اپل قیمت آی‌پد پرو را بی‌سروصدا ۵۰ دلار افزایش داد!

اپل در طول رویداد آیفون خود حرف‌های زیادی برای گفتن داشت، اما یک جزء خیلی مهم را برای علاقه‌مندان به iPad Pro ناگفته باقی گذاشت. این غول تکنولوژی قیمت آی‌پد پروها را تا 50 دلار افزایش داده است و علت این کار نیز به افزایش قیمت حافظه‌های فلش NAND برمی‌گردد.

0

اگر نگاهی به اپل استور بیندازید، متوجه می‌شوید که آی‌پد پروهای 10.5 اینچی 256 و 512 گیگابایتی هم‌اکنون به ترتیب 799 و 999 دلار قیمت دارند. مدل 12.5 اینچی نیز به وضعیت مشابهی دچار شده است که با حجم حافظه داخلی مشابه، به ترتیب با قیمت 949 و 1149 دلار به فروش می‌رسد.

مدت‌زمانی می‌شود که تولیدکنندگان با افزایش قیمت حافظه‌های فلش NAND دست‌وپنجه نرم می‌کنند؛ خصوصاً به خاطر افزایش تقاضا برای حافظه‌های SSD و گذر از تراشه‌های حافظه 2D NAND به 3D NAND که می‌توانند اطلاعات بیشتری را در خود جای دهند. اپل به خاطر تعداد قابل‌توجه آیفون‌هایی که به فروش می‌رساند به این کمبود حافظه کمک شایانی کرده است.

به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین فعالان درزمینهٔ تکنولوژی، به‌اندازه تولیدکنندگان کوچک‌تر دچار مشکل نمی‌شود. درهرصورت، احتمالاً مجبور به پرداخت هزینه قابل‌توجهی برای تراشه‌های حافظه‌ای که استفاده می‌کند شده است. خصوصاً به خاطر اینکه به‌جای عرضه دو آیفون جدید طبق روال گذشته‌اش، این بار 3 مدل جدید را عرضه کرد.

مدیر مالی اپل Luca Masestri اعتراف کرده که در سال میلادی جاری، شرکت به خاطر حافظه‌های NAND و DRAM در برخی سطوح دچار فشار مالی شده است. وی در ادامه افزود: ما کمبود حافظه‌ها که در این چند ماه اخیر جریان داشته را احساس می‌کنیم. هنوز معلوم نیست که در صورت بازگشت ذخیره حافظه‌ها به حالت عادی، اپل قیمت آی‌پد پرو را به روال سابق بازگرداند. اگر این 50 دلار از توان مالی شما خارج است، همیشه می‌توانید مدل‌های ساده را هم در نظر داشته باشید. شرکت قیمت دیگر محصولات خود را تغییر نداده است.

منبع engadget
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.