بررسی فارنت: گوشی هواوی نوا 2 پلاس

سری جدید nova هواوی سال پیش از استقبال بسیار خوبی برخوردار شد چرا که توانست بسیاری از قابلیت‌های گوشی‌های گران‌تر را در رده قیمتی پایین‌تر عرضه کند. هواوی حالا با نسل دوم این سری کوشیده تا آن‌چیزی را که کاربران می‌خواهند با قیمتی معقول در اختیارشان بگذارد.

10

نوا پلاس سال گذشته یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده بازار است. اگر بررسی ما را از این گوشی بخوانید متوجه می‌شوید این گوشی از نظر کیفیت ساخت، دوام شارژ باتری و خصوصاً دوربین یک سروگردن از سایر میان‌رده‌ها بالاتر بود و به همین دلیل نوا پلاس را در اکثر راهنماهای خرید خود به کاربران توصیه کردیم. اما حالا نوا 2 پلاس که جایگزین این گوشی شده است ما را کاملاً غافلگیر کرد. نوا 2 پلاس را نمی‌توان یک ارتقا یا جایگزین مستقیم برای نوا پلاس دانست چرا که این گوشی نسبت به نسل قبلی تغییرات گسترده‌ای داشته است.

هواوی با ارزیابی مخاطبین به این نتیجه رسیده که طراحی جذاب و باریک، دوربین دوگانه زوم، حالت پرتره و سلفی‌های 20 مگاپیکسلی آن چیزی است که کاربران می‌خواهند. در راه ساخت این جانشین اما برخی قابلیت‌های نسل قبلی از میان رفته‌اند که می‌تواند بسته به نیاز شما بی‌اهمیت و یا ناامیدکننده باشد. بگذارید مانند همیشه از مشخصات فنی نوا 2 پلاس شروع کنیم:

مشخصات فنی هواوی نوا 2 پلاس

  • ابعاد و وزن: ۱۵۳.۹ در ۷۴.۹ در ۶.۹ میلی‌متر – ۱۶۹ گرم
  • صفحه‌نمایش: ۵.۵ اینچی – LTPS IPS LCD – وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل – تراکم پیکسلی 401ppi
  • سیستم‌عامل: اندروید ۷.۰ با رابط کاربری EMUI 5.1
  • پردازنده: هواوی Kirin 659 – چهارهسته ۲.۳۶ گیگاهرتزی + چهار هسته ۱.۷ گیگاهرتزی Cortex-A53
  • پردازنده گرافیکی: Mali-T830MP2 دو هسته‌ای
  • رم و حافظه داخلی: ۴ گیگابایت رم – ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی – درگاه کارت حافظه
  • دوربین: ۱۲ مگاپیکسلی f/1.8 + ۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو – فیلمبرداری 1080p
  • دوربین سلفی: ۲۰ مگاپیکسلی – فیلبمرداری 720p
  • باتری: ۳۳۴۰ میلی‌آمپرساعتی – شارژ سریع
  • سایر قابلیت‌ها: چیپ صوتی AKM4376A – بلوتوث 4.2 با پشتیبانی از aptX – درگاه USB C
  • قیمت حدودی: یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

همان‌طور که در مشخصات می‌بینید نوا ۲ پلاس حالا با رم و حافظه داخلی بیشتر نسبت به نسل قبلی عرضه می‌شود و همچنین یک دوربین دوم برای تصاویر زوم یا پرتره و یک دوربین سلفی با وضوح بسیار بالاتر در اختیار دارد؛ در عوض خبری از لرزش‌گیر اپتیکال در دوربین اصلی نیست و فیلمبرداری 4K نیز حذف شده است.


