هکرها از قابلیت Find My iPhone برای قفل کردن مک قربانیان و دریافت باج استفاده می‌کنند!

یکی از قابلیت‌های مفید آیفون و مک قابلیت ردیابی و قفل کردن از راه دور دستگاه در صورت گم شدن و یا دزدیده شده آن است. اما ظاهراً هکرها از یک ایراد نرم‌افزاری در این سرویس برای گرفتن باج از کاربران مک استفاده کرده‌اند.

0

پیش از این‌که نگران شوید باید بدانید برای این‌کار هکر به نام کاربری و پسورد iCloud شما نیاز خواهد داشت پس اگر پسورد خود را ایمن نگه‌دارید خطری شما را تهدید نخواهد کرد. با این وجود اگر هکر پسورد شما را بدانید می‌تواند با استفاده از آن مک‌بوک یا کامپیوتر مک شما را از راه دور قفل کرده و دسترسی شما به اطلاعات و سیستم‌عامل را به کلی مسدود کند.

کاربرانی که با این مشکل روبرو شده‌اند می‌گویند هکرها چیزی حدود 50 دلار را برای آنلاک کردن دستگاه از آن‌ها طلب کرده‌اند. گفته می‌شود نحوه دسترسی این هکرها به پسورد اپل آی‌دی و آی‌کلاود کاربران نیز درز اطلاعات از سوی سایت‌ها و سرویس‌های دیگر (و نه اپل) بوده است. برای همین است که همیشه تأکید می‌کنیم پسوردتان را جایی یادداشت نکرده و در سرویس‌های مختلف نیز از پسورد یکسان استفاده مکنید.

برای این‌که خیالتان از بابت چنین حمله‌هایی راحت باشد بهتر است در اسرع وقت پسورد آی‌دی اپل خود را تغییر داده و همچنین تأیید هویت دومرحله‌ای را نیز فعال کنید. اگر هم خدایی ناکرده به این مشکل دچار شدید می‌توانید موضوع را با پشتیبانی اپل در میان بگذارید.

منبع ubergizmo
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.