی اعصاب خردی برام داشت، یه کیف لپ تاپ فوروارد برای فارغ التحصیلی برادرم سفارش دادم، برای اینجور هدیه ها زمان خیلی مهم و تعیین کننده است ولی متاسفانه پنج روز طول کشید تا بدستم برسه، روز پنجم قبل از دریافت محصول به دیجی کالا ایمیل دادم وگفتم با توجه به اینکه در شرایط ارسال محصول گفتن که دو تا چهار روزه میرسه ولی چون خلف وعده کردن پس من منصرف شدم از قبولش ولی در نهایت پررویی، گفتن که چون مرسوله به پست استان شما رسیده تقاضای شما رد میشه. واقعا من موندم چقدر این گروه میتونه دروغگو و کلاه بردار باشه، خب بجای فریب مردم و نمایش شرایط عالی، بگن که هیچ تضمینی برای دیر کرد ندارند. من درمورد کیفیت لوازم فروشگاه نظر مخالفی ندارم ولی این فروشگاه در ادب و احترام نسبت بنظر مشتری به سمت منفی بینهایت در حرکته و راحت هم دروغ میگه. من واقعا از این مساله عصبانیم، متاسفانه مرجعی نیست که حق این کلاهبردارای اینترنتی را کف دستشون بگذاره یا حداقل جلوی ضررهای زمانی بقیه مشتریها را بگیره، الان بیشتر از پول و بقیه چیزها زمان برای ما مساله است و دروغگویی در این موضوع ناراحت کننده تر هست. جالبه که بگم دیجی بعد از ایمیل که گفتم لطفا مردم را فریب ندهید، مشخصات من را از اپلیکیشن حذف کرد و سوابق سفارش من از بین رفت.عجب رویی داره بخدا پیش دستی هم میکنه 🙃

  4. علی می‌گوید

    سلام
    من قبلا چندین و چند فقره از دیجی کالا خرید کرده ام. در حال حاضر یک سفارش خرید داده ام که در زمان تعیین شده نیومد و حتی دریغ از یک تماس از طرف دیجی کالا و اطلاع رسانی و عذرخواهی. خودم که پیگیر سفارشم شدم زحمت کشیدند و فرمودند که دو روز دیگه میاد و این یعنی معنی جدید مشتری مداری!!! واقعا جای تاسف داره.

  5. پژمان سلاجقه می‌گوید

    بعنوان طرفدار پر و پا قرص قدیم دیجیکالا متاسفانه باید بگویم دیجیکالا هم در ورطه کلاهبرداری افتاده و تصیه میکنم از دیجیکالا خرید نکنید
    اخیرا تعدادی جنس از جمله یک مولتیمتر دیجیتال از دیجیکالا خریدم که در روز تحویل بسیار دیر تحویل شد متوجه شدم این کالا که دیجیکالا برای من به مبلغ ۱۲۵۰۰۰ تومان فرستاده است در بسیاری فروشگاههای اینترنتی به مبلغ ۶۸۰۰۰ الی ۷۵۰۰۰ تومان بفروش میرسد تماسهای متعدد هیچ نتیجه ای نداشت و در نهایت در پاسخ به چندین ایمیل من پاسخ دادند که شما می بایست در عرض ۴۸ ساعت از صدور فاکتور در سیستم دیجیکالا شکایت میکردید و نهایتا اینکه گران فروشی خود را توجیه میکنند
    و متاسفانه سیاست مدیریت دیجیکالا ظاهرا نمیداند بر اساس اصول اقتصادی هزینه جذب مشتری جدید ۵ برابر هزینه نگهداشتن مشتری قدیمی است دیجیکالا واقعأ متاسفم

  6. jason می‌گوید

    با عرض سلام
    {{{{{{{به شدت مواظب فروشنده کالا در دیجی کالا باشید}}}}}}}}
    جدیدا دیجی کالا کالاهایی رو که میاره فروشنده هاش مغازه ها یا شرکت ها غیر دیجی کالا هستند زمانی که شما مشکلی به کالایی که از فروشنده ای غیر از دیجی کالا خریده باشید بر بخورید خیلی راحت به شما میگه طبق انتخاب خودتون فروشنده رو انتخاب کردید و ما نیستیم و از ارائه خدمات به شما معذوریم .
    دیجی کالا دیگه مثل سابق نیست متاسفانه.

  7. عاطفه می‌گوید

    دیجی کالا موثع ثبت سفارش میگه که از ارسال فاکتور خودداری بکنید تا در قطع شدن درختان جلوگیری شود
    در عوض میبینیم که چندین برگه تبلیغات با سفارش میفرستن.

