چرا خرید از دیجی‌کالا را دیگر نمی‌توان به دیگران توصیه کرد!؟

یکی از مزایای فروشگاه‌های آنلاین و شاید بهتر بگوئیم بهترین و مهمترین مزیت فروشگاه‌های آنلاین صرفه‌جویی در وقت است. شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد که برای کار خاصی برنامه‌ریزی کرده‌اید اما فرصت کافی برای خرید ابزار و کالای مورد نیاز برای انجام آن را ندارید یا قصد دارید آخر هفته و یا تعطیلات خود را برای کار دیگری به جز چرخیدن در فروشگاه‌ها برای پیدا کردن کالای مورد نیاز خود صرف کنید.

96

اینجاست که فروشگاه‌های آنلاین بزرگترین مزیت خود را نشان می‌دهند اما توصیه می‌کنیم اگر قصد انجام چنین خریدی دارید که روی زمان تحویل کالای خریداری شده برنامه‌ریزی مهمی کرده‌اید کمی تامل کنید یا حداقل بهتر بگوئیم روی خرید از دیجی‌کالا تجدید نظر کنید و اگر قصد خرید از آن را دارید آن را به زمانی که ضرورتی ندارد موکول کنید.

دیجی‌کالا بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران است که ثابت کردن آن به تلاش خاصی نیاز ندارد. این فروشگاه که چندین سال است فعالیت خود را از یک فروشگاه کالای دیجیتال به فروشگاه دیجیتال کالا تغییر داده و انواع و اقسام کالاها را به فروشگاه‌ خود اضافه کرده ظاهرا همچنان درگیر مشکلات فراوانیست!  دیجی‌استایل یکی از این فروشگاه‌های زیرمجموعه دیجی‌کالاست که برای تمرکز بیشتر بر روی بخش پوشیدنی‌ها ایجاد شده است.

این مطلب به بهانه پیام ارسالی یکی از کاربران فارنت در تجربه خرید خود از فروشگاه دیجی‌استیایل دیجی‌کالا نگاشته شده که به بررسی این مشکل و برخوردهای عجیب و غریب این فروشگاه در برخورد با مشتریان خواهد پرداخت.

این کاربر فارنت در خصوص تجربه خرید خود از دیجی‌استایل می‌گوید:

دوم مهرماه چندین کالای مختلف را از دیجی‌استایل سفارش دادم و مراحل را به ترتیب دنبال کردم و بازه زمانی دریافت کالای خود را شامل روز و بازه ساعتی دریافت خود را مشخص کردم و حتی آن را جند روز بعد معین کردم تا مشکلی از بابت تامین یا .. پیش نیاید و با توجه به شاغل بودن خودم زمان را طوری تنظیم کردم که در خانه باشم. در زمان ثبت شده مورد نظر خبری از کالاهای خریداری شده نشد و دقیقا فردای آن روز بدون اطلاع قبلی به من، کالاها را به درب خانه برده بودند که خب طبیعتا من در خانه نبودم و جالب اینکه وضعیت سفارش من به ارسال شده تغییر پیدا کرده بود اما کالایی تحویل نشده بود! با تماس تلفنی قرار شد کالاها فردای آن روز در بازه زمانی که در شرکت هستم به درب محل کارم آورده شده و تحویل شود. صبح فردا هم خبری از کالاها نشد و ظاهرا کالا خارج از ساعت کاری به درب شرکت برده شده بود! و طبیعتا برگشت خورده بود! حالا پس از گذشت چهار روز از زمان مقرر برای تحویل  سفارش، این فروشگاه در تماس تلفنی خود به من اعلام کرد که یا برای تحویل تا هفته آینده منتظر بمانید  و یا خرید خود را ملغی کنید! من به ناچار خرید خود را لغو کردم و در عین حال همچنان از بازگشت پول به حساب من خبری نشده است و زمان آن نیز مشخص نشده است تا من خرید خود را علیرغم میل باطنی و کمبود وقت به صورت فیریکی و سنتی انجام دهم! تنها راه من شکایت به سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان بود که امیدوارم راه به جایی ببرد. نهایتا امیدوارم مدیران دیجی‌کالا به وقت و هزینه مشتریان خود احترام بیشتری بگذارند.

بررسی این موضوع نشان می‌دهد که این تنها مشکل این کاربر فارنت نیست و فروشگاه دیجی‌کالا مدتیست با این مشکل گریبانگیر است. کافیست در شبکه‌های اجتماعی و یا در بخش نظرات مطالب مختلف کمی جستجو کنید تا با حجم آن با تنوع فراوان روبرو شوید! اجازه بدهید راه دور نرویم، بررسی و تجربه روند خرید در این فروشگاه آنلاین توسط خود ما نیز  نشان می‌دهد که پیش‌بینی لازم برای فرار از وعده‌های ثبت شده از پیش انجام شده است.

