تعمیر شیشه پشتی آیفون 8 از تعمیر صفحه‌نمایش آن گران‌تر است!

معمولاً گران‌ترین و دشوارترین بخش یک گوشی هوشمند برای تعمیر صفحه‌نمایش آن است. اما ظاهرا قاب شیشه‌ای پشتی جدید آیفون 8 و آیفون 8 پلاس از نظر تعمیرپذیری دشوارتر از صفحه‌نمایش این دو گوشی است!

0

بزرگترین تغییر طراحی در آیفون 8 و 8 پلاس را می‌تواند استفاده از پنل شیشه‌ای به جای بدنه تمام فلزی در پشت گوشی دانست چرا که این گوشی از نظر ظاهری با آیفون 6 که سه سال پیش عرضه شد تفاوت بارز دیگری ندارد! اپل بدنه شیشه‌ای را برای اضافه کردن قابلیت شارژ بی‌سیم اضافه کرده اما همان‌طور که می‌دانید شیشه نسبت به فلز بسیار شکننده‌تر است.

اپل در طرف +AppleCare خود که برای آیفون ارائه می‌کند در صورت شکسته شدن صفحه‌نمایش آن را تنها با 29 دلار تعویض خواهد کرد اما ظاهراً این طرح شامل شیشه پشتی نشده و در صورت شکستن آن باید 99 دلار به اضافه مالیات را برای تعمیر و تعویض شیشه بپردازید. در طرح +AppleCare اپل تا دوبار صفحه‌نمایش را با قیمت 29 دلار و سایر خسارات را با قیمت 99 دلار تعمیر خواهد کرد و پس از آن باید برای آیفون 8 مبلغ 349 و برای آیفون 8 پلاس 399 دلار بپردازید. گفتنی است +AppleCare رایگان نیست و در صورت درخواست کاربر با قیمت 129 دلار برای آیفون 8 و 149 دلار برای آیفون 8 پلاس ارائه می‌شود. این درحالی‌ست که رقبایی مثل اچ‌تی‌سی سرویس‌های مشابهی را با نام Uh-Oh به‌صورت رایگان عرضه می‌کنند.

قیمت این خدمات همچنین هنوز برای آیفون 10 مشخص نیست اما می‌دانیم +AppleCare برای این گوشی 199 دلار هزینه خواهد داشت. با این وجود احتمالاً با توجه به صفحه‌نمایش کمیاب OLED آیفون و طراحی بی‌حاشیه آن حدس می‌زنیم قیمت تعویض صفحه‌نمایش این گوشی بسیار بیشتر باشد.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.