طراحی و ساخت

با این‌که طراحی و ساخت یکی از نقاط قوت نسل اول بود نوا 2 پلاس حالا طراحی را متحول کرده و پا را یک پله فراتر گذاشته است. با نگاهی به پشت گوشی می‌توان گفت نوا 2 پلاس ترکیبی از طراحی آنر 8 و آیفون 7 پلاس را دارد. دوربین دوگانه با حداقل بیرون‌زدگی و حسگر اثر انگشت ما را به یاد آنر 8 هواوی می‌اندازد درحالی‌که خطوط آنتن و باز هم دوربین دوگانه گوشی را به آیفون 7 پلاس اپل شبیه کرده است. راستش را بخواهید هیچ‌کدام از این موارد منفی نیستند و برعکس از نظر زیبایی و کیفیت ساخت نوا 2 پلاس از بهترین میان‌رده‌هاست.

جنس بدنه آلومینیوم مات در پشت و آلومینیوم براق در لبه‌هاست که با وجود جذاب‌تر کردن گوشی آن را بسیار لیز کرده و شاید بهتر بود کل بدنه از آلومنیوم مات و با اصطکاک بالاتر ساخته شده‌بود. حاشیه‌های صفحه‌نمایش در اندازه معقولی برای یک میان‌رده هستند و از این بابت هم ایرادی متوجه نوا 2 پلاس نیست. دکمه‌های تنظیم صدا و پاور در سمت راست قرار گرفته و دکمه پاور با یک بافت متفاوت برای تشخیص آسان متمایز شده است. زیر گوشی هم علاوه بر میکروفون و اسپیکرجک هدفون و درگاه USB-C قرار گرفته است.

متأسفانه هواوی به رسم همیشگی خود در میان‌رده‌ها صفحه‌نمایش را با شیشه ضدخش گوریلا گلس نپوشانده و به همین دلیل بهتر است یک محافظ صفحه برای آن تهیه کنید. همچنین با این‌که معمولاً از میان‌رده‌ها انتظار مقاومت دربرابر آب و گردوغبار را نداریم سری Galaxy A 2017 سامسونگ با این ویژگی یک تهدید برای نوا 2 پلاس محسوب می‌شود.

به‌طور کلی طراحی نوا 2 پلاس بی‌شک از نقاط قوت آن است. از طراحی جذاب و بدنه باریک گرفته تا کیفیت بدنه و فیدبک دکمه‌های فیزیکی. فقط حواستان باشد این گوشی کمی لیز است و باید مراقبت بیشتری از صفحه‌نمایش آن به عمل بیاورید.


صفحه‌نمایش

همان‌طور که از صفحات نمایش گوشی‌های مدرن هواوی انتظار داریم پنل LTPS IPS نوا 2 پلاس با وضوح 1080p از بهترین‌هاست. از نظر زاویه دید، خوانایی زیر نور خورشید، روشنایی، کنتراست و شادابی رنگ‌ها صفحه‌نمایش نوا 2 پلاس عملکرد بسیار خوبی دارد. شاید عمق رنگ مشکی در پنل‌های Super AMOLED سامسونگ و گوشی‌هایی مثل Galaxy A5 2017 بهتر باشد اما نوا 2 پلاس نیز با اختلاف کمی در رتبه دوم قرار گرفته است.

هواوی طبق عادت همیشه برای جذاب‌تر جلوه دادن رنگ‌ها، دمای رنگ سفید را کمی پایین‌تر تنظیم کرده که خوشبختانه می‌توانید با مراجعه به بخش تنظیمات صفحه‌نمایش آن را به دلخواه خود تنظیم کنید. از جمله تنظیمات دیگر صفحه‌نمایش همچنین می‌توان به قابلیت eye comfort برای کاهش نور آبی در محیط تاریک تنظیم اندازه المان‌های صفحه اشاره کرد.

شاید تنها نقطه ضعف این صفحه‌نمایش همان‌طور که گفتیم نبود یک پوشش شیشه‌ای ضدخش گوریلا گلس باشد که شما را مجبور به استفاده از محافظ‌های صفحه خواهد کرد.