در روند خرید از دیجی‌استایل که برای صحت ادعای این مشتری مورد بررسی ما قرار گرفت و در هنگام تکمیل آن و در بخش تحویل اکسپرس! بازه زمانی به شکل غیرقابل باوری بزرگ است! دو بازه زمانی 9 تا 15 و 15 تا 22! این یعنی شما باید یک روز کامل را در خانه مانده و تکان نخورید تا مبادا در این فاصله زمانی کالای شما به درب خانه برسد! اگرچه با توجه به تجربیات موجود به نظر باید زمانی بیش از شش یا هفت ساعت مقرر شده را در خانه یا محل معین شده بمانید و حالا جالب اینکه این در واقع تجربه تحویل اکسپرس این فروشگاه است!

نکته دیگر حذف گزینه پرداخت در محل پس از تحویل است و این فروشگاه ظاهرا با توجه به تجربه تاخیرهای مکرر و صرفنظر کردن مشتریان از دریافت کالا گزینه تحویل در محل را با زیرکی خاصی حذف کرده است! زیرکی از این نظر که در هنگام خرید کافیست شما گزینه پرداخت در محل را برای نوع پرداخت خود انتخاب کرده و دکمه پرداخت و تکمیل خرید را بزنید که در نهایت تعجب در مرحله بعدی دوباره با تنها گزینه موجود یعنی پرداخت اینترنتی روبرو می‌شوید که یعنی خبری از پرداخت در محل نیست و باید هزینه کالایی را که معلوم نیست چه زمانی دریافت خواهید کرد و یا شاید مانند تجربه این کاربر فارنت از آن نهایتا صرفنظر خواهید کرد، را همان لحظه پرداخت کنید!

فروشگاه دیجی‌کالا یکی از تجربه‌های موفق در جامعه استارت‌آپ‌های ایرانی به شمار می‌رود. در سال‌های اخیر اما با حضور فروشگاه‌های آنلاین دیگر در این بازار که حتی برخی از آنها نوع طراحی خود را از این فروشگاه اقتباس می‌کنند، ظاهرا سرعت بالای این فروشگاه در توسعه خود نقائص خواسته یا ناخواسته فراوانی را به آن تحمیل کرده است که مطمئنا مدیران این فروشگاه آگاهی بیشتری از آن دارند.

این مطلب در تلاش برای این است تا با طرح این مشکل که مطمئنا مشکل بسیاری از خریداران این فروشگاه و سایر فروشگاه‌های انلاین است در برطرف کردن آن موثر باشد. شما چه تجربه‌ای در خرید از دیجی‌کالا و سایر فروشگاه‌های آنلاین دارید!؟ با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:
96 نظر برای این مطلب
  1. karan می‌گوید

    درود
    یک دستگاه لپ تاپ لنوو از دیجیکالا خریدم و پس از روشن کردن متوجه شدم که چندین پیکسل سوخته در صفحه نمایش آن وجود دارد. پس از چندین بار پیگیری نهایتا گفتند که طبق قوانین بین المللی پیکسل سوخته شامل تعویض کالا نمیشود!! واقعا دیگه مشتری رو هیچی حساب نمیکنن. من یکی که دیگَه به هیچ عنوان از شرکت دزد و کلاهبردار دیجیکالا خرید نمیکنم.
    لپ تاپ قبلیم رو از یکی از مراکز فروش کامپیوتر خریده بودم همونجا باز کرد، تست کرد و تحویل داد. این دفعه هم اگه حضوری خریده بودم همونجا معلوم میشد و نمیخریدمش.َ

  2. وحید می‌گوید

    سلام، به نظر من عامل قوت دیجی کالا یعنی نداشتن رقیب جدی و همتراز که البته اینم برای من جای تعجب داره که چطوری میشه که ما حتی توی بازار غیر دولتی هم دچار انحصار و فضای غیر رقابتی هستیم؟؟؟!!! داره تبدیل به بزرگترین نقطه ضعفش میشه، انگار خیالشون راحته مثل یه بازیکن فیکس تیم ورزشی که خیالش راحته که رقیبی براش نیست و از تمرین و کار جدی شونه خالی میکنه،
    یه چیزی هم در مورد قیمتاش که اصلا دیگه نوبره، بخصوص در مورد کالاهای دیجیتال و وارداتی، حداقل (تا اونجایی که من دیدم) 10، 15 مورد از کالاهاشون رو توی سایتای دیگه تا 30 الی 50، 60 درصد ارزونتر میشه خرید،
    و یه چیز دیگه هم در مورد پاسخگویی تلفنی شون که انگار به جای آدم یه سری ربات نشوندن اونجا، طرف کاری نداره درد تو چیه فقط یه جمله رو بهش یاد دادن که شما 3 شبانه روزم واسش توضیح بدی همون یه جمله رو هی واست تکرار میکنه،
    من چنتا خرید با تجربه ی خوب از دیجی کالا داشتم ولی دقیقا این اواخر داره ناامیدم میکنه.

