اپل نسخه نهایی macOS High Sierra را منتشر کرد

سرانجام سیستم‌عامل دسکتاپی جدید اپل که در WWDC معرفی شده بود به شکل یک آپدیت رایگان برای کاربران macOS Sierra منتشر شد.

0

به گفته اپل تمامی مک‌های سال 2010 یا جدیدتر و حتی برخی مک‌بوک‌ها و آی‌مک‌های سال 2009 با High Sierra سازگار خواهند بود.

پس از نصب آپدیت شاید بلافاصله متوجه تغییرات قابل توجه در ویژگی‌ها یا طراحی macOS نشوید اما در واقع High Sierra عملکرد سیستم‌عامل را از هسته تغییر می‌دهد. حالا این سیستم‌عامل از فایل سیستم جدید اپل APFS استفاده می‌کند و همچنین از استانداردهای فرمت بهینه HEIF برای تصویر و HEVC برای ویدئو بهره می‌برد. برای توضیحات بیشتر در مورد HEIF می‌توانید این مطلب را بخوانید و HEVC نیز نام دیگر کدک H.265 است که می‌تواند ویدئوهای خصوصاً با وضوح 4K را بدون کاهش کیفیت اما با حجم کمتری نسبت به H.264 ذخیره کند.

علاوه بر این اپلیکیشن Photos حالا گسترش یافته و شامل ابزارهای ویرایش متعدد تصویر است. اپل همچنین در نسخه جدید سافاری ویدئوهایی که خودکار پخش شده و آزاردهنده هستند را غیرفعال می‌کند و امکان تحت نظر گرفتن فعالیت کاربران را با ویژگی Intelligent Tracking Prevention برای تبلیغ‌دهندگان دشوارتر از قبل کرده است. سیری حالا یک صدای جدید و طبیعی‌تر درست مثل iOS 11 دارد و اپلیکیشن Notes هم چند قابلیت جدید از جمله پین کردن یادداشت‌ها را کسب کرده است.

macOS High Sierra را می‌توانید به رایگان از اپ استور مک دریافت کنید.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.