در اینستاگرام حالا می‌توانید تعیین کنید چه کسانی بتوانند روی تصاویر شما کامنت بگذارند

امروز اینستاگرام مجموعه ابزارها و قابلیت‌هایی را عرضه می‌کند تا با آزار و اذیت مبارزه کرده و به حفظ امنیت و آرامش کاربرانش کمک کند.

0

بسیاری از افراد خواهان این اولین قابلیت بوده‌اند: امکان محدود کردن کاربرانی که می‌توانند روی پست‌ها کامنت بگذارند. اینستاگرام حالا به هر شخصی که حساب کاربری عمومی یا Public داشته باشد، امکان محدود کردن افرادی که می‌توانند روی پست‌ها کامنت بگذارند را می‌دهد. این افراد می‌توانند شامل کسانی که خود کاربر آن‌ها را فالو می‌کند، تنها دنبال کنندگان خودشان یا هردو دسته باشند. حساب‌های کاربری عمومی و خصوصی نیز همچنان می‌توانند کامنت‌ها را به‌طور کامل غیرفعال کنند؛ اما به نظر می‌رسد که غیرفعال کردن کامنت‌ها، هنوز از پستی به پست بعد تعیین می‌شود.

همچنین اینستاگرام فیلتر کامنت‌های توهین‌آمیز خود را به چهار زبان دیگر عربی، فرانسوی، آلمانی و پرتغالی گسترش داده است. این قابلیت ابتدا برای زبان انگلیسی و از حدود 3 ماه پیش ارائه شد. قرار است که این فیلتر از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین استفاده کند تا در طول زمان گستره لغات خود را گسترش داده و در فیلتر کردن، هردو بخش کلمه‌ها و محتوایی که در آن به‌کاربرده می‌شود را مدنظر قرار دهد.

حالا اینستاگرام برای بینندگان ویدئوهای زنده، امکان فرستادن منابع سلامت ذهنی به شخص پخش‌کننده ویدئو را می‌دهد. چنین قابلیتی می‌تواند ارزش پلتفرم را بالا ببرد، چراکه از زمان ارائه شدن Facebook Live شاهد اخباری از افرادی که ویدئو از آسیب زدن به خود یا حتی خودکشی‌شان را پخش کرده‌اند بوده‌ایم. اینکه بیننده‌ها امکان ارائه کمک و اطلاعات به شخص پخش‌کننده را داشته باشند، می‌تواند از بروز حوادث غم‌انگیز این‌چنین جلوگیری کند.

گزارش‌شده که اینستاگرام الآن نیز به کاربران امکان گزارش پست‌هایی که به صدمه زدن به خود شخص و خودکشی مربوط می‌شوند را می‌دهد. همچنین این پلتفرم به کسانی که چنین پست‌هایی را ارسال کرده‌اند، کمک و راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌کند؛ اما حالا اینستاگرام فعالانه در وسط پخش ویدئو پنجره‌ای را باز می‌کند و دیگر تا انتهای پخش برای شروع کمک به شخص صبر نمی‌کند. تنها به خاطر اینکه این پنجره در صفحه‌نمایش داده می‌شود، پخش ویدئوی زنده متوقف نخواهد شد، پس پخش‌کننده‌ها می‌توانند نسبت به اطلاعات درون پنجره بی‌تفاوت باشند، یا آن را بخوانند و بعد به پخش ویدئوی خود بازگردند.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.