  3. سالار می‌گوید

    دیجیکالا از زمانی که مارکت پلیس شده و با تامین کنندگان کار میکنه اوضاعش بهم ریخته کافیه یک سر به پیج اینستاگرامش بزنید تا متوجه بشید چه حجم انتقاد و شکایتی داره ازشون میشه… من چند وقت پیش ازشون اسپیکر گرد چراغ دار گرفتم که کالای ارزون و فیک محسوب میشد ( البته خودشون که میگن ما همه چیزمون اصله !! ) وقتی دستم رسید چراغاش کار نمیکرد چون قیمت پایین بود یک بار زنگ زدم دیدم دارن میپیچونن دیگه اصلا پیگیری نکردم ولی 3 روز قبل از فروشگاه خاص باکس یه اسپیکر جی بی ال گرفتم نکته جالب اینکه تفاوت کالاهای اصلی و طرح اصلی رو هم تو سایت توضیح داده ، هم تو قیمت خرید برای هر کالا … کالا شون دو3 روزه رسید با ارسال رایگان کیفیت عالی قیمت از همه جا ارزون تر … یک اسپینر فلزی هم که اینجا قیمت گرفتم نزدیک 30 تومن بود برام هدیه گذاشتن. خداییش کیف کردم . فروشگاه های بزرگ دیگه خودشونو خراب کردن.به نظرم از کوچکترهایی که تازه شروع کردن و سرشون به تنشون میارزه خرید کنید خیلی بهتره دوستان.

  4. دکتر علی می‌گوید

    بنده چندین سال از چندین شهر مختلف مشتری پر و پا قرص دیجی کالا بودم ولی اخیرا بسیار رفتار موذیانه ای از خود نشان میدهد. بنده یه ساعت چند میلیونی 20 اسفند ثبت سفارش کردم اما وقتی بدستم رسید دیدم که عقربه دقیقه شمارش کار نمیکند. با کلی زحمت کالا رو پس دادیم و پولمون رو 10 روز بعد مسترد کردن. دوباره یه ساعت گرونتر سفارش دادم و دوباره یه ساعتی واسم فرستادن که خاصیت موتور کوارتزش کار نمیکرد و در بهترین حالت نیاز به شوک یا شارژ داشت. دوباره با کلی دنگ و فنگ و تماس چند ده باره پولمو تونستم بعد یکمااااااه پس بگیرم. بعد سفارش از خود شرکت گارانتی کننده دادم. هم ساعت رو خیلی شیک و نو واسم فرستادن. هم برگه گرانتیش و تاریخ روزش آماده بود که مال دیجی گارانتیاشو نمیفرستادن(خخخخ) و هم خودکار ست اون ساعت هم همراهش بود که مال دیجی اصلا خودکارشو برداشته بودن. دوتا کمربند سفارش دادم خیلی گرون ولی یا سایزشو کوچیک میفرستادن رنگ آبی(!!!) یا یه مدل دیگه بود. اونا هم برگشت وجهشون 2هفته سول کشید. میگن تو صف پذیرشه. بابا وقتی میری حضوری بخری، کالا رو پس نمیدی بگه برو 1ماه دیگه پولشو میدم که؟ با پول مردم داره کار میکنه و تو حساب کوتاه مدت میره و یه یکماهی سودشو حساب میکنه بانک واسش. خلاصه داستانی شده

  5. anna می‌گوید

    دیجیکالا افتضاع ۲ هفتست ی ست عطر سفارش دادم دقیقا ۲ هفته و خورده ایه که برام ارسال نشده هر چی پیگیری میکنم میگن یکم دیگه براتون ارسال میشه

  6. مشتری می‌گوید

    درود بر شما. از دیجی کالا یه خرید کردم وقتی فرستادن دیدم اجناس معیوب هستند و تماس گرفته و درخواست پس دادن کردم و آمدند و بردند. الان 13 روز از باز پس دادن سفارش می گذرد پول دو قلم از کالاها را پس از ده روز به حساب واریز کردند و با وجود بیش از ده بار تماس با دیجی کالا باقی پول که متعلق به بخش دیگری از سفارش بود را هنوز واریز نکرده اند و هر بار تماس می گیرم در ابتدا ادعا می کنند واریز شده است ولی وقتی ثابت می کنم واریز نشده است ادعا می کنند ظرف یکی دو روز آتی واریز می شود ولی نمی شود.

