چگونه فیلمبرداری 4K@60fps یا 1080p@240fps را در آیفون 8 و آیفون X فعال کنیم؟

آیفون 8 و آیفون X به قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 4K یا 1080p در سرعت‌های 60 و 240 فریم درثانیه مجهز هستند اما فعال کردن این ویژگی راحت نیست. در ادامه با هم خواهیم دید چگونه می‌توان فیلمبرداری 4K@60fps یا 1080p@240fps را در آیفون 8 و آیفون X فعال کرد.

0

انصافا باید گفت آیفون‌های جدید اپل از لحاظ دوربین چیزی کم ندارند، آیفون 8 و 8 پلاس قادر هستند تا با سرعت 60 فریم در ثانیه با کیفیت 4K فیلمبرداری کنند، این گوشی‌ها به راحتی از عهده فیلمبرداری در سرعت 240 فریم در ثانیه با کیفیت 1080p نیز برمی‌آیند.

کاملاً مشخص است که فیلمبرداری در این کیفیت‌های بالا منجر به اشغال فضای زیادی از حافظه گوشی خواهد شد. جالب است بدانید فایل ضبط شده با کیفیت 4K و سرعت 60 فریم در ثانیه برای هر دقیقه چیزی حدود 400 مگابایت فضا اشغال می‌کند در صورتی که فیلمبرداری 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه به 170 مگابایت فضا به ازای هر دقیقه نیاز دارد.

به همین دلیل امکان فیلمبرداری در آیفون‌های جدید اپل با این کیفیت و سرعت بالا به صورت پیش‌فرض فعال نیست و قبل از فیلمبرداری با این کیفیت‌ها باید فرمت ضبط ویدئو را از حالت قدیمی H.264 به حالت جدید HEVC codec تغییر دهید.

خوشبختانه انجام این کار از آنچه به نظر می‌رسد راحت‌تر است و کافی است تا وارد منوی Settings در گوشی آیفون شوید. سپس گزینه Camera را در این منو انتخاب کنید.

در نهایت نیز وارد قسمت Format شوید.

در این قسمت گزینه High Efficiency را انتخاب کنید و تنظیمات Record Video را به میزان 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه تغییر دهید. قسمت Record Slo-mo را نیز به مقدار 1080p با سرعت 240 فریم در ثانیه تنظیم کنید.

اگر تمامی این مراحل را به خوبی انجام داده باشید از این پس به راحتی قادر هستید با آیفون خود با کیفیت 4K در سرعت 60 فریم در ثانیه یا کیفیت 1080p در سرعت 240 فریم در ثانیه فیلمبرداری کنید.

منبع imore
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.