  8. مهدی می‌گوید

    با سلام
    بنده هم سالهاست که از این سایت خرید میکنم و تا الان هم از لحاظ کیفیت و هم سرعت راضی هستم و مشکلی ندیدم. در مورد برگشت کالا هم تجربه خوبی داشتم. یک گلس برای سرفیس خریداری کردم که به اشتباه خودم مدل دیگه ای خرید کرده بودم و به دستگاه من نخورد. بسیته بندی باز شد و حتی یک خش ظریف هم روی گلس افتاد که فکر نمیکردم عوض کنن ولی با مدل دیگری عوض و تحویلم شد.
    من فکر میکنم اول باید به حجم مبادلات دیجی کالا در مقابل اشکالات و موارد شکایتی فکر کنیم و بعدا نظر بدیم.
    با سپاس

  9. پیروز می‌گوید

    به نظرم زیادی مغرضانه بود
    اگه میدونستین این یک مورد از بین چند صد هزار بوده اینجوری نمی گفتین !
    البته باید همین یک مورد هم نباشه

  10. علی می‌گوید

    منهم از زندگی ام زدم یه روز موندم توی خونه که هیچ خبری نشد
    کلی تماس گرفتم تا روز بعدش ارسال کردند

    حتما حتما این موارد رو به پلیس فتا گزارش کنید
    من این مورد رو گزارش کردم و پلیس فتا شدیدا پیگیری کرد طوریکه دیجیکالا گفت زنگ زدیم عذرخواهی برنداشتین
    چند نفر گزارش بدن دیگه از این بی برنامگی ها پیش نمیاد

  11. داوود خرسند می‌گوید

    سلام
    الان چندین ساله که از دیجیکالا خرید میکنم
    جز یک مورد که یه هدست بلوتوث بود و متاسفانه کیفیت خوبی نداشت تا حالا جنس بد یا بی کیفیت از دیجی کالا نخریدمضمن اینکه چندین بار جنس هایی رو گرفتم که بعد از ۱۰ روز برگردوندم و پول کامل بهم داده شده و واقعا صداقتشون رو توی فروش اجناس تحسین میکنم. منتها جدیدا امکان پیگیری مرسولاتش نیست که یه ضعف به حساب میاد

  12. حسن می‌گوید

    با سلام
    الان توی ایران فروشگاه های اینترنتی بیشتری فعالیت می کنن که شرایط خیلی بهتری هم نسبت به دیجی کالا دارن که میشه با اطمینان از اونها خریداری کردمثلا یکی از این فروشگاهها قاصدک شاپینگ است که من یه خرید سفارش دادم و بعدش باهام تماس گرفتن و دقیقا مشخصات جنسی که می خواستم رو ازم پرسیدن و با اطمینان کامل جنس رو برام فرستادن و با پست پیشتاز به دستم رسید ولی دلیلش هم همین تاخیر هایی بود که از دیجی کالا دیده بودم
    با تشکر

  13. اسم شما می‌گوید

    فاکتورهای دیجی کالا این مشکل رو داره که بعضی اقلام توی فاکتور نیست ولی در جمع کل حساب شده.

    1. yaqob می‌گوید

      دقیقا درست می گه واسه منم همین اتفاق افتاد و فاکتوری که دیجی کالا داده بود ناقص بود ولی جمع کل توی اون زده شده بود.با اعتراض من کار به جایی نرسید.خیلی…

    2. علی می‌گوید

      سلام من هم خریدی داشتم که توی فاکتور همه اجناس ذکر نشده بود و فکر میکنم بخاطر این هست که دیجیکالا اجناس فروشگاه های دیگه رو هم میفروشه حتا توی بعضی پست هاش لینکی با نام «کالای خود را بفروشید» داره که شما حتی میتونی کالای خودت رو بفروشی در کل میخاستم بگم احتمالن فروشگاه دیجیکالا نبوده که جنس تو فاکتور قید نشده.در مورد زمان تحویل هم به دلیل اینکه جنسی داشتم که مال دیجیکالا نبود باید ۲ روز صبر میکردم ولی اگر اون جنس رو نمیگرفتم فردای خرید تحویلم میشد.در هر صورت من همه چیزی که میخاستم رو خریدم و ۲ روز بعد ۱ ساعت زودتر از اون بازه زمانی مشخص شده پیک با من تماس گرفت و من چون مشکلی از بابت بودن در محل نداشتم کالا رو به راحتی تحویل گرفتم.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.