خطای GPS در برخی گوشی‌های هوشمند سال آینده به کمتر از 30 سانتی‌متر می‌رسد

با این‌که GPS یکی از پرکاربردترین قطعات گوشی‌های هوشمند کنونی است اما هنوز دقت کافی را ندارد. گفته می‌شود سال آینده دقت GPS در گوشی‌های هوشمند قرار است بهبود چشمگیری پیدا کند.

0

به گزاش IEEE Spectrum شرکت Broadcom در حال تولید یک چیپ GPS جدید است که می‌تواند مکان شما را با دقتی کمتر از یک فوت یا 30 سانتی‌متر تشخیص دهد. این درحالیست که چیپ‌های GPS فعلی دقتی برابر با 3 تا 5 متر یا 16 فوت دارند. این دقت پایین باعث می‌شود گاهی در رانندگی اپلیکیشن مسیریاب متوجه نشود شما در بزرگراه در حال حرکت هستید و یا وارد یک رمپ شده‌اید و گاهی اوقات سبب می‌شود تا شما یک پیچ مهم را از دست داده و راه خود را دور کنید.

با این‌که هنوز مشخص نیست چه گوشی‌هایی قرار است این چیپ دقیق را دریافت کنند گفته می‌شود دقت بالاتر آن به سبب ارسال امواج ماهواره‌های جدید GPS است که تا آن زمان 30 ماهواره به این استاندارد جدید مجهز خواهند شد. علاوه بر دقت بالاتر این فناوری جدید می‌تواند مشکلات ناشی از بازتاب سیگنال از ساختمان‌ها و آسمان‌خراش‌های بزرگ را کم‌تر کند تا در مناطق شلوغ نیز بتوانید بهتر با ماهواره ارتباط برقرار کنید.

با این وجود از آن‌جا که در حال حاضر کوالکام بزرگترین تولیدکننده چیپ‌های GPS است و بسیاری از تولیدکنندگان بزرگ از جمله سامسونگ و اپل از چیپ‌های این شرکت استفاده می‌کنند احتمالاً در گوشی‌های محبوب بازار شامل این فناوری نخواهیم بود و باید یک سال دیگر هم برای فراگیر شدن آن صبر کنیم.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.