هفت دلیل برای اینکه همچنان همان آیفون قدیمی خود را نگه‌داشته و به فکر خرید آیفون‌های جدید نباشید!

آیفون‌های جدید از راه رسیده‌اند! زیبا! خواستنی! دل‌فریب! لحظه‌ای درنگ کنید. زانو زدن در برابر گفته‌ی تیم‌کوک کار ساده‌ای است: «این بهترین آیفون ساخته شده تا به امروز است» اما دلایل زیادی وجود دارند که احتمالا با شنیدن‌شان به نگهداشتن آیفون فعلی خود راضی شوید.

6

در اینجا دست کم هفت دلیل برایتان می‌آوریم:

۱- آیفون جدید، مشکلات جدید

بی‌شک ویژگی‌های جدیدی نظیر سیستم تشخیص چهره Face ID و شارژ بی‌سیم از فیلتر‌های زیادی گذشته‌ تا به دست مشتری برسد با این‌همه باز این سوالات مطرح است که آیا سیستم تشخیص چهره در محیط‌های کم‌نور هم به خوبی کار می‌کند؟ یا برای استفاده از شارژر بی‌سیم مجبورید قاب یا بند گریپ مورد علاقه‌ی خود را کنار بگذارید؟

مشکل آنتن دهی آیفون 4 اپل را به یاد دارید؟ بگذارید کمی بگذرد و همه‌ی زیر و بم گوشی مشخص شود.


۲- جک هدفون

اپل هم‌چنان شجاعانه (!) گوشی‌های آیفون X، آیفون 8 و آیفون 8 پلاس را بدون جک هدفون به بازار عرضه کرد. اگر آمادگی استفاده از هدفون بلوتوث را ندارید پس بهتر است دو دستی به آیفون 6 و یا هر مدل دیگری که دارید بچسبید.


۳. پردازشگر پرسرعت‌تر بی معناست

این‌بار هم اپل از جدیدترین پردازشگر خود A11 Bionic می‌گوید. که در اینجا 25 درصد و در آنجا 70 درصد سریعتر است و چه و چه … . دیگر سرعت گوشی‌مان باید چقدر شود که راضی شویم؟ من حدودا دو سال آیفون 6 پلاس داشتم و حتی یکبار هم از کم‌سرعت بودنش شکایت نکردم! با وجود قدیمی بودن گوشی تشخیص اثر انگشت، باز کردن اپلیکیشن‌ها، عکاسی و … در کسری از ثانیه انجام می‌شود. بعضی وقت‌ها مجبورم برای بالا آمدن بازی‌های گرافیکی فشرده کمی صبر کنم اما خب مساله‌ای هم نیست چون زیاد اهل بازی کردن نیستم.

مطمئن هستم کمتر کسی می‌تواند از تراشه‌های سریع‌تر سود ببرد، بویژه کسانی که بدنبال کار با واقعیت افزوده هستند. برای اغلب ما پردازشگر سریع‌تر می‌تواند آخرین گزینه برای تعویض گوشی باشد چرا که همین حالا هم آیفون‌های پر سرعتی در دست داریم.


۴. گوشی‌ قدیمی خود را نو نوار کنید

اگر آیفون فعلی شما هیچ مشکلی ندارد اجازه ندهید صرفا دلزدگی شما را به پرداخت هزینه برای خرید یک گوشی جدید وسوسه کند. بجای اینکار می‌توانید کاری کنید گوشی قدیمی‌تان نو شود مثلا یک باتری جدید برایش بخرید، قابش را عوض کنید. وقتی سیستم عامل iOS 11 را هم بر روی آن نصب کنید از بروزرسانی‌های جدید و ویژگی‌های تازه لذت خواهید برد.


۵. همین حالا می‌توانید شارژر بی‌سیم داشته باشد

شارژر بی‌سیم بالاخره از راه رسید! صاحبان گوشی‌های اندرویدی مدت‌هاست از این قابلیت برخوردار هستند. می‌توانید این قابلیت را تقریبا به تمام دستگاهای آیفون موجود هم اضافه کنید. علاوه بر این قاب سازان مدت‌ها است که قاب‌هایی می‌سازند که قابلیت اتصال با کابل Lightning را دارد و در آن پد مجهز به استاندارد Qi  جاسازی شده است.


۶. قیمت‌ها کاهش می‌یابد

تجربه نشان داده که با آمدن آیفون جدید مدل قبلی با کاهش قیمت مواجه می‌شود. با آمدن آیفون 8 قیمت آیفون 7 از 649 دلار به 549 دلار کاهش پیدا کرد، آیفون 7 پلاس از 769 دلار به 669 دلار کاهش پیدا کرد و باقی ماجرا. علاوه بر این قیمت آیفون‌های قبلی در کشورمان نیز با ورود آیفون‌های جدید افت خواهد کرد و همچنین قیمت آیفون‌های جدید نیز در چند ماه ابتدایی کاذب و نجومی است.


۷. بابت آن پول داده‌اید!

بهترین دلیل برای نگه داشتن آیفون فعلی‌تان این است که بابت خرید آن پول پرداخت کرده‌اید! آیا فروختن گوشی و افزودن چند میلیون برای خرید یک گوشی جدیدتر ارزشش را دارد؟ بیشتر قابلیت‌های جدید آیفون مثل Animoji ممکن است پس از مدت کوتاهی برایتان تکراری و خسته‌کننده شود. شاید بهتر باشد پولتان را برای خرید لوازم ضروری‌تر نگه دارید.

حالا با تمام این توضیحات تصمیم شما چیست؟ مدارا کردن و وفادای به آیفون فعلی یا پشت کردن به آن و خرید یک دستگاه جدید؟

منبع cnet
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

6 نظر برای این مطلب
  1. احسان می‌گوید

    همه دلایل تو قبول ولی کسایی ک میخوان پز بدن براشون مهم نیس در ضمن این افراد امکانات ایفون4 هم زیادشونه چون بلد نیستن جز 4 تا برنامه چت و اینستا کار دیگه ای باش کنن پس فقط میمونه پز دادن و تازه ب دوران رسیدگی

  2. رضا می‌گوید

    یکی نیست همینارو به رفیق ما بگه! میخواد هشت میلیون بده آیفون! احمق!

  3. بهنام می‌گوید

    تمام دلایل قبول اما برای راضی کردن یک آی‌شیپ کافی نیست!

  4. بچه مثبت می‌گوید

    هر هفت دلیل مطروحه قبول است اما همچنان آیفون ایکس چیز دیگری است!

  5. soheil می‌گوید

    آیفون جدید. زندگی جدید.

  6. سحهر می‌گوید

    هر هفت دلیل مطروحه قبول است