گوگل و اچ‌تی‌سی یک قرارداد 1.1 میلیارد دلاری برای انتقال کارمندان و حقوق معنوی امضا کردند

گوگل و اچ‌تی‌سی سرانجام به‌صورت رسمی اعلام کردند که قرارداد خود را به مبلغ ۱.۱ میلیارد دلار نهایی کرده‌اند که در ادامه جزئیات آن را مرور می‌کنیم.

0
  • در ازای این مبلغ، تعدادی از کارکنان اچ‌تی‌سی به گوگل منتقل می‌شوند و هم‌چنین گوگل به حقوق معنوی اچ‌تی‌سی دسترسی کامل پیدا خواهد کرد. اما این قرارداد چه تأثیری روی آینده‌ی سری پیکسل خواهد داشت؟

تعدادی از کارمندان اچ‌تی‌سی که برخی از آن‌ها در حال حاضر با هم‌کاری گوگل مشغول توسعه‌ی گوشی‌های پیکسل هستند، به‌صورت رسمی به گوگل می‌پیوندند. به‌علاوه، گوگل به حقوق معنوی اچ‌تی‌سی، مانند پتنت‌ها و طراحی‌ها به‌منظور استفاده در گوشی‌های آینده‌ی سری پیکسل دسترسی پیدا می‌کند؛ اما نه به صورت کاملاً اختصاصی.

ریک استرلاگ، معاون اول بخش سخت‌افزار در گوگل چنین می‌گوید:

اچ‌تی‌سی یکی از شرکای قدیمی گوگل بوده است و برخی از زیباترین و قدرتمندترین گوشی‌های بازار را تولید کرده است. ما خوشحال و منتظر تیمی از اچ‌تی‌سی هستیم که به گوگل می‌پیوندند تا نوآوری‌ها را افزایش دهیم و در بازار سخت‌افزار مصرفی، به محصولات بهتری دست پیدا کنیم.

این قرارداد به اچ‌تی‌سی کمک می‌کند تا پرچم‌دار آینده‌ی خود را که در حال توسعه‌ی آن است، بهبود ببخشد. این شرکت هم‌چنین می‌تواند پلتفرم واقعیت مجازی VIVE VR خود را توسعه دهد و در بخش‌های اینترنت اشیا، واقعیت افزوده و هوش مصنوعی نیز سرمایه‌گذاری کند.

در مقابل، این قرارداد تعهد گوگل به آینده‌ی سری پیکسل را نشان می‌دهد که با آن می‌تواند بیش از پیش به گوشی‌های پیکسل قدرت ببخشد. هم‌چنین این قرارداد گوگل را به یک هاب تکنولوژی جدید، یعنی تایوان، معرفی می‌کند.

گفتنی‌ست قرارداد ۱.۱ میلیارد دلاری گوگل و اچ‌تی‌سی هم‌چنان در انتظار تأیید از سوی مقامات رسمی رگولاتوری است و انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۸ کاملاً نهایی شود.

این قدم بزرگی برای گوگل در جهت استوارسازی پایه‌هایش در زمینه‌ی ساخت سخت‌افزار و امیدبخشی بزرگی برای اچ‌تی‌سی جهت ورود به سال ۲۰۱۸ است.

منبع GSMArena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.