تماشا کنید: آزمون مقاومت آیفون 8 اپل در برابر خط‌وخش و شعله

یکی از مشکلات احتمالی که تولیدکنندگان قطعات گوشی‌های هوشمند در استفاده از شیشه برای پشت و جلوی گوشی‌ها با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، دوام پایین آن‌هاست. شیشه درنهایت از فلز یا حتی پلاستیک شکننده‌تر است. بد نیست که در اینجا به کلمه «احتمالی» دقت کنیم؛ تمام شیشه‌ها به یک روش ساخته نمی‌شوند، خصوصاً شیشه‌هایی که استفاده آن‌ها در گوشی‌های هوشمند است.

0

همان‌طور که تست سه مرحله‌ای آیفون 8 JerryRigEverything نشان می‌دهد، اضافه شدن شیشه به بدنه جدیدترین گوشی هوشمند اپل توانسته این دستگاه را مقاوم‌تر از همیشه بسازد.

شیشه بسته به اینکه در کدام قسمت از گوشی استفاده‌شده باشد، چند ویژگی بهتر از پلاستیک یا فلز دارد. در صفحه‌نمایش، باعث مقاومت آن در برابر خراش می‌شود خصوصاً اگر شیشه استفاده‌شده، Gorilla Glass 5 باشد. درست مثل هر گوشی هوشمند امروزی، آیفون 8 تنها در مرحله 6 شروع به خراش برداشتن کرد.

شیشه یاقوت کبود پوشش بهتری برای گوشی هوشمند محسوب می‌شود، اما قیمت بالایی داشته و بازده آن‌چنانی ندارد. اپل ادعا می‌کند که برای دوربین پشتی دستگاه از شیشه یاقوت کبود استفاده کرده است؛ اما مشخص‌شده که شیشه آن ترکیب سطح پایین‌تری دارد که در تست سختی موس مرحله 6، خراشیده شد. جالب است که در مقابل چاقو و کاتر از خود مقاومت نشان می‌دهد، اما با شن و ذرات خاک خراشیده می‌شود.

شیشه پشت گوشی از کناره‌های دستگاه نیز محافظت می‌کند؛ اما فایده دیگری هم در استفاده از شیشه در کناره‌های گوشی وجود دارد. چنین ترکیبی به تمام دستگاه یکپارچگی ساختاری و سفتی خاصی می‌بخشد. به‌این‌ترتیب خم کردن آن با دست‌خالی یا قرار گرفتن در جیب تنگ شلوار، غیرممکن است. اندکی پلاستیک در لبه‌های شیشه وجود دارد که از آن در مقابل افتادن و برخورد با زمین محافظت می‌کند.

با توجه به تمام فایده‌های گفته‌شده، بدی شیشه این است که در مقابل ضربه به‌راحتی خرد می‌شود. پس با توجه به اینکه آیفون 8 در تست‌های Zack Nelson برای خراشیده شدن، سوختن و خم شدن عالی عمل کرده است، باید ببینیم که در تست سقوط چطور عمل می‌کند.

منبع slashgear
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.