نرم‌افزار و رابط کاربری

رابط کاربری EMUI 5.1 هواوی را اولین بار بر روی میت 9 دیدیم. این رابط کاربری بسیاری از مشکلات و ضعف‌های نسخه 5.0 از جمله نبود یک کشوی اپلیکیشن‌ها، اعلان‌های نامنظم، آیکن نوتیفیکیشن‌ها و … را حل کرده و حالا به یک بلوغ نسبی رسیده است. با این‌که طرفداران اندروید خالص اصلا از EMUI استقبال نخواهند کرد اما اگر از افرادی هستید که به امکانات و قابلیت‌های هرچه‌بیشتر علاقه دارید EMUI برای شماست.

در EMUI می‌توانید دکمه‌های نرم‌افزاری را شخصی‌سازی کنید، دو نوع لانچر مختلف داشته باشید، از اپ‌های اجتماعی خود دو نسخه مجزا را نصب کنید، حالت یک دستی را فعال کنید، یک داک شناور در اختیار داشته باشید، با جسچرها گوشی را کنترل کنید و بسیاری قابلیت‌های دیگر.

این پوسته اندرویدی البته کماکان شباهت‌های زیادی به iOS نیز دارد. پس اگر گوشی قبلی شما آیفون بوده می‌توانید بهتر با آن ارتباط برقرار کنید اما به‌طور کلی بهتر است نسخه ششم EMUI به یک طراحی مستقل دست پیدا کند.

نوا 2 پلاس از همان ابتدا با اندروید 7.0 نوگت عرضه شده و انتظار داریم چند ماه بعد به اندروید اوریو نیز ارتقا پیدا کند. پس تا یکی دوسال از نظر پشتیبانی نرم‌افزاری هم مشکلی نخواهید داشت.


سخت‌افزار و عملکرد

هواوی برخلاف نسل گذشته این‌بار چیپست‌های Kirin خود را جایگزین اسنپ‌دراگون کوالکام کرده است. به‌طور دقیق‌تر تراشه Kirin 659 جایگزین اسنپ‌دراگون 625 شده که هر دو از خانواده میان‌رده‌ها هستند. علاوه بر این حافظه رم دستگاه یک گیگابایت ارتقا یافته و حافظه داخلی هم حالا 64 گیگابایتی است.

در پردازنده جدید به‌جای این‌که همه هسته‌ها با فرکانس 2.0 گیگاهرتز کار کنند 4 تای آن‌ها با سرعت 1.7 و چهارتای دیگر با سرعت 2.36 کار می‌کنند. به این ترتیب انتظار داریم عملکرد پردازشی تقریباً مساوی باشد. علاوه بر این پردازنده گرافیکی Adreno 506 نیز جای خود را به نوع دو هسته‌ای Mali-T830 داده است. برای مقایسه این دو پردازنده از بنچمارک‌های مختلف کمک گرفتیم:

همان‌طور که می‌بینید از نظر پردازشی عملکرد هر دو گوشی تقریباً مشابه است و نوا 2 پلاس حتی عملکرد نسبتاً بهتری نیز داشته است. از نظر گرافیکی اما نسخه قبلی در اکثر تست‌ها عملکرد بهتری داشته است. با این وجود به لطف یک گیگابایت رم اضافه در نوا 2 پلاس می‌توان گفت عملکرد این گوشی نسبت به نسل قبلی تقریباً در کارهای پردازشی و روزانه بهبود یافته هرچند در بخش گرافیکی نسبت به نسل قبلی و رقبا ضعیف‌تر خواهد بود.

در نمودار بالا ما نوا 2 پلاس را با گوشی‌های رده‌قیمتی خود مقایسه کرده‌ایم. همان‌طور که می‌بینید هواوی پی 9 نیز یک رقیب قدرتمند از خود هواوی در همین بازه قیمتی قرار دارد.


دوربین

نوا پلاس سال گذشته یکی از بهترین دوربین‌های میان گوشی‌ها میان‌رده را داشت. فیلمبرداری 4K و لرزش‌گیر اپتیکال از مهم‌ترین نقاط قوت دوربین نوا پلاس بودند که حالا متأسفانه حذف شده اما جای خود را به دوربین دوگانه داده‌اند. به این ترتیب نوا 2 پلاس مخاطبین متفاوتی را نسبت به سال گذشته هدف قرار داده است.