  7. مسعود می‌گوید

    مشتری 10 ساله دی جی کالا بودم ولی از این به بعد اصلا خرید رو از این سایت به هیچ کس توصیه نمیکنم
    با سلام
    اینجانب در مورخ 5 اسفند 1396 دستگاه کامپیوتر همه کاره 19.5 اینچی ام اس آی مدل Pro 20 EX 7M – D به مبلغ 3/749/000 تومن به همراه 3 قلم کالای دیگر رو از سایت دی جی کالا به شماره فاکتور DKC-26217890 انلاین خریدکردم و بعد از چند روز که کلاها به دستم رسید متوجه شدم که به جای مدل Pro 20 EX 7M – D مدل Pro 20 EX 7M – W را برای بنده ارسال کرده اند که که فاقد حافظه هارد 128 SSD است – وقتی که متوجه شدم فورا با خدمات پس از فروش دی جی کالا تماس گرفته و موضوع را بیان کردم کارشناسان منو عودت به آقای نادری ( کارشناس خدمات پس از فروش ) دادند و ایشان گفتند که از طریق تلگرام عکس و مدا دستگاهی که به دستتان رسیده برای من ارسال کنید ( اسکرین شات موجوده) نهایت ایشان تایید کردند که اشتباهی در ارسال پیش امده و منتظر تماس کارشناسان جهت عودت کالا و نهایت تعویض باشید. با توجه به اینکه چد روز گذشت و کسی از دی جی کالا تماس نگرفت ( به گفته خودشان ترافیک فروش نوروزی بوده و حجم سفارشات زیاد) تصمیم گرفتم دوباره خودم پیگیری کنم- تا مورخ 18 فروردین با صرف حداقل چند ساعت پشت تلفن بودن و حدود حداقل 30 تا تماس با کارشناسان دوباره مثل روز اول توضیح دادم که کالایی که به دستم رسیده فاقد حافظه 128 SSD هست و مغایر با توضیحات صفحه کالا است. لازم به توضیح است که با هر تماس بنده و اتمام گفتگو مسج با متن مشتری گرامی پیگیری شما در خصوص درخواست DKR-629801 ثبت شد برای بنده ارسال میشد ( حدود 12 بار این مسج ارسال مجدد شده ) در نهایت و پس از پیگیری های مداوم بنده در 18 فروردین به بنده اعلام گردید که کالا به علت مغایرت به ادرس دی جی کالا در تهران عودت داده بشه و بعد از دریافت کالا توسط واحد پذیرش دقیقا همانی که خریداری کردم ارسال خواهد بشه. لازم به توضیحه که در فاصله خرید کالا یعنی 5 اسفند 96 لغایت 18 فروردین 97 قیمت این کالا به علت نوسان شدید ارز دقیقا 1/400/000 تومن در بازار گرانتر شد و بنده همان روز 18 فروردین قبل از اینکه به دی جی کالا پس بفرستم با چندین نفر از کارشناسان صحبت کردم که من می‌خوام کالا راطبق مغایرت پس بفرستم و کالا هم الان در سایت شما با قیمت جدید و نجومی موجوده و اگر نهایت تا موقعی که کالا دست شما رسید موجودی کالا تمام شد دقیقا کالای خودم را برگردانید ( چون من نمیخواستم به خاطر یک هارد 128 SSD که قیمتش نهایت 250 هزار تومن است کالایی رو پس بفرستم که الان1/400/000 تومن اختلاف قیمتش هست. بالاخره با اتمام حجتی که با کارشناسان فروش و خدمات پس از فروش به عمل امد کالا 19فروردین ارسال و 21 فروردین به دست دی جی کالا رسید ( رسید پستی موجود است). از زمان دریافت کالا توسط دی جی کالا اینقدر در پذیرش کالا دست دست کردن تا نهایت 1 اردیبهشت شد و مسج پذیرش کالای شما انجام شد به دست بنده رسید و همان لحظه که موجودی کالا را در سایت چک کردم دیدم زده ناموجود !!! سراسیمه با کارشناسان تماس مجدد گرفتم و شرح حالا چندین مرتبهبازگو کردم و گفتن مغایرت صحیح بوده و براتون عودت وجه انجام میدهیم !!!! کلی توضیح دادم که قرار نبود عودت وجه انجام گیرد و کالایی که خریداری کردم قرار بوده دقیقا همون ارسال بشه و قبل از ارسال هم اتمام حجت کردم که اگر تا آن موقع ناموجود شد همینو پس بفرستید چون بعد از دو ماه دیگه نمیتوانم با پول قبلی کالا را دوباره بخرم . متاسفانه کارشناسان زیره باره هیچ‌کدام از صحبتها نرفتن و همزمان مسج اومد که لطفاً شماره کارت معتبر را در پروفایل جهت عودت وجه ثبت کنید !!!!! ( لازم به توضیح است که بنده فایل صوتی تمام مکالمات از ابتدای اعلان مغایرت تا انتهای کار در موبایل ضبط شده دارم).
    بعد از عودت وجه به بخش فروش و پشتیبانی سایت و همچنین ایمیل دی جی کالا این متن رو ارسال کردم ولی در نهایت گفتن در خریدهای بعدی براتون جبران میکنیم !!!! که این جمله اصلا کارایی و به درد بخوری لازم رو در یک فروشگاه اینترنتی ندارد .
    حتی دیگه اپلیکیشنش رو پاک کردم که دیگه لوگوی نحسش رو نبینم کلاهبردارها

  8. فاخته می‌گوید

    یه ترفند بسیار قدیمیه که از حالت روانی ای که ایجاد میشه در مردم سو استفاده می کنن … این روی بعضی افراد تاثیر میذاره و گول می خورن و محصول با قیمت بایین تری رو که می تونن توی فروشگاه هایی مثل زنبیل و مدیسه و….بخرن رو برن اینجا بخرن!!!!!!!!!!!!!!!!!

