وال استریت: دوربین TrueDepth آیفون X دلیل محدودیت تولید این گوشی است

گفته می‌شود اپل در تامین قطعات و تولید آیفون X یا همان آیفون 10 اپل با مشکل مواجه شده و این مشکل شاید باعث عرضه محدود این گوشی تا پایان سال باشد. حالا وال استریت ژورنال دلیل این مشکل را دوربین TrueDepth این گوشی عنوان کرده است.

0

دو جز اصلی سیستم دوربین و تشخیص چهره جلوی آیفون 10 با نام رمز رومئو و ژولیت (!) برای سیستم FaceID و همچنین فعال کردن انیموجی‌های اپل ضروری است و به نظر می‌رسد تولید ماژول‌های رومئو  بسیار دشوار است و زمان بیشتری می‌برد.

به این ترتیب برخلاف شایعات قبلی که صفحه‌نمایش OLED آیفون 10 را عامل تأخیر این گوشی می‌دانستند به نظر می‌رسد سیستم تشخیص چهره جدید این گوشی را باید مقصر بدانیم. اپل ابتدا سعی کرد تاچ آی‌دی را به زیر صفحه‌نمایش ببرد اما از آن‌جا که این فناوری حاضر نبود مجبور شد یک سیستم تشخیص هویت جدید با نام FaceID راه‌اندازی کند.

به گفته وال استریت مشکل آن‌قدر حاد است که کارخانه‌های مسئول تولید این قطعه می‌توانند تنها ده‌ها هزار قطعه رومئو در طول روز تولید کنند. این درحالیست که آیفون 8 قرار است 12 آبان‌ماه به بازار عرضه شود و احتمالاً پیش‌خرید آن میلیونی خواهد بود. به این ترتیب کاملاً محتمل است که اپل نتواند جوابگوی پیش‌خرید‌های ثبت شده برای این گوشی باشد.

با این وجود گفته می‌شود از ابتدای سال 2017 اپل سرانجام جوابگوی تقاضا خواهد بود و علاوه بر این تمامی آیفون‌های سال 2018 نیز به FaceID مجهز خواهند شد.

منبع GSMArena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.