چیزهایی که می‌توانست آیفون 10 (iPhone X) را به گوشی ایده‌آل‌تری تبدیل کند

شرکت اپل چندی پیش از جدیدترین گوشی هوشمند خود با نام آیفون ایکس رونمایی کرد.ما در این مطلب به مواردی می‌پردازیم که اگر اپل آن‌ها را برای پرچم‌دار جدید خود در نظر می‌گرفت بدون شک با محصولی تمام عیار روبرو بودیم.

0

پیش از پرداختن به اصل مطلب، بهتر است به این نکته توجه داشت که انصاف نیست اگر طراحی زیبا و فریبنده گوشی‌ جدید اپل به همراه فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند تشخیص چهره که در آن به کار گرفته شده است را نادیده بگیریم.

دکمه فیزیکی هوم

اگر به یاد داشته باشید در سری گوشی‌های آیفون 7 حسگر تاچ آی‌دی زیر شیشه دکمه هوم این گوشی بکار گرفته شده بود، اما شرکت اپل علاوه بر حذف دکمه فیزیکی هوم، تاچ آی‌دی‌ را هم از آیفون ایکس حذف کرده است. اگر شما یکی از طرفداران سرسخت گوشی‌های شرکت اپل باشید، بدون شک حذف این دکمه در چند ماه اول برایتان آزار دهنده خواهد بود.

شاید به نوعی دکمه هوم را بتوان امضای شرکت اپل بر روی گوشی هوشمندش دانست که به شکل لاینفکی با پلتفرم iOS ادغام شده است، اما به هر حال شاهد حذف آن در آیفون ایکس بودیم. برخی از منابع نزدیک به اپل فاش کردند که این شرکت در ابتدا قصد داشت از یک کلید مجازی (مشابه با کلیدهای ناوبری در گلکسی اس 8) در آیفون 10 استفاده کند و سنسور تاچ آی‌دی نیز در قسمتی از نمایشگر تعبیه شود، اما بنا به دلایلی این طرح با شکست رو به رو شد و سرانجام نتیجه کار حذف کامل دکمه هوم و سنسور اثر انگشت رقم خورد. در طراحی جدید، با سوایپ کردن صفحه به بالا می‌توانیم به ویژگی‌هایی که دکمه هوم در اختیارمان قرار می‌داد دسترسی داشته باشیم و کنترل سنتر هم از قسمت پایین، به قسمت بالا سمت راست منتقل شده است.

سنسور تاچ آی‌دی

شاید بتوان اپل را اولین شرکتی دانست که به طور یکپارچه از سنسور اثر انگشت قابل اعتمادی در گوشی هوشمند خود استفاده کرد. این قابلیت در سال‌های اخیر به یکی از ویژگی‌های اکثر گجت‌های ساکنین کوپرتینو تبدیل شده است، با این حال طراحان آیفون ایکس به این قسمت هم رحم نکرده و به بهانه استفاده از نمایشگری بدون حاشیه، به طور کلی تاچ آی‌دی را از این دستگاه حذف کردند.

البته اپل به جای تاچ آی‌دی، ویژگی جدیدی را در آیفون ایکس قرار داده و آن فیس آی‌دی است که بسیار جذاب به نظر می‌رسد. هرچند هنوز میزان دقت و کارایی سیستم تشخیص هویت اپل در وسعت زیادی تست نشده، با این حال شنیده می‌شود که سنسور آن در ابتدا قرار بود در دکمه هوم مجازی گوشی تعبیه شود که خب البته این‌گونه نشد.

سازگاری با قلم اپل پنسل

قلم اس پن سامسونگ را می‌توان بهترین استایلوس در بازار گوشی‌های هوشمند دانست، اما اپل پنسل ساکنین کوپرتینو هم قابلیت‌های خوبی را در اختیار کاربران تبلت‌های اپل می‌دهند.

بهتر بود اپل نیز قلم هوشمند اپل پنسل را برای آیفون 10 لحاظ می‌کرد تا رقیبی درخور برای گلکسی نوت 8 سامسونگ باشد. در خصوص اپل پنسل این نکته باید ذکر کنیم که عرضه قلم برای آیفون از جانب اپل دیر یا زود دارد اما بدون شک سوخت و سوز نخواهد داشت و با این حساب احتمال می‌دهیم آیفون بعدی به این قابلیت تجهیز شود.

رنگ‌بندی متنوع‌تر

برخلاف شایعات از پیش درز کرده و تصاویر منتسب به آیفون 10، این گوشی صرفاً در دو مدل با رنگ‌های خاکستری روشن و نقره‌ای به بازار عرضه خواهد شد. تلفیقی از فلز و شیشه در قاب پشتی، دست تولیدکنندگان را برای ارائه محصولات با رنگ‌بندی بیشتر باز می‌کند.

با این حال شرکت اپل به عرضه دو مدل مذکور آیفون 10 بسنده کرده است. اخیراً شایعاتی در مورد آیفون ایکس قرمز رنگ شنیده‌ایم، اما هنوز هیچ مقامی از اپل آن را تائید یا تکذیب نکرده است.


اینها چیزهایی بود که از نظر ما می‌توانست به اضافه شدن به آیفون 10 اپل آن را به گوشی هوشمند بهتر و حتی ایده‌ال‌تری تبدیل کند. آیا با آنها موافقید. از نظر شما این گوشیه وشمند چه چیز یا چیزهایی کم دارد؟

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.