  9. امید می‌گوید

    من در جشنواره نوروزی یک تلویزیون LG خریدم که طبق مشخصاتی ک برای این جنس در سایت دیجیکالا و سایت الجی بود بایستی همراه اون کارت قرعه کشی ارسال میشد
    که کارت قرعه کشی ارسال نکردند
    و با وجود پیگیریهای یکماهه نتیجه ای نگرفتم
    جالب اینکه هر شکایتی هم در سایت الجی ثبت کردم، توجهی نکردند. LG هم دیگه مثل سابق نیست. مشتری ایرانی رو ب حساب نمیاره

    تمام این مشکلات بدین دلیله که سایتهای خرید اینترنتی ایران رقیب خارجی (مثل آمازون) ندارند تا رقابت مجبورشون کنه ک درست رفتار کنند.

  10. محمدرضا می‌گوید

    من از دیجی کالا در تاریخ 18 اسفند 96 دو تا گوشی Asus Zenfone 4 max خریدlم که که یکی از آن ها خراب بود اکنون پس از گذشت حدود یک ماه از آن تاریخ هنوز گوشی موبایل بنده به من تحویل داده نشده است با اینکه مبلغ آن همان موقع پرداخت شد ، اگر شرکت توان ارائه خدمات نداشت اعلام می کرد تا من از بازار خرید کنم ،من هربار تماس می گیرم فقط می گویند صبر و تحمل به خرج بدهم چرا که به دلیل عید حجم سفارشاتشان بالاست.

  11. صالح می‌گوید

    من دیگه از این شرکت خرید نمیکنم. آخرین بار یک گوشی گرفتم که با تاخیر زیاد تحویل شد و اصلا تلفنی پاسخگو نبودند. من چند روز بعد را برای تحویل انتخاب کرده بودم که خیالم راحت باشد.
    بسیار ضعیف و غیر مسئولانه برخورد میکنند.

  12. میلاد می‌گوید

    تا الان 11 بار خرید داشتم از دیجی کالا 3 تا گوشی ،کاور ،باتری و… تا الان مشکلی نداشته آخرین سفارشم هم مربوط به یک ماه گذشته بود فقط یک مشکلی که دیدم اینکه بعضی کالا دیجی کالا فروشنده اون نیست و یک سری شرکت اونها رو میفروشن که باید مواظب این نوع کالا ها بود

  13. رسولیان می‌گوید

    بارها از دیجی کالا خرید کردم. هیچ مشکلی بابت پرداخت در محل وجود نداره. اون صفحه فقط امکان پرداخت رو فراهم میکنه و اگر همچنان پرداخت نکنید مشکلی پیش نمیاد و هنگام تحویل پرداخت میکنید. بازه زمانی تحویل کمی طولانیه ولی وقتی کالایی لازم دارید که در فروشگاه های دیگه اصلا پیدا نمیشه ارزش کمی صبر کردنو داره.

  14. مهسا می‌گوید

    واقعا متاسفم برای دی جی کالا من خودم به شخصه اکثر خریدامو تا الان از دی جی کالا میکردم اما الان مدتیه هر چی سفارش میدم حداقل با دو روز تاخیر به دستم میرسه نمیدونم پس چرا تایم انتخابی میده با اینکه همیشه حداقل 3 روز بعدو انتخاب میکنم که فرصت کنن بفرستن اما انقد این فروشگاه بیخود شده که توان اینو نداره سر موعد بفرسته تصمیم گرفتم دیگه هیچ خریدی ازین فروشگاه نکنم چون خیلی غیر مسئولانه پاسخ میدن ترجیح میدم ازین به بعد برم مستقیم از فروشگاه های بیرون خرید کنم تا بشینم تو خونه معطل تا آقایون تصمیم بگیرن جنس منو بفرستن

  15. مهدی می‌گوید

    سلام دوستان
    توصیه: اجناسی که ضمانت 7 روز تعویض رو ندارن،به هیچ وجه از دیجی کالا نخرید. توو خرید بقیشونم بسیار دقت کنید. هدف دیجی کالا فروش جنس به شماست نه پس گرفتن اون. به عبارت دیگه، جنسی و که دیجی کالا براتون بفرسته خونتون، معمولا مال خودتونه دیگه!!
    آخرین تجربه بد خودم و براتون میگم.
    تاریخ 17 بهمن یه مادربرد MSI با گارانتی گرین خریدم (شب به دستم رسید البته). روز بعدش میخواستم از مادربرد استفاده کنم که فهمیدم LED های رووش روشن نمیشه. با پشتیبانی دیجی کالا تماس گرفتم، گفتن به ما مربوط نمیشه، با گارانتی تماس بگیر!! پنجشنبه بود و شرکت گرین هم تعطیل.
    شنبه صبح اول وقت رفتم شرکت گرین واقع در خیابان سمیه. مادربرد منو بررسی کردند و گفتند که مشکل داره و باید بمونه برا تعمیر!! گفتم مگه توو سه ماه اول، تعهد تعویض ندارین؟؟ گفتند که تاریخ شروع گارانتی، روی کارت گارانتی از 20 مهر ماه هستش؛ نتیجتا شامل تعویض نمیشه!!!! گفتم آقا من این دستگاه سه روز نیست که خریدمش، فاکتور براتون میارم، گفتند که ما فاکتور قبول نداریم!! الا و لله فقط کارت گارانتی….
    هیچی دیگه. رفتم دیجی کالا. یه نیم ساعتی اونجا نشستم، بعدشم داستان براشون تعریف کردم. اون دوستی که اونجا بود گوشی تلفن و برداشت و مثلن چند تا زنگ زد اینور و اونور!! بعدشم بهم گفت به علت تعطیلی 22 بهمن کسی نیست جواب شما رو بده!! گفتم مگه شما به علت 22 بهمن سایتتون تعطیل میکنید که الان به من میگید به علت تعطیلی کسی نیست جواب منو بده؟؟ گفتم من الان چیکار باید بکنم؟ گفت تشریف ببرید منزل، بنده پیگیری میکنم و روز دوشنبه بهتون خبرمیدم.

    دوشنبه شد و (23 بهمن) و خبری نشد. تماس گرفتم با دیجی کالا، سراغ اون آقایی که پیگیر کارام بود رو گرفتم. بهم گفتند امروز تشریف نیاوردن!!! خلاصه با یکی دیگه صحبت کردم و شماره یه بنده خدایی توو شرکت گرین و به من داد. زنگ زدم به ایشون، گفتن چهارشنبه بیا شرکت گرین، خودم مشکلت و حل میکنم!!!
    25 بهمن اول وقت رفتم شرکت گرین و سراغ آقای x و گرفتم. بهم گفتن تشریف ندارن!!!!! یعنی آخرشه بخدا این شرکت گرین.
    من یه 16 سالی هس خودم درگیر خریدن لپ تاپ و موبایل و اینجور چیزا هستم. همه جور برخورد بدی هم از شرکت های گارانتی کننده دیدم، ولی اینا دیگه نوبرن. خلاصه با هزار بدبختی مادربرد دادم به خدمات پس از فروش. درخواست تعویض کردم، گفتند باید بررسی شه. (نکته قشنگ اینجاس: روی کارت گارانتی تاریخ شروع گارانتی من 20 مهر خورده بود، ولی توو سیستم خودشون 11 آذر ماه. که به عقیده بنده همون بار اول هم میدونستند و فقط قصد پیچوندن منو داشتند.) دیگه نمیتونستن بزنن زیر اینکه دستگاه من از مدت سه ماه گارانتی تعویض گذشته.
    بعد از ظهر همون روز با اون آقایی که دیجی کالا معرفی کرده بود، تماس گرفتم، گفت امروز مشکلت حل میشه. ولی مشکلم حل نشد!!
    گفتش باید سریال مادربردتون تووی سایت MSI تایوان ثبت شه!! (همه جور پیچوندن دیده بودم الا این یکی!!) پنچشنبه هم خبری نشد و شنبه دوباره تماس گرفتم. بهم گفتن دستگاهتون باید بررسی شه، هنو بررسی نشده (تا قبل از این، خودشون بررسی کرده بودن و اذعان داشتند که دستگاه من خرابه) تا ببینیم مشکل داره یا نه. اگه مشکل داشته باشه عوض میشه!!
    نزدیکه دو هفته از خرید دستگاهی که پانصد و سیزده هزارتومن بابتش هزینه کردم، میگذره، ولی هنوز نتونستم ازش استفاده کنم.
    تازه تکنسین تعمیرشون بهم میگفت مگه چی شده؟؟ همه دستگاه نو میخرن میان اینجا میزان برا بررسی و تعمیر!!!! هیچی دیگه. بدهکارم شدم.

    خلاصه دوستان، حواستون و بسیار جمع کنید که با این شرکتای گارانتی طرف نشید. سرویسی که بهتون نمیدن که هیچ، به شعورتونم توهین میکنن. در حدی که به خودتون صدبار لعنت میفرستید که چرا کالای گارانتی دار خریدید یا چرا اصلا از دیجی کالا خرید کردید. چون اگه از مغازه خرید کنید بین 24 تا 48 ساعت فرصت تست دارید

  16. َعلی می‌گوید

    دیجی کالا یک کارتریج رنگی اچ پی 61 به من فروخت به قیمت 100000 تومان که به دلیل
    اوریجینال نبودن کار نکرد وقتی تماس گرفتم گفتند قابل عودت نیست.از – – – – – خریدم
    هم 14000تومان ارزانتر از دیجی کالا حساب کردند هم یک بسته کاغذ عکس 20 تایی هدیه
    دادند هم سریعتر از دیجی کالا برایم اوردند و مهمتر از همه اینکه اریجینال و سالم بود.
    اکثر کالاهای دیجی کالا گرانتر از جاهای دیگر و حتی بازار است و به کیفیت و کارایی اجناس
    دیجی کالا هم نمیشود اطمینان کرد.

  17. نسرین می‌گوید

    سلام، من هم با شما موافقم بعضی مواقع چاره ای جز خرید اینترنتی نداریم، دیجی کالا جز جاهایی هست که بنظرم خوب بود ولی متاسفانه همین دیروز کلی اعصاب خردی برام داشت، یه کیف لپ تاپ فوروارد برای فارغ التحصیلی برادرم سفارش دادم، برای اینجور هدیه ها زمان خیلی مهم و تعیین کننده است ولی متاسفانه پنج روز طول کشید تا بدستم برسه، روز پنجم قبل از دریافت محصول به دیجی کالا ایمیل دادم وگفتم با توجه به اینکه در شرایط ارسال محصول گفتن که دو تا چهار روزه میرسه ولی چون خلف وعده کردن پس من منصرف شدم از قبولش ولی در نهایت پررویی، گفتن که چون مرسوله به پست استان شما رسیده تقاضای شما رد میشه. واقعا من موندم چقدر این گروه میتونه دروغگو و کلاه بردار باشه، خب بجای فریب مردم و نمایش شرایط عالی، بگن که هیچ تضمینی برای دیر کرد ندارند. من درمورد کیفیت لوازم فروشگاه نظر مخالفی ندارم ولی این فروشگاه در ادب و احترام نسبت بنظر مشتری به سمت منفی بینهایت در حرکته و راحت هم دروغ میگه. من واقعا از این مساله عصبانیم، متاسفانه مرجعی نیست که حق این کلاهبردارای اینترنتی را کف دستشون بگذاره یا حداقل جلوی ضررهای زمانی بقیه مشتریها را بگیره، الان بیشتر از پول و بقیه چیزها زمان برای ما مساله است و دروغگویی در این موضوع ناراحت کننده تر هست. جالبه که بگم دیجی بعد از ایمیل که گفتم لطفا مردم را فریب ندهید، مشخصات من را از اپلیکیشن حذف کرد و سوابق سفارش من از بین رفت.عجب رویی داره بخدا پیش دستی هم میکنه 🙃

    1. سهیل می‌گوید

      پلیس فتا شکایت کنید

  18. علی می‌گوید

    سلام
    من قبلا چندین و چند فقره از دیجی کالا خرید کرده ام. در حال حاضر یک سفارش خرید داده ام که در زمان تعیین شده نیومد و حتی دریغ از یک تماس از طرف دیجی کالا و اطلاع رسانی و عذرخواهی. خودم که پیگیر سفارشم شدم زحمت کشیدند و فرمودند که دو روز دیگه میاد و این یعنی معنی جدید مشتری مداری!!! واقعا جای تاسف داره.

  19. پژمان سلاجقه می‌گوید

    بعنوان طرفدار پر و پا قرص قدیم دیجیکالا متاسفانه باید بگویم دیجیکالا هم در ورطه کلاهبرداری افتاده و تصیه میکنم از دیجیکالا خرید نکنید
    اخیرا تعدادی جنس از جمله یک مولتیمتر دیجیتال از دیجیکالا خریدم که در روز تحویل بسیار دیر تحویل شد متوجه شدم این کالا که دیجیکالا برای من به مبلغ ۱۲۵۰۰۰ تومان فرستاده است در بسیاری فروشگاههای اینترنتی به مبلغ ۶۸۰۰۰ الی ۷۵۰۰۰ تومان بفروش میرسد تماسهای متعدد هیچ نتیجه ای نداشت و در نهایت در پاسخ به چندین ایمیل من پاسخ دادند که شما می بایست در عرض ۴۸ ساعت از صدور فاکتور در سیستم دیجیکالا شکایت میکردید و نهایتا اینکه گران فروشی خود را توجیه میکنند
    و متاسفانه سیاست مدیریت دیجیکالا ظاهرا نمیداند بر اساس اصول اقتصادی هزینه جذب مشتری جدید ۵ برابر هزینه نگهداشتن مشتری قدیمی است دیجیکالا واقعأ متاسفم

  20. jason می‌گوید

    با عرض سلام
    {{{{{{{به شدت مواظب فروشنده کالا در دیجی کالا باشید}}}}}}}}
    جدیدا دیجی کالا کالاهایی رو که میاره فروشنده هاش مغازه ها یا شرکت ها غیر دیجی کالا هستند زمانی که شما مشکلی به کالایی که از فروشنده ای غیر از دیجی کالا خریده باشید بر بخورید خیلی راحت به شما میگه طبق انتخاب خودتون فروشنده رو انتخاب کردید و ما نیستیم و از ارائه خدمات به شما معذوریم .
    دیجی کالا دیگه مثل سابق نیست متاسفانه.

    1. وحید می‌گوید

      دقییییییییییییییییییییقا. ظاهرا دیجیکالا جدیدا داره از این انحصارش توی فروش اینترنتی سوءاستفاده میکنه.

  21. عاطفه می‌گوید

    دیجی کالا موثع ثبت سفارش میگه که از ارسال فاکتور خودداری بکنید تا در قطع شدن درختان جلوگیری شود
    در عوض میبینیم که چندین برگه تبلیغات با سفارش میفرستن.

  22. مهدی می‌گوید

    با سلام
    بنده هم سالهاست که از این سایت خرید میکنم و تا الان هم از لحاظ کیفیت و هم سرعت راضی هستم و مشکلی ندیدم. در مورد برگشت کالا هم تجربه خوبی داشتم. یک گلس برای سرفیس خریداری کردم که به اشتباه خودم مدل دیگه ای خرید کرده بودم و به دستگاه من نخورد. بسیته بندی باز شد و حتی یک خش ظریف هم روی گلس افتاد که فکر نمیکردم عوض کنن ولی با مدل دیگری عوض و تحویلم شد.
    من فکر میکنم اول باید به حجم مبادلات دیجی کالا در مقابل اشکالات و موارد شکایتی فکر کنیم و بعدا نظر بدیم.
    با سپاس

    1. ناشناس می‌گوید

      فک کنم از کارمندان دیجی کالا باشه شایدم مدیرشه یه طوری از دیجی کالا دفاع میکنن انگار ناموسشونه…

      ما دروغ میگیم فقط شما راست میگی!

      هر کس به مشکل خورد به سایت نماد الکترونیک شکایت کنه…

  23. پیروز می‌گوید

    به نظرم زیادی مغرضانه بود
    اگه میدونستین این یک مورد از بین چند صد هزار بوده اینجوری نمی گفتین !
    البته باید همین یک مورد هم نباشه

    1. ناشناس می‌گوید

      برو یه کشور خارجی ببین سایت های اونا یه مورد اینطوری ام داشته باشن چه کارشون میکنن!!!

      عادت کردیم به شرایط بد!!! وقتی جلوی هر بدی ای وایستین مجبور میشن هر ضعفی دارن رفع کنن اگر شما همون مورد بین صد هزار!!! باشین چی؟!! بازم ابراز رضایت میکردین و میگفتین دستتون درد نکنه کالا رو به بقیه رسوندین فقط ماله من اینطوری شد!؟!؟

      مسخره ان به خدا یه سری!

  24. علی می‌گوید

    منهم از زندگی ام زدم یه روز موندم توی خونه که هیچ خبری نشد
    کلی تماس گرفتم تا روز بعدش ارسال کردند

    حتما حتما این موارد رو به پلیس فتا گزارش کنید
    من این مورد رو گزارش کردم و پلیس فتا شدیدا پیگیری کرد طوریکه دیجیکالا گفت زنگ زدیم عذرخواهی برنداشتین
    چند نفر گزارش بدن دیگه از این بی برنامگی ها پیش نمیاد

  25. داوود خرسند می‌گوید

    سلام
    الان چندین ساله که از دیجیکالا خرید میکنم
    جز یک مورد که یه هدست بلوتوث بود و متاسفانه کیفیت خوبی نداشت تا حالا جنس بد یا بی کیفیت از دیجی کالا نخریدمضمن اینکه چندین بار جنس هایی رو گرفتم که بعد از ۱۰ روز برگردوندم و پول کامل بهم داده شده و واقعا صداقتشون رو توی فروش اجناس تحسین میکنم. منتها جدیدا امکان پیگیری مرسولاتش نیست که یه ضعف به حساب میاد

  26. حسن می‌گوید

    با سلام
    الان توی ایران فروشگاه های اینترنتی بیشتری فعالیت می کنن که شرایط خیلی بهتری هم نسبت به دیجی کالا دارن که میشه با اطمینان از اونها خریداری کردمثلا یکی از این فروشگاهها قاصدک شاپینگ است که من یه خرید سفارش دادم و بعدش باهام تماس گرفتن و دقیقا مشخصات جنسی که می خواستم رو ازم پرسیدن و با اطمینان کامل جنس رو برام فرستادن و با پست پیشتاز به دستم رسید ولی دلیلش هم همین تاخیر هایی بود که از دیجی کالا دیده بودم
    با تشکر

  27. اسم شما می‌گوید

    فاکتورهای دیجی کالا این مشکل رو داره که بعضی اقلام توی فاکتور نیست ولی در جمع کل حساب شده.

    1. yaqob می‌گوید

      دقیقا درست می گه واسه منم همین اتفاق افتاد و فاکتوری که دیجی کالا داده بود ناقص بود ولی جمع کل توی اون زده شده بود.با اعتراض من کار به جایی نرسید.خیلی…

    2. علی می‌گوید

      سلام من هم خریدی داشتم که توی فاکتور همه اجناس ذکر نشده بود و فکر میکنم بخاطر این هست که دیجیکالا اجناس فروشگاه های دیگه رو هم میفروشه حتا توی بعضی پست هاش لینکی با نام «کالای خود را بفروشید» داره که شما حتی میتونی کالای خودت رو بفروشی در کل میخاستم بگم احتمالن فروشگاه دیجیکالا نبوده که جنس تو فاکتور قید نشده.در مورد زمان تحویل هم به دلیل اینکه جنسی داشتم که مال دیجیکالا نبود باید ۲ روز صبر میکردم ولی اگر اون جنس رو نمیگرفتم فردای خرید تحویلم میشد.در هر صورت من همه چیزی که میخاستم رو خریدم و ۲ روز بعد ۱ ساعت زودتر از اون بازه زمانی مشخص شده پیک با من تماس گرفت و من چون مشکلی از بابت بودن در محل نداشتم کالا رو به راحتی تحویل گرفتم.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.