نوا 2 پلاس یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و فوکوس خودکار تشخیص فاز دارد که اندازه پیکسل‌ها در این سنسور 1.25 میکرونی خواهد بود اما خبری از لرزش‌گیر اپتیکال در لنز آن نیست. سنسور دوم 8 مگاپیکسلی و تله‌فوتو انتخاب شده تا بتوانید با کمترین افت کیفیت روی سوژه‌های خود زوم کرده و یا عکس‌های پرتره ثبت کنید. البته هواوی در مشخصات سنسور دوم دقیقاً به زوم اپتیکال 2 برابری اشاره نکرده و با توجه به پردازشی که پس از ثبت تصاویر زوم انجام می‌شود می‌توان حدس زد سنسور دوم دقیقاً زوم دوبرابر نداشته و هواوی تصاویر آن را به شکل نرم‌افزاری و با درصدی هرچند اندک زوم دیجیتال ذخیره خواهد کرد.

به اعتقاد ما شاید کاربران بیشتری دوست داشته باشند که تصاویر بهتری در نور کم ثبت کنند، لرزش ویدئوها کمتر باشد و البته قادر به فیلمبرداری 4K باشند تا این‌که روی سوژه‌ها زوم کرده یا تصاویر پرتره نه‌چندان جذابی ثبت کنند. به این ترتیب به اعتقاد ما رویکرد هواوی در نسل قبلی نوا پلاس بهتر و کامل‌تر بود. با این وجود کاربران عادی در هنگام خرید متوجه نبود لرزش‌گیر اپتیکال یا فیلمبرداری 4K نخواهند شد و دوربین دوگانه را جذاب‌تر خواهند یافت. از آن‌جا که ظاهر گوشی شباهت زیادی به آیفون 7 پلاس دارد کاربران هم شاید انتظار عملکرد دوربین مشابه را داشته باشند.


رابط کاربری دوربین

رابط کاربری دوربین نوا 2 پلاس مثل اکثر گوشی‌های دیگر هواوی پر از امکانات و تنظیمات مختلف است. از حالت‌های پیشرفته عکاسی و فیلمبرداری گرفته تا HDR، حالت شب، پانوراما، پانورامای سه‌بعدی (مشابه چیزی که در گلکسی اس 6 دیده بودیم)، نقاشی نوری، تایم‌لپس، اسلوموشن و …

نسبت به یک گوشی میان‌رده امکانات دوربین این گوشی فوق‌العاده است و به‌طور مثال اگر به یک سه‌پایه دسترسی داشته باشید حالت شب عکاسی هواوی هنوز هم بی‌رقیب است:

تنظیمات بخش دستی دوربین نیز کامل و جامع است و می‌توان گفت تنها عیب این رابط کاربری پیچیدگی آن برای کاربران تازه‌کار باشد که پس از مدتی حل خواهد شد. برای زوم کردن روی سوژه‌ها نیز کافیست درست مثل آیفون 7 پلاس روی دکمه 2X ضربه بزنید.

کیفیت تصاویر و ویدئوها

اگر به خاطر داشته باشید سال گذشته گفتیم نوا پلاس یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده از نظر کیفیت تصاویر و ویدئوهاست و نوا 2 پلاس هم در بیشتر موارد همین‌طور قدرتمند عمل می‌کند. در نور کافی روز جزئیات، شادابی رنگ‌ها و کنتراست تصاویر ثبت شده برای یک میان‌رده عالیست. با این‌که دامنه دینامیکی هنوز جای کار دارد و بهتر بود حالت AutoHDR نیز در گوشی وجود داشت اما بی‌شک تصاویر ثبت شده توسط نوا 2 پلاس در نور روز همه کاربران را راضی خواهد کرد.

در نور شب اما نبود لرزش‌گیر اپتیکال دوربین را مجبور می‌کند تا از سرعت شاتر بالاتر و ISO بیشتر استفاده کند تا تصویر روشنایی لازم را داشته باشد. هواوی سعی کرده با استفاده از اندازه پیکسل‌های بزرگتر و دیافراگم بازتر f/1.8 این مشکل را در عکاسی رفع کند اما به اعتقاد ما عملکرد دوربین نوا پلاس سال گذشته در نور کم بهتر بود.

حالت زوم دوبرابری همان‌طور که گفتیم کاملاً هم اپتیکال نیست و وقتی دکمه شاتر را فشار دادید دوربین چندثانیه‌ای تصویر را پردازش خواهد کرد. با این وجود نتیجه نهایی شاید کاملاً بی‌نقص نباشد اما از زوم دیجیتال در گوشی‌های بدون لنز تله‌فوتو بسیار بهتر است. با این‌حال طبق نباید انتظار تصاویر زومی به کیفیت و وضوح آیفون یا گلکسی نوت 8 را داشته باشید. تصاویر پرتره هم درست مثل رقبای گران‌تر بی‌نقص نبوده و اشتباهات زیادی در تشخیص سوژه و پس‌زمینه وجود خواهد داشت که منجر به ثبت تصاویری غیرواقعی خواهد شد. نوا 2 پلاس حتی در دوربین سلفی نیز حالت پرتره دارد که به دلیل نبود دوربین دوم اصلاً عملکرد خوبی نداشته و توصیه می‌کنیم آن را خاموش نگه دارید.

و اما دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی یکی از نقاط قوت کلیدی و البته تبلیغاتی نوا 2 پلاس است. این روزها دیگر اکثر کاربران می‌دانند مگاپیکسل بالاتر لزوماً به معنای کیفیت بهتر تصاویر نیست. استفاده از یک سنسور 20 مگاپیکسلی برای دوربین سلفی این گوشی نیز مزایا و معایبی دارد. در نور کافی روز تصاویر با وضوح و جزئیات بسیار بالاتری از آن‌چه از میان‌رده‌ها و برخی پرچم‌داران انتظار دارید ثبت می‌شود و خصوصاً وقتی بخواهید از مونوپاد و برای تصاویر گروهی از آن استفاده کنید نتیجه بسیار رضایت‌بخش خواهد بود. در عوض از آن‌جه که سنسور دوربین سلفی کوچک است گنجانده 20 مگاپیکسل به معنای کاهش اندازه پیکسل‌ها و در نتیجه افت عملکرد در نور کم خواهد شد. سلفی‌ها در تاریکی یا نور کم محیط جذاب نبوده و پر از نویز ثبت خواهد شد. به این ترتیب بسته به این‌که در چه شرایطی سلفی می‌گیرید نوا 2 پلاس می‌تواند بهتر از پرچم‌داران و یا ضعیف‌تر از حد انتظارتان عمل کند.

فیلمبرداری چطور؟ عملکرد فیلم‌های 1080p در حد میان‌رده‌های بازار و قابل قبول است اما از آن‌جا که نسل قبلی نه‌تنها قادر به فیلمبرداری 4K بود بلکه با لرزش‌گیر اپتیکال ویدئوهایی بهتر ثبت می‌کرد می‌توان گفت قطعاً نوا 2 پلاس در زمینه فیلمبرداری به‌جای پیشرفت پسرفت کرده است!


صدا

معمولاً از میان‌رده‌ها انتظار نداریم چه از نظر بلندگو و چه خروجی صدای هدفون عملکردی عالی داشته باشند. تک بلندگوی نوا 2 پلاس از نظر بلندی و کیفیت در حد متوسطی قرار دارد و اگر در محیط ساکتی قرار داشته باشید عملکرد آن راضی کننده است.

اما هواوی ادعا می‌کند چیپ مبدل صوتی یا همان DAC در نوا 2 پلاس بسیار بهتر از رقباست. تراشه AKM4376A با این‌که یک DAC پرچم‌دار از کمپانی ژاپنی AKM محسوب نمی‌شود اما نسبت به تراشه‌های پیش‌فرضی که در دل چیپست‌های موبایلی قرار دارد عماکرد بهتری خواهد داشت. نکته مهمی که معمولاً به آن توجه نمی‌شود این است که برای خروجی صدای عالی هدفون علاوه بر یک DAC خوب یه یک آمپ مناسب نیز نیاز است (اطلاعات بیشتر). پس نباید انتظار داشته باشید خروجی صدای هدفون نوا 2 پلاس را بتوان با سری V ال‌جی، Axxon 7 از ZTE یا اچ‌تی‌سی 10 مقایسه کرد.

هواوی همچنین فناوری جدیدی موسوم به Histen را در نرم‌افزار نوا 2 پلاس قرار داده تا صدا را با کیفیت بهتری پخش کند. این شرکت ادعا می‌کند این فناوری می‌تواند کیفیت فایل‌های MP3 را به نوع lossless نزدیک کند. البته این فناوری چیز جدیدی نیست و در گوشی‌های سامسونگ با نام UHQ Upscaler و در اکسپریاهای سونی با نام DSEE HX نمونه‌های آن را دیده بودیم.

به هر حال ایرفون‌های درون جعبه نوا 2 پلاس از نظر کیفیت صدا و یا آیزولیشن نکته قابل توجهی ندارند و به همین دلیل برای محک زدن قابلیت صوتی این گوشی از ایرفون Shure SE846 و هدفون Beyerdynamic AK T1p استفاده کردیم. به دلیل حساسیت بالای SE846 کماکان می‌توان نویز را در اتصال به گوشی شنید؛ البته تنها پلیرهای گران‌قیمت و آمپ‌های حرفه‌ای کاملاً خالی از نویز هستند. از نظر کیفیت صدا و جزئیات می‌توان نوا 2 پلاس را بهتر از سایر میان‌رده‌ها و حتی برخی پرچم‌داران بازار دانست. با این‌که کیفیت صدا با Quad DAC در سری V ال‌جی قابل قیاس نیست اما اگر یک هدفون حرفه‌ای و گران‌قیمت ندارید این تفاوت برای شما قابل شنیدن نخواهد بود.

عملکرد نوا 2 پلاس با هدفون فول سایز بیرداینامیک ما البته راضی کننده نبود و به نظر می‌رسد به دلیل نبود یک آمپلی‌فایز مجزا نه‌تنها بلندی صدا به حد مطلوبی نمی‌رسد بلکه بین دو کانال چپ و راست نیز تعادل وجود ندارد.

به این ترتیب نوا 2 پلاس از نظر صوتی عملکرد بهتری نسبت به رقبا دارد اما نه آن‌قدر که هواوی می‌خواهد شما تصور کنید و قطعاً نه آن‌قدر که بتوانید آن را با پلیرهای حرفه‌ای مقایسه کنید.


باتری و دوام شارژ

نوا 2 پلاس درست مانند نسل قبلی از باتری 3340 میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند که برای یک گوشی با صفحه‌نمایش 5.5 اینچی 1080p مناسب به نظر می‌رسد. تراشه Kirin 659 اما برخلاف اسنپ‌دراگون 625 سال گذشته با لیتوگرافی 16 نانومتری (به‌جای 14 نانومتری) ساخته شده و به این ترتیب انتظار داشتیم دوام شارژ کمی پایین‌تر از نسل قبلی باشد. برای آزمایش دوام شارژ روشنایی صفحه‌نمایش را روی 200 نیت تنظیم کرده و تست PCMark 2 را بر روی آن اجرا کردیم.

همان‌طور که انتظار داشتیم دوام شارژ نوا 2 پلاس با 8 ساعت و 10 دقیقه بسیار خوب و از نقاط قوت آن است حتی با وجود این‌که نسبت به نسل قبل حدود 11 درصد افت داشته است. خوشبختانه نوا 2 پلاس این‌بار از فناوری شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند تا بتوانید در کمتر از دو ساعت آن را کاملاً از صفر تا صد درصد شارژ کنید. خوشبختانه شارژر سریع نیز درون جعبه قرار گرفته تا نیازی به تهیه مجزای آن نداشته باشید.


جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

نوا 2 پلاس یک رویکرد جدید از هواوی برای گوشی‌های میان‌رده است. این گوشی با ظاهر بسیار جذاب، کیفیت ساخت بالا، دوربین دوگانه و دوام شارژ بسیار خوب بی‌شک یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده بازار است. با این وجود نوا 2 پلاس خصوصاً در بخش دوربین نسبت به نسل قبل برخی ویژگی‌های مثبت خود را از دست داده است. حذف فیلمبرداری 4K و لرزش‌گیر اپتیکال دوربین برای کاربرانی که کیفیت تصاویر و ویدئوها برایشان در اولویت است ضعف بزرگی خواهد بود و شباهت ظاهری گوشی به آیفون 7 پلاس ممکن است برای برخی کاربران خوشایند نباشد.

 

81%
بسیار خوب

هواوی نوا 2 پلاس

نوا 2 پلاس یک گوشی هوشمند میان‌رده است که می‌خواهد امکانات یک پرچم‌دار را برایتان فراهم کند. دوربین دوگانه تله‌فوتو، دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی، کیفیت ساخت بالا و چیپ صوتی مجزا از مزایای اصلی این گوشی هستند اما متأسفانه لرزشگیر اپتیکال و فیلمبرداری 4K برخلاف نسل قبل در این گوشی غایب است و در محدوده قیمتی کنونی نوا 2 پلاس می‌توانید گوشی‌هایی با پردازنده قوی‌تر پیدا کنید.

  • طراحی و ساخت
  • صفحه‌نمایش
  • عملکرد و کارایی
  • دوربین
  • نرم‌افزار و رابط کاربری
  • صدا
  • باتری و دوام شارژ
  • ارزش خرید
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

10 نظر برای این مطلب
  1. arian می‌گوید

    سلام نقد و بررسیتون عالی بود
    یه سوال داشتم ..
    واسه من دوربین و کیفیت صدای خروجی و همچنین ظاهر گوشی اهمیت بیشتری داره
    از نظر شما بین nova 2 plus و p9 کدوم انتخاب بهتری محسوب میشه؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      دوربین بهتر: پی 9
      ظاهر: سلیقه ای هست. هر دو کیفیت ساخت بالایی دارن
      صدای خروجی هدفون: از نظر کیفیت هر دو خوب (نوا 2 پلاس کمی بهتر) اما از نظر بلندی معمولی (برای هدفون های امپدانس بالا نیاز به آمپ اکسترنال دارید)
      صدای اسپیکر: هر دو متوسط

      پی 9 در کل انتخاب بهتری هست اما الان سخت در بازار پیدا میشه

      1. Arian می‌گوید

        اهان ممنون
        یه سوال دیگه اینکه تو رنج قیمت همین nova 2 plus چه گوشی هایی میتونم بخرم (با توجه به اولویتهایی که گفتم)

          1. Arian می‌گوید

            بین nova 2 plus و nova plus کدوم رو پیشنهاد میکنید؟

          2. علی ارغوان می‌گوید

            با اینکه نوا 2 پلاس باید قاعدتا بهتر باشه اما نوا پلاس از نظر عکاسی به دلیل وجود OIS و همچنین فیلمبرداری (4K) بهتر هست. از نظر گرافیکی هم نسل قبل بهتره. اما گوشی جدید عکاسی پرتره داره و خروجی صدای هدفونش نسبتا بهتره

  2. ali می‌گوید

    به نام خدا
    سلام
    دست شما درد نکنه
    یا علی
    برا فرج اقامون صلوات

  3. احمدرضا چمن زار می‌گوید

    درود بر شما
    رسالت یه کارشناس به عنوان یه منتقد درج محاسن و معایب یک محصول یا مطلب بدون جانب داری و در عین واقع بینی ه که شما تمام سعیتون رو برای رعایت کردنش انجام دادین
    خداقوت

  4. سعید می‌گوید

    منطقی بود نقدو برسیتون بر عکسه سایره سایتاا

  5. Nanchu می‌گوید

    چه عجب یه سایت پیدا شد از این گوشی ۴ تا انتقادم کرد
    هر جا میری طوری ازش نوستن انگار رقیب نوت ۸